Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-02, 18:27
  #1
Medlem
Skulle idag starta datorn men ingenting hände, inga knappar eller nåt lös, den va helt död. Då testade jag ta ur batteriet o bara köra med sladden o då hoppa den igång, men nu måste jag köra utan batteri hela tiden.. Vad beror detta på? Går de o fixa på nåt vis?

Mvh
Citera
2013-12-02, 18:30
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, batteriet är kanske utslitet? Leta efter batteriet på nätet och efter datorns modell och batteribeteckning.
Citera
2013-12-02, 18:30
  #3
Medlem
Troligen kortslutning i batteriet. Bara att köpa nytt. Kolla på ebay!
Citera
2013-12-02, 19:26
  #4
Medlem
Glömde skriva att ja som sagt datorn funkar utan batteriet, men sätter jag i batteriet och sladden så startar den inte. De borde väl inte göra nån skillnad? Batteriet borde väl inte spela nån roll när man har sladden i?
Citera
2013-12-02, 19:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instaabil
Glömde skriva att ja som sagt datorn funkar utan batteriet, men sätter jag i batteriet och sladden så startar den inte. De borde väl inte göra nån skillnad? Batteriet borde väl inte spela nån roll när man har sladden i?
Det förstod vi. Man ser på testerna du gjort att det visst spelar roll och det finns många fall som bekräftar det.


Om du köper nytt batteri eller ny laptop så ska du se till att läsa och följa batteri råden till just den du har. Råden varierar för att tillverkarna byggt datorn att hantera batteriet på olika (4) sätt. Därför kan en person säga helt tvärtom mon en annan.

De allmänna råden vi okänd laptop eller då man ännu inte läst manualen är att ta ut batteriet när man använder strömkabel och har laddat klart batteriet. Om det går att ta bort utan att använda verktyg.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2013-12-02 kl. 20:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback