Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-03-25, 20:14
  #25
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjaen
EIK du svammlar på som vanligt är inte avstängd där.

FH_trader gjorde något helt annat än jag skrev. Det jag skriver är i min signatur.
Däremot på placera var det signaturen Antemedcash som skapade en hel del kopior på Bjän, AMC mfl.


Å bjän älskar din blogg också
Citera
2014-03-25, 20:51
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Å bjän älskar din blogg också

Jag den är en aktieblogg med ett humoristiskt perspektiv.
Men även jag tycker det som FH_trader gjorde är riktigt fult. När man har 8 olika signaturer och skriver utifrån helt olika personlighet och perspektiv så har det gått för långt.

Däremot vet jag om att tradingfirmor i Stockholm finns. De liknar tradingklubbar i London med ett gäng killar 5-10 som trejdar ihop och samarbetar för att påverka kurser. Man blir inbjuden.
Kan det inte vara ett större gäng tradingkompisar som ligger bakom FHs signaturer. Att de låg bakom ett IP tillsammans?
Citera
2014-03-25, 20:54
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Å bjän älskar din blogg också

Det finns en artikel om en sådan trading klubb i London. Ett slutet trading sällskap. Den är högst intressant.
Jag ska ta och leta fram den och posta här.
Citera
2014-03-31, 15:51
  #28
Medlem
SmartSkalles avatar
Nu har denna psykopat FH_Trader ytterligare ett nytt nick på Avanza : FactsAOI.
Citera
2014-04-04, 13:02
  #29
Medlem
SmartSkalles avatar
Visst kan man ha olika Nick under tid...men grejen med FH_Trader är att han har ett otal Nicks SAMTIDIGT på Avanza samt ett otal Nicks SAMTIDIGT på DIBS - allt för att haussa och lura in så många som möjligt i AOI.

Borde vara förbjudet samt innebära avstängning på nämnda sajter.
Citera
2017-07-05, 03:31
  #30
Medlem
Den enda som jag vet som har lyckats med pump och dump är löparn.

Han väljer små, obskyra bolag, helst inom IT, bioteknik eller liknande branscher. Sedan pumpar han upp bolagen med hjälp av sin svans (varav några användarnamn kan vara hans egna ubåtar). Efter att aktien gått ned skriver han att han sålde på den och den nivån.

löparn är intelligent (han skryter bland annat med att han har högsta betyg i alla matematikkurser på KTH) och duktig på att snacka skit. Men det slutar alltid i tårar för de naiva småsparare som väljer att följa hans råd.
__________________
Senast redigerad av borskungen 2017-07-05 kl. 03:36.
Citera
2017-07-05, 03:41
  #31
Medlem
Avskalats avatar
Skumt fenomen.
Någon som hänger på Placera? Riktigt skitforum om jag ska vara ärlig. Är inte medlem o tänker inte bli. Läser inte där heller mer än enstaka gånger. Skumt folk och riktigt skum layout.

20åringar som vill upp 100% på 2 veckor antar jag är lätta att lura.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback