Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-11-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Faktum - har inga ekonomiska problem. Föräldrarna är rika. Föräldrarna vill ha hjälp med något som är tidskrävande. Är det orimligt att ta betalt? Tänkte 100 kronor timmen.

Jösses, dina föräldrar måste vara stolta över dig ^^
Citera
2013-11-30, 13:11
Medlem
Vad är det de vill att du skall göra?
Citera
2013-11-30, 16:09
Medlem
Bbobis avatar
Anledningen till att föräldrar ofta frågar sina barn framför att anställa en hårig polack är att dom gillar att spendera tid med sitt barn. Naiva som de är kanske dom tror att du gillar att umgås med dem likaså?

Eller ger dom dig en kratta och spottar dig i ansiktet?
Citera
2013-11-30, 20:58
Medlem
När jag studerade "Jobbade" jag en del åt mina föräldrar, de höll på och bygga nytt hus på sommarstället och jag lade ett par hundra timmar per sommar. Att jag fick betalt var inga konstigheter, båda parter såg det som arbete. Sen att det var trevlig att umgås med dem och vise versa påverkar ju inte den saken. Hade jag inte fått betalt hade jag ju varit tvungen att ta annat sommarjobb och då hade vi missat både umgänget och hjälpen med husbygget. Fick mellan 100-120kr (svart). Dessutom har mina föräldrars princip varit att de inte ger mig några pengar "gratis" what so ever, ville jag gå på bio med kompisarna när jag var liten fick jag klippa gräsmattan/städa huset/etc och fick betalt för det. Något som jag, speciellt i efterhand(då, när kompisarna kunde få pengar till sådant bara "sådär" kändes det ju däremot orättvist), tycker är en vettig princip.

Däremot är det klart att man inte tar betalt om föräldrarna ber om hjälp med nånting spontant, tjänster och gentjänster är det som gäller där imho.
Citera
2013-11-30, 22:07
Medlem
Jinxedds avatar
Nej - dom har redan lagt ut en massa cash på dig under din uppväxt.
Du ska hjälpa dina föräldrar gratis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in