Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-29, 22:50
  #1
Medlem
Här diskuterar vi fenomenet Ubåtar/Troll i aktieforum.

Tydligen har skribenten FH_Trader på BS (en av dem som har flest favoritmarkeringar) åkt dit.

Med Avanzas nya krypterade IP-system ser man att dessa signaturer (som härjar i FH's aktier och delar hans uppfattning) har samma IP:
Shamaran10kr
EtukoSwede
DoctorDoc
FH_Trader

Hur bör man göra för att få bukt med folk som haussar/baissar med 10-20 olika konton i syfte att vilseleda andra? I USA har sådant lett till åtal. Något för Sverige med kanske?
Citera
2013-11-29, 23:05
  #2
Medlem
HanMedHornens avatar
Analysera samt bestämma sig för om man ska ta position eller inte gör man själv. Går man på dessa herrars skitsnack så borde man ge fan i börsen, eller göra precis tvärt om.


Haussar man en aktie så är det endast för att man vill sälja. Visste man att informationen man gav folk var sann så skulle man ha legat kvar och tankat fler aktier till billigt pris istället för att försöka få den att skjuta i höjden. Ingen som besitter värdefull information skulle ge ut den på ett publikt forum.
Citera
2013-11-29, 23:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
Analysera samt bestämma sig för om man ska ta position eller inte gör man själv. Går man på dessa herrars skitsnack så borde man ge fan i börsen, eller göra precis tvärt om.


Haussar man en aktie så är det endast för att man vill sälja. Visste man att informationen man gav folk var sann så skulle man ha legat kvar och tankat fler aktier till billigt pris istället för att försöka få den att skjuta i höjden. Ingen som besitter värdefull information skulle ge ut den på ett publikt forum.

Fast det stämmer ju inte helt och hållet. Skulle jag själv hitta en aktie som jag tror starkt på hade jag själv tankat i den för att sedan rekommendera den för andra så de får upp ögonen för den. Inte alla kommer med ruttna tips. Finns bra bloggare där ute faktiskt. Jo, visst borde man ge fan i börsen om man är nybörjare men det är enkelt att gå på nitar när man inte har någon erfarenhet. Min första portfölj var ingen skönhet.

Tycker också att detta borde vara straffbart när det sker i den utsträckning såg om FH_Trader utfört de. Lite konstigt att mod hela tiden tar bort trådarna. Sådana som han förstör forumen.

Lite konstigt dock är att aktiegruppen på Facebook som så många är medlemmar i är snäppet värre än BS. Stör mig så sjukt mycket. Alla ska köpa Karo, Josab och Active Biotech. Efterblivet.
__________________
Senast redigerad av Liketed 2013-11-29 kl. 23:27.
Citera
2013-11-29, 23:49
  #4
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Fast det stämmer ju inte helt och hållet. Skulle jag själv hitta en aktie som jag tror starkt på hade jag själv tankat i den för att sedan rekommendera den för andra så de får upp ögonen för den. Inte alla kommer med ruttna tips. Finns bra bloggare där ute faktiskt. Jo, visst borde man ge fan i börsen om man är nybörjare men det är enkelt att gå på nitar när man inte har någon erfarenhet. Min första portfölj var ingen skönhet.

Tycker också att detta borde vara straffbart när det sker i den utsträckning såg om FH_Trader utfört de. Lite konstigt att mod hela tiden tar bort trådarna. Sådana som han förstör forumen.

Lite konstigt dock är att aktiegruppen på Facebook som så många är medlemmar i är snäppet värre än BS. Stör mig så sjukt mycket. Alla ska köpa Karo, Josab och Active Biotech. Efterblivet.

Det är precis vad folk gör fast i extrem utsträckning. Dom säger att dom vet det och det och att kursen snart kommer stå i x, vilket dom aldrig skulle avslöja om det var sant.
Tror du på ett bolag eller har information som du inte borde ha så kommer kursen nå dit du vill utan att du ska tipsa andra för att dom ska få upp ögonen.

Detta är ingen bransch som folk är hjälpsamma i, då det ända som sker är att pengar byter händer och alla vill tjäna.
Citera
2013-11-29, 23:56
  #5
Medlem
IP:nr bör införas på BS också. Jag misstänker starkt ett par "välkända" personer där med flera nicks. Ibland har det försagt sig.
Citera
2014-02-12, 16:27
  #6
Medlem
SmartSkalles avatar
Det är ett under att denna Ubåtskung FH Trader kan hålla på som han gör utan konsekvenser.
Alla kritiska inlägg anmäler han direkt och...vips så försvinner dessa omedelbums, både från Avanza och DI.
Han åkte som sagt dit tack vare att Avanza började med synliga IP-Nr och blev avstängd en tid men är nu tillbaka som vanligt med tokhaussandet av Africa Oil.
Citera
2014-02-12, 18:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dealbreaker
Här diskuterar vi fenomenet Ubåtar/Troll i aktieforum.

Tydligen har skribenten FH_Trader på BS (en av dem som har flest favoritmarkeringar) åkt dit.

Med Avanzas nya krypterade IP-system ser man att dessa signaturer (som härjar i FH's aktier och delar hans uppfattning) har samma IP:
Shamaran10kr
EtukoSwede
DoctorDoc
FH_Trader

Hur bör man göra för att få bukt med folk som haussar/baissar med 10-20 olika konton i syfte att vilseleda andra? I USA har sådant lett till åtal. Något för Sverige med kanske?

Vart kan man läsa om det?
Citera
2014-02-12, 19:09
  #8
Medlem
Crashs avatar
Vart har bjän tagit vägen? Ante med cash har haft tusentals nick också
Citera
2014-02-12, 21:14
  #9
Medlem
Bandito..Flashcrash..Jooooora..Biker och 100 andra nick finns det en dryg användare som heter på diverse ställen.
Citera
2014-02-14, 19:06
  #10
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
Vart kan man läsa om det?

Man har kunnat läsa det i månader...både på DIBS och Avanza där han blev avsjöjad Big Time.
Han borde åtalas.
Citera
2014-02-14, 19:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Vart har bjän tagit vägen? Ante med cash har haft tusentals nick också

Han blir ju avstängd överallt så han jobbar väl på som lärare i naturkunskap som vanligt.
Citera
2014-02-20, 21:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Man har kunnat läsa det i månader...både på DIBS och Avanza där han blev avsjöjad Big Time.
Han borde åtalas.

länka gärna.

förstår inte hur jag ser det krypterade numret på placera.

klickar på random member, får bara upp hans inlägg?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback