Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-28, 21:40
Medlem
Jag har beställt ett par jeans men kan inte bestämma mig om jag ska behålla de.

Beställde två storlekar, 31/34 och 30/34. Jag tycker egentligen 31/34 ser bättre ut eftersom 30/34 ser lite tajta ut. Dock så vet jag ju att jeans alltid töjer sig, särskilt tvättade. Så då är frågan om jag tar de som ser bäst ut, eller tänker framåt och tar de som jag tycker ser för tajta ut så jag slipper gå runt i ett par som troligtvis kommer vara lite stora i midjan när de väl töjts ut efter lite användning.

Nördigt problem jag vet.

Tacksam för råd.
Citera
2013-11-28, 21:51
Medlem
Fleurss avatar
Går alltid att sy in dem snabbt och smidigt eller ta hjälp med ett skärp.
Jag själv hade valt dem som är bekvämast och har bäst passform på.
Citera
2013-11-29, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleurs
Går alltid att sy in dem snabbt och smidigt eller ta hjälp med ett skärp.
Jag själv hade valt dem som är bekvämast och har bäst passform på.

Är det verkligen bara att sy in dem snabbt? Skärp kan ju göra så att de korvar sig i midjan och det är ingen höjdare.

TS. Vad är det för jeans?
Citera
2013-12-01, 04:07
Medlem
Rippless avatar
Senast jag köpte jeans gick jag ner 2 storlekar och de sitter väldigt bra i dagens läge. Beror på material osv. Är de i 100% bomull kommer de inte töja sig lika mycket som de med 2% elastan i.
Citera
2013-12-06, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss
Är det verkligen bara att sy in dem snabbt? Skärp kan ju göra så att de korvar sig i midjan och det är ingen höjdare.

TS. Vad är det för jeans?
Det är ett par Filippa K i 100% bomull. Känns lite strechiga.

Midjan är ok egentligen. Lite tajt givetvis men det är jag övertygad om kommer töja sig. Jag är med oroad över hur tajt det blir över låren. Just nu är det på gränsen och jag vet inte om de töjer sig där.

Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Senast jag köpte jeans gick jag ner 2 storlekar och de sitter väldigt bra i dagens läge. Beror på material osv. Är de i 100% bomull kommer de inte töja sig lika mycket som de med 2% elastan i.
100% bomull är det i dessa som sagt.
Citera
2013-12-07, 12:40
Medlem
Släng upp en bild och låt oss döma!
Citera
2013-12-07, 12:51
Medlem
Jag har också runt 30-31 i midja samt 34 i längd. Kan rekommendera dig att köpa de som sitter tightare. De kommer töja ut sig. Har gjort många sådana misstag och köpt 31-32 som passat bra första gångerna men efter några fler gånger så har de blivit alldeles för stora i midjan!
Citera
2013-12-07, 15:13
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Jag har också runt 30-31 i midja samt 34 i längd. Kan rekommendera dig att köpa de som sitter tightare. De kommer töja ut sig. Har gjort många sådana misstag och köpt 31-32 som passat bra första gångerna men efter några fler gånger så har de blivit alldeles för stora i midjan!

Det ska ju kännas bra, men som Operaio säger så är det bättre att gå ner en storlek. Tyget utsätts för töjning och kommer därför att anpassa sig. De som sitter perfekt i början blir alltid för stora i slutändan.
Citera
2014-01-08, 22:02
Medlem
Kan meddela att jag valde den mindre storleken men att de inte töjt så pass mycket som jag önskat. Måste knäppa upp de för jämnan när jag sitter ner för att undvika magont. Inte så kul så nu ångrar jag mig bittert.

Även om det är bra att en den mindre storleken om man står och väger så tror jag att detta var över gränsen för små
Citera
2014-01-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apathetic
Kan meddela att jag valde den mindre storleken men att de inte töjt så pass mycket som jag önskat. Måste knäppa upp de för jämnan när jag sitter ner för att undvika magont. Inte så kul så nu ångrar jag mig bittert.

Även om det är bra att en den mindre storleken om man står och väger så tror jag att detta var över gränsen för små

Hur många gånger har du använt dem? De kommer att töja sig.
Citera
2014-01-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss
Hur många gånger har du använt dem? De kommer att töja sig.
Har haft dom i ca 3 veckor. Använt de rätt flitigt.
Citera
2014-01-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apathetic
Har haft dom i ca 3 veckor. Använt de rätt flitigt.

Då borde dem töjt sig. Flitigt. 5-6 gånger i veckan?
Problemet är ju att dem kommer att krympa ihop när du ska tvätta, om du nu tvättar?

Jag har oxå jeans som är lite tajta i midjan, men då det är råjeans så töjer dem sig minst en storlek efter ett tag. Jag planerar dock inte att tvätta dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in