2013-11-28, 16:01
Medlem
notna157s avatar
Vet inte om jag postar i rätt forumdel nu, men mod är välkommen att flytta till mer lämplig del om nödvändigt.
Jag är 18 år gammal nu och ganska liten till storleken. Längden är det ingetfel på, ca 170-175 cm. Däremot är jag liten i övrigt. Smal, inte så mycket muskler och fett etc.
Jag har börjat fundera på att tatuera mig. Jag är dock lite tveksam eftersom jag är rädd att den kommer töjas ut och bli ful när/om jag fortsätter växa.
Min frågeställning är alltså; När brukar en man sluta växa? Har det att göra med när man kom in i puberteten eller är det vid en viss ålder?

Tack på förhand för ev hjälp!
Citera
2013-11-28, 16:09
Medlem
Någonstans mellan 16 och 22 skulle jag säga
Citera
2013-11-28, 16:15
Medlem
Zartazas avatar
Det är ju väldigt individuellt men vid övre tonåren tror jag de flesta slutar att växa. Runt 17-19 och lite inåt på 20-22 kanske.
Citera
2013-11-28, 16:15
Medlem
notna157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissekotten4
Någonstans mellan 16 och 22 skulle jag säga

Vilka faktorer kan avgöra när i det spannet man kan sluta? Eller är det kroppen som slutar när den känner för det?

Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
2015, 6e Februari, men det är ju bara en gissning...

Har du klockslag också?

Kan jag också fråga om tatueringen kommer töja ut sig om jag fortsätter växa? Vill tatuera armen men den kan nog bli lite tjockare...
Senast redigerad av notna157 2013-11-28 kl. 16:20.
Citera
2013-11-28, 16:17
Bannlyst
Du kan ju alltid påverka din kroppshydda. Mycket mat & eventuell träning gör susen.
Citera
2013-11-28, 16:20
Medlem
notna157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Du kan ju alltid påverka din kroppshydda. Mycket mat & eventuell träning gör susen.

Tycker att jag äter mycket redan. Ibland kan jag få i mig sjuka mängder mat trots att jag inteär hungrig.

Dessutom så vill jag inte växa å mycket mer om jag tatuerar mig...
Citera
2013-11-28, 16:27
Medlem
CheddarOsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notna157
Tycker att jag äter mycket redan. Ibland kan jag få i mig sjuka mängder mat trots att jag inteär hungrig.

Dessutom så vill jag inte växa å mycket mer om jag tatuerar mig...

Varför inte börja lyfta lite och sedan om något år när du vet med säkerhet att du växt färdigt, tatuera dig då. Även ifall jag inte tycker tatueringar är speciellt snyggt, men det är ju en annan femma!
Citera
2013-11-28, 16:43
Medlem
ebqts avatar
Om du vill vara helt säker på att du växt klart så vänta ett år eller så och börja träna nu för att bli lite mer muskulös. Tatueringen kommer att töjas ut en del om du skulle bli mycket större eftersom att huden töjer sig när man får mer muskler/fett att fylla ut med.

Det är jättesvårt att veta när du kommer sluta växa, men du är antagligen i slutet utav puberteten om du inte redan är "färdig". Om ett år eller två så kan man nog garantera att du har gått ur puberteten om du inte var väldigt sen in i den.
Citera
2013-11-28, 17:01
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Vet inte om jag postar i rätt forumdel nu, men mod är välkommen att flytta till mer lämplig del om nödvändigt.
Jag är 18 år gammal nu och ganska liten till storleken. Längden är det ingetfel på, ca 170-175 cm. Däremot är jag liten i övrigt. Smal, inte så mycket muskler och fett etc.
Jag har börjat fundera på att tatuera mig. Jag är dock lite tveksam eftersom jag är rädd att den kommer töjas ut och bli ful när/om jag fortsätter växa.
Min frågeställning är alltså; När brukar en man sluta växa? Har det att göra med när man kom in i puberteten eller är det vid en viss ålder?

Tack på förhand för ev hjälp!

De killar och killkompisar jag har haft runt den ålder, har sett ganska omogna ut. Ansiktet har inte fått de riktiga manliga dragen och det har väl inte kommit fören runt 20-25 år. Även kroppen har varit ganska pojkig och fått de manliga dragen vid samma tid.

Kanske är det så att du inte blir så mycket längre men att din kropp matas med testosteron och mognar naturligt efter att du vuxit klart.
Citera
2013-11-28, 17:11
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Sådär säger alla spinkisar. Du äter mycket enligt dig, men egentligen är det inte mycket. Men om du börjar träna så kommer aptiten automatiskt, prova det så kommer du garanterat lägga på dig lite muskler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in