Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-30, 15:16
  #1
Medlem
Jag har en ny Gaming-PC som använder AMD® Radeon HD8760 1GB och när jag kopplade in datorn i skärmen via hdmi (1920x1080) så centrerar skärmen sig och fyller inte ut kanterna och det förstör grafikerna och är inte najs, jag vet att det är något med datorn/grafikortet eftersom jag prövade min kompis dator i samma skärm med samma sladd och då fungerade det utmärkt.
Citera
2013-11-30, 15:19
  #2
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingistom
Jag har en ny Gaming-PC som använder AMD® Radeon HD8760 1GB och när jag kopplade in datorn i skärmen via hdmi (1920x1080) så centrerar skärmen sig och fyller inte ut kanterna och det förstör grafikerna och är inte najs, jag vet att det är något med datorn/grafikortet eftersom jag prövade min kompis dator i samma skärm med samma sladd och då fungerade det utmärkt.

högerklicka på skrivbordet, kontrollera alla bildskärmsinställningar. Om du inte kan klura ut det själv så ta ett screenshot på hur dina inställningar ser ut och lägg upp via t.ex. imgur eller något.
Citera
2013-11-30, 15:24
  #3
Medlem
Mattelols avatar
Jag är relativt säker på att det är dina "Scaling Options" som behöver ändras. Gå in i Catalyst Control Center och gå på My digitals flat panels > Scaling Options och sedan drar du i reglaget till skärmen fylls ut som du vill.
Citera
2013-12-01, 13:40
  #4
Medlem
http://pingistom.imgur.com/all/
Citera
2013-12-21, 12:26
  #5
Moderator
Protons avatar
Programvara - Windows --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2013-12-21, 15:04
  #6
Medlem
Gh0steds avatar
AMD Catalyst Control Center -> My Digital Flat-Panels -> Scaling Options -> Välj skärmen det gäller och dra reglaget till 0% Overscan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback