2013-11-29, 15:41
Medlem
Hallå! Har jobbat lite extra på sjukhuset under våren, hela sommaren och lite på hösten. På min lönespecifikation står det att jag har 3 st betalda semesterdagar innevarande år. Vad menas med detta?
Om jag ej tar ut en semester, kommer jag få betald dessa i lön då? När händer det?
Citera
2013-11-29, 16:11
Medlem
Jeffry122s avatar
Är inte 100% säker men du får nog ut dom i pengar i din Majlön då April brukar vara brytpunkten för semester.
Ta ut dagarna i ledighet om det går för annars får du bara skatta en gång till på dina intjänade pengar.
Citera
2013-11-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffry122
Är inte 100% säker men du får nog ut dom i pengar i din Majlön då April brukar vara brytpunkten för semester.
Ta ut dagarna i ledighet om det går för annars får du bara skatta en gång till på dina intjänade pengar.
Tänk om oinsatta kioskmongon kunde ha vett att hålla tyst.
Normal sett, beroende på avtal, sparar man semester till nästa år. Regelverk och begränsningar för detta är enkelt att ta reda på - fråga löneavdelningen.
Och vad du yrar om gällande dubbelbeskattning orkar jag inte ens gissa.
Citera
2013-11-29, 21:49
Medlem
Citat:

Intjänade betalda semesterdagar är INTE "redan skattade". Beskattning sker när man tar ut dem.
Citera
2013-11-30, 05:27
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Intjänade betalda semesterdagar är INTE "redan skattade". Beskattning sker när man tar ut dem.

Ja och det var så jag menade. Om TS tar ut dom i pengar kommer det dras skatt på dessa.
Citera
2013-11-30, 05:29
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Tänk om oinsatta kioskmongon kunde ha vett att hålla tyst.
Normal sett, beroende på avtal, sparar man semester till nästa år. Regelverk och begränsningar för detta är enkelt att ta reda på - fråga löneavdelningen.
Och vad du yrar om gällande dubbelbeskattning orkar jag inte ens gissa.

Fast ganska insatt är jag ändå. Har jobbat i mina dagar och alla 3 jobb har brytpunkten varit i April och är man behovsanställd får man ut semestern i Maj.

Ditt svar var ju verkligen vad TS ville höra! H*n frågade en fråga här och du svarar ring löneavdelningen...
Citera
2013-11-30, 09:28
Medlem
Citat:
Fast ganska insatt är jag ändå. Har jobbat i mina dagar och alla 3 jobb har brytpunkten varit i April och är man behovsanställd får man ut semestern i Maj.

Ditt svar var ju verkligen vad TS ville höra! H*n frågade en fråga här och du svarar ring löneavdelningen...
Faktum kvarstår, ditt svar var en ren chansning medan det enda sättet för TS att få ett vettigt svar är att ta reda på vad som står i hans kollektivavtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in