Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-01, 12:03
  #1
Medlem
Epicness44s avatar
Hej
Jag tänkte beställa från Amazon.Co.uk eftersom de säljer en mobil som jag vill köpa billigare än vad butikerna gör i Sverige
Min fråga är; är det säkert beställa från amazon? Mobilen kostar runt £300 och är från samsungs amazon konto.
Citera
2013-12-01, 12:08
  #2
Medlem
Klart det är säkert, Amazon är ju bara en av världens största butiker på nätet!
Citera
2013-12-01, 12:09
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Jag har beställt andra saker därifrån flera gånger utan problem mer än att leveransen ibland tagit några veckor.
Citera
2013-12-01, 12:11
  #4
Medlem
Epicness44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag har beställt andra saker därifrån flera gånger utan problem mer än att leveransen ibland tagit några veckor.
Men beror det inte på vilket företag du köper ifrån?
Citera
2013-12-01, 12:13
  #5
Medlem
TinyPoliss avatar
Läs vidare i Amazon-tråden:
Beställa från Amazon [Sammanfogad]
Citera
2013-12-01, 15:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epicness44
Hej
Jag tänkte beställa från Amazon.Co.uk eftersom de säljer en mobil som jag vill köpa billigare än vad butikerna gör i Sverige
Min fråga är; är det säkert beställa från amazon? Mobilen kostar runt £300 och är från samsungs amazon konto.

Amazon är bra! Och eftersom du kommer köpa från Samsung själva så finns det väl inget att tvivla på?
Citera
2013-12-01, 18:08
  #7
Medlem
Epicness44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Amazon är bra! Och eftersom du kommer köpa från Samsung själva så finns det väl inget att tvivla på?
Aa, men jag tänker såhär, ifall mobilen går sönder efter ett tag (vilket något jag tror kommer hända) så måste jag skicka mobilen tillbacka och sen vänta länge tills den blir repererad och sedan skickas tillbacka. Tror du att går att lämna till någon samsung butik i sverige istället för att skicka tillbacka den?
Citera
2013-12-03, 10:48
  #8
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epicness44
Aa, men jag tänker såhär, ifall mobilen går sönder efter ett tag (vilket något jag tror kommer hända) så måste jag skicka mobilen tillbacka och sen vänta länge tills den blir repererad och sedan skickas tillbacka. Tror du att går att lämna till någon samsung butik i sverige istället för att skicka tillbacka den?
Nu skriver du inte vilken mobil det handlar om men läs recensioner om hur hållbar den verkar vara och har du ett skyddsfodral och är rädd om den så borde den hålla eller brukar du ta extra drulleförsäkring till dina mobiler? Har du bara den vanliga garantin så måste du ändå betala om du är klantig och gör sönder den själv.
Det var väldigt längesedan jag behövde lämna in för reparation men får uppdatera mjukvaran hemma för att slippa buggar och andra problem.
Citera
2013-12-03, 10:54
  #9
Medlem
Epicness44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Nu skriver du inte vilken mobil det handlar om men läs recensioner om hur hållbar den verkar vara och har du ett skyddsfodral och är rädd om den så borde den hålla eller brukar du ta extra drulleförsäkring till dina mobiler? Har du bara den vanliga garantin så måste du ändå betala om du är klantig och gör sönder den själv.
Det var väldigt längesedan jag behövde lämna in för reparation men får uppdatera mjukvaran hemma för att slippa buggar och andra problem.
Det är galaxy note 3
Ifall det händer ngt fel i mjukvaran, vad tror du jag bör göra? Är jag tvungen att skicka tillbacka och vänta en lång period tills den blir repererad, och skickas tillbacks?
Citera
2013-12-03, 12:03
  #10
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epicness44
Det är galaxy note 3
Ifall det händer ngt fel i mjukvaran, vad tror du jag bör göra? Är jag tvungen att skicka tillbaka och vänta en lång period tills den blir reparerad, och skickas tillbaks?
Läste några recensioner på Prisjakt och mjukvaran verkar vara stabil men skulle du få problem så kan du väl uppdatera eller frabriksåterställa den själv med kabel till datorn?
Vet inte hur det funkar med garantin i Sverige men ring Samsung och fråga: 0771-7267864
Finns många verkstäder i Sverige som inte behöver vara särskilt dyra beroende på var felet ligger om du måste betala själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback