Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-28, 18:51
  #1
Medlem
I min stad är det nedklottrat ÖVERALLT "420". Med penna och sprayburkar. Det sker tom på fina 30-talshus mitt i stan.

Jag vill själv ha en legalisering, men att förstöra staden - hur fan ska det hjälpa? Ska Cannabis associeras med skadegörelse?

Jävla puckon som håller på med detta.

Sker detta i din stad?
Jag vet att vissa här inne håller på med detta - varför? Skaffa lite ambitioner, engagera dig politiskt om du vill ha en legalisering. Att förstöra hjälper INTE!
Citera
2013-11-28, 19:00
  #2
Medlem
thejams avatar
Det är dom nyfrälsta 16-åringarna som sysslar med sånt antar jag folk som inte är insatta i cannabiskulturen fattar ju inte innebörden av 420, så det blir väl lite som en hälsning till alla andra stoners vilket iofs är coolt. Men de hade nog kunna göra det lite mer smidigt än att klottra ner gamla hus kan jag hålla med om.

Fast dom nyfrälsta jävlarna är ju så övertaggade att de inte ens har nån respekt för icke-stoners
Citera
2013-11-28, 19:00
  #3
Medlem
Pundare tillhör inte direkt intelligenseliten, så självklart förekommer det att folk med "Höhö kolla va häftigt när jag klottrar 420 här" mentalitet.

Nej, jag påstår inte att man automatiskt är dum i huvudet bara för att man röker gräs, syftar mer på den klassiska stereotypen, som knappt vet hur man kokar tevatten.
Citera
2013-11-28, 19:04
  #4
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Pundare tillhör inte direkt intelligenseliten, så självklart förekommer det att folk med "Höhö kolla va häftigt när jag klottrar 420 här" mentalitet.
Vad har pundare med det hela att göra? 420 syftar till cannabis, inte amfetamin.
Citera
2013-11-28, 19:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Vad har pundare med det hela att göra? 420 syftar till cannabis, inte amfetamin.

Jag är bara lat och drar alla över en kant :P
Citera
2013-11-28, 19:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Pundare tillhör inte direkt intelligenseliten, så självklart förekommer det att folk med "Höhö kolla va häftigt när jag klottrar 420 här" mentalitet.

Nej, jag påstår inte att man automatiskt är dum i huvudet bara för att man röker gräs, syftar mer på den klassiska stereotypen, som knappt vet hur man kokar tevatten.

Så är det.
Jag skulle nog tro att en av de största anledningarna till att majoriteten av folket inte vill legalisera är att det associeras med brottslighet och risiga livsstilar.

Att indirekt gå runt och klottra "Jag älskar skadegörelse, och Cannabis!" är ju sinnessjukt korkat.

Om samhället tror att den gemene CB-brukaren tar sig en holk på fredagen efter en hård arbetsvecka - Ja, då börjar bollen komma i rullning...
Citera
2013-11-28, 19:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Vad har pundare med det hela att göra? 420 syftar till cannabis, inte amfetamin.

Jag tror nog att majoriteten av de arbetslösa stackarna som klär sig i hoodies, lever på soc och brukar någon form av illegal substans - brukar just CB

Hur som haver - Syftet med denna tråd är att Ni som gör detta - Tänk till!

Förhoppningsvis kan man vända någon vilsen själ.
Citera
2013-11-28, 20:27
  #8
Medlem
Ser tyvärr likadant ut här. Troligtvis är det väl nyfrälsta 15-åringar som tycker att det är svinhäftigt att röka och lika häftigt att vandalisera. Chansen för en legalisering blir ju inte direkt större när cannabis förknippas med skadegörelse.
Citera
2013-11-28, 21:04
  #9
Medlem
PotentOpponents avatar
Äh kom igen nu alla stonerboyz and girlz.....420+69= PARTYTIME
Citera
2013-11-29, 19:04
  #10
Medlem
Uncle Dukes avatar
Det är väl ungefär som att en del politiska ungdomar (och Dan Park) går omkring och klottrar slagord eller sätter upp provokativa affischer och klistermärken. De tror att de kan få folk att "tänka till", men de enda som tycker att de gör något bra är de som redan håller med dem, alla andra skakar på huvudet och muttrar något om vandaler.

Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Jag är bara lat och drar alla över en kant :P

"över en kam" heter det.
Citera
2013-11-29, 19:16
  #11
Medlem
Varför klottrar man i huvudtaget? Antar att de som skriver 420 tycker det är fräckt för det tilltalar många.

"Nån gång kommer en stenad snubbe gå här och flina åt mitt verk." kanske?

Jag är emot fult klotter, graffitti är helt ok sålänge det ser bra ut. Sen sunt förnuft ge fan i andras egendomar.

Jag själv har aldrig sett tjusningen i det och har frågat ett antal klottare varför de gör som de gör..
"Kul att sprida min tag så folk vet att jag har varit där" är det vanliga svaret om inte minnet sviker mig.

En liten kultur det där. Förstår grejjen men det är inte min grejj.
Citera
2013-11-29, 21:15
  #12
Medlem
Tror inte det är kontraproduktivt, snarare är det bara en sorts hälsning från den ena stonern till den andra. Tvivlar fruktansvärt starkt på att de allra allra flesta som inte röker weed vet vad det betyder.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback