• 1
  • 2
2013-11-28, 21:20
Medlem
Jag funderar på hur det känns att bli våldtagen och hur ni som offer upplevt det, men även annat såsom tips och funderingar ni bär på och även hur man kan undkomma en våldtäkt?

I dagens samhälle så har man detta i tankarna jämt, för det finns både araber och afrikaner i Sverige. Även i övriga Europa och världen. Jag funderar på att köpa nåt vapen mot detta problem och undrar om ni därute har nåt bra tips? Vilken eller vilket är bäst? Vad kan man skydda sig med?
2013-11-28, 21:31
Medlem
JAV1897s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Dvs det är inte värre än en normal vardag för en kvinna i det Svenska patriarkatet?
Snälla, för din egen skull, håll truten.

OnT: Pepparspray är väl att föredra, men var försiktig med att använda den i icke hotande situationer. Lycka till TS.
2013-11-28, 21:34
Medlem
munspruts avatar
våldtäkt är det värsta brottet som finns
2013-11-28, 21:37
Medlem
mohamad977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benafors
för det finns både araber och afrikaner i Sverige.

Jag vart intresserad i det du hade skrivit och skulle vilja dela med något av min tjejkompis som har varit med om, vad jag gjorde för att hjälpa henne och hur hon undkom en liknande situation. Men nu har jag inte lust att skriva något efter den där meningen...

Väldigt lågt. Låt inte median manipulera dig allt för mycket innan du börjar t.o.m hata dessa raser av människor..

Tycker synd om dig. Ha en trevlig kväll.
2013-11-28, 21:43
Medlem
JAV1897s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
våldtäkt är det värsta brottet som finns
Om man ska vara petig så finns det inget brott som heter "våldtäkt", utan det kallas 'sexuellt utnyttjande'. Och jag kan hålla med dig om att sexuellt utnyttjande av en annan person är illa nog. Men det "värsta", i mina ögon, är grovt sexuellt utnyttjande och sexuellt övergrepp gentemot barn.

Senast redigerad av JAV1897 2013-11-28 kl. 21:47.
2013-11-28, 21:46
Medlem
Jag vet fan inte hur d känns men ensak e säkert en Våldtäktsman förtjänar inte att leva.

Så...just kill him
2013-11-28, 21:49
Medlem
JAV1897s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullat93
Jag vet fan inte hur d känns men ensak e säkert en Våldtäktsman förtjänar inte att leva.

Så...just kill him
Du tycker alltså att människor med psykologiska problem ska t.ex. arkebuseras? Vilken frisk människosyn du har Mullat93.
2013-11-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAV1897
Du tycker alltså att människor med psykologiska problem ska t.ex. arkebuseras? Vilken frisk människosyn du har Mullat93.

Haha sånt händer every single day...så sorry dom borde avlivas.
2013-11-28, 22:08
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Om man ska vara petig så finns det inget brott som heter "våldtäkt", utan det kallas 'sexuellt utnyttjande'. Och jag kan hålla med dig om att sexuellt utnyttjande av en annan person är illa nog. Men det "värsta", i mina ögon, är grovt sexuellt utnyttjande och sexuellt övergrepp gentemot barn.

Berätta det för alla dem kvinnor som har blivit våldtagna, vad har du för kvinnosyn egentligen.
2013-11-28, 22:18
Medlem
JAV1897s avatar
Citat:
Berätta det för alla dem kvinnor som har blivit våldtagna
Att sexuellt utnyttjande är illa nog?
Citat:
vad har du för kvinnosyn egentligen.
Jag har en otroligt positiv syn på kvinnor. Men vad jag inte kan se är anledningen till att du ifrågasätter den.

Citat:
Ursprungligen postat av mullat93
Haha sånt händer every single day...så sorry dom borde avlivas.
Du har alltså inga som helst invändningar ifall staten skulle börja avliva alla människor med en psykisk störning? Det är människor som du som borde sitta bakom lås och bom.
Senast redigerad av JAV1897 2013-11-28 kl. 22:26.
2013-11-28, 22:19
Medlem
Hi-Lifes avatar
Citat:

Finns det inte ett brott som heter våldtäkt? Jahaja.

https://lagen.nu/1962:700

Brottsbalken Kapitel 6. 1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.
2013-11-28, 22:25
Medlem
JAV1897s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Life
Finns det inte ett brott som heter våldtäkt? Jahaja.
Du borde även läsa proposition 2004/05:45.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in