Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-04, 22:38
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amunt
Hur bör jag placera min ps4a just nu står den i en hylla med en springa emellan(konsolen och själva väggen på hyllan). Ska den bli lite varm bakom eller? Den går tyst osv så jag nojjar väl bara. Repas skivor lätt om konsolen står på golvet? Är rädd att jag ska snubbla på den då. :Så länge jag inte har igång den när den lyser rött är det ok eller? Bör jag ha den på golvet

Ja du borde ha den så den får så bra ventilation som möjligt, Sen bör du ju bara ställa den på ett ställe där du vet att du inte trampar eller snubblar på den xD Så nej i ditt fall ha den inte på golvet

PS. Vad heter du på psn?

Mvh Macloviner
Citera
2013-12-05, 07:56
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Var spelet värt pengarna? Screenshots ser sjukt tråkiga ut!

Flower har jag spelat förr på ps3.
Det är ett vackert spel, men inte så mycket mer än så. Som ett grafik demo från 2005 typ. Det upplevdes vackrare på ps3 på den tiden, men det är ju snyggare på ps4 i upplösning och 60fps.
Citera
2013-12-05, 07:59
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagheeera
Någon som har bättre koll på Playstation plus och hur det fungerar. Hade tidigare PS3 och då var PS+ inte direkt nödvändigt men nu när jag har köpt PS4 så prenumererar jag också på ett 12 mån ps+ eftersom jag vill kunna spela online.

Men hur är det med spel som är gratis att hämta, hur ofta kommer det nya spel som man kan ladda ned? Varje månad?

PSN skall uppdateras varje torsdag med något nytt.
Men ps plus spel som blir gratis uppdateras en gång i månaden.
__________________
Senast redigerad av lonian 2013-12-05 kl. 08:30.
Citera
2013-12-05, 08:13
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenomenalt
Värt att nämna är också att man inte får en laddarsladd till Dualshock kontroller som man köper separat. Idiotiskt eftersom man behöver ladda båda kontrollerna samtidigt för att det ska gå att spela en någorlunda längre tid på konsolen. Nu får man använda en sladd till båda två vilket gör det ännu svårare pga den extremt korta batteritiden.

Man kanske får ta en titt på den där dualcharger apparaten imorgon...

Har du inte någon smartphone? Det är samma laddarkabel, i alla fall till min android.
Citera
2013-12-05, 09:29
  #125
Medlem
derautos avatar
Fuck, min gick sönder. På felsökningen sa de att det inte lönade sig med reparation och att jag ska få en ny. So far so good, men de har inga inne
Citera
2013-12-05, 11:40
  #126
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Fuck, min gick sönder. På felsökningen sa de att det inte lönade sig med reparation och att jag ska få en ny. So far so good, men de har inga inne
...och hur gick den sönder då?
Citera
2013-12-05, 11:50
  #127
Medlem
derautos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
...och hur gick den sönder då?
Skivan fastnade, får väl vänta till nästa skeppning. Blev iaf erbjuden en nytt spel
Citera
2013-12-05, 12:11
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy_91
Jag bokade 20onde augusti, fick den igår
Webhallen.

Edit: Fick även mail att jag inte skulle få den i november, de mailet fick jag i oktober.

Okej då är det nästan så man kan räkna att man får en konsol nästa leverans, sweet!
Citera
2013-12-05, 15:27
  #129
Medlem
Kluffs avatar
Jag är ruskigt sugen på en PS4:a, men jag överväger att vänta tills releasehetsen börjat avta. När kan man räkna med en prisminskning av konsolen, förresten? Jag minns inte hur det var för PS3:an. Det känns lika bra att vänta så att nätverksproblemen (som vissa verkar ha) och annat jävelskap hinner patchas.

Jag kommer definitivt köpa spelen från amazon.com, då 59 dollar blir ungefär 385 kr jämfört med 6-700 kr för ett spel i Sverige. Underbart med en regionsfri konsol; det skall Sony ha creds för.
Citera
2013-12-05, 15:38
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Jag är ruskigt sugen på en PS4:a, men jag överväger att vänta tills releasehetsen börjat avta. När kan man räkna med en prisminskning av konsolen, förresten? Jag minns inte hur det var för PS3:an. Det känns lika bra att vänta så att nätverksproblemen (som vissa verkar ha) och annat jävelskap hinner patchas.

Jag kommer definitivt köpa spelen från amazon.com, då 59 dollar blir ungefär 385 kr jämfört med 6-700 kr för ett spel i Sverige. Underbart med en regionsfri konsol; det skall Sony ha creds för.

Tror du får vänta länge om du ska vänta på prissänkning. Däremot finns det inte mycke spel som är roliga nu(ja, jag tycker inte det), så det kan man ju vänta på.
Citera
2013-12-05, 15:40
  #131
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Jag är ruskigt sugen på en PS4:a, men jag överväger att vänta tills releasehetsen börjat avta. När kan man räkna med en prisminskning av konsolen, förresten? Jag minns inte hur det var för PS3:an. Det känns lika bra att vänta så att nätverksproblemen (som vissa verkar ha) och annat jävelskap hinner patchas.

Jag kommer definitivt köpa spelen från amazon.com, då 59 dollar blir ungefär 385 kr jämfört med 6-700 kr för ett spel i Sverige. Underbart med en regionsfri konsol; det skall Sony ha creds för.

http://vgsales.wikia.com/wiki/Price_cuts här har du PS3 price drop history. Skulle gissa på att man inte ser en sänkning på ett tag då konsolen har ett lägre start pris den den tidigare. Har inte vissa företag t.o.m höjt priset med ett par hundra? Elgiganten tex.
Citera
2013-12-05, 16:06
  #132
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Planerar för fullt om inköp eller ej - men en fråga - om nu konsolen är regionsfri för spel, är den även det för film i.e bluray som köps från tex USA?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback