6 279 besökare online
856 714 medlemmar • 45 808 002 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Film och filmproduktion > Film: listor och rekommendationer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Zox
Medlem
Zoxs avatar
Köpte idag dvd-boxen med min husgud Al Pacino!!

Fyra filmer:
SCARFACE - med massor av extramaterial
CARLITOS WAY - En av de bästa!
EN KVINNAS DOFT - Här visar Pacino sin förmåga som skådespelare till max!
SEA OF LOVE - Kanske inte den mest kända, men återigen stark insats av Pacino.

Pacino favoriter:
* Scarface
* Donnie Brasco
* Any Given Sunday
* Carlitos Way
* Gudfadern....

MADEofSTONE
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Förutom Gudfadern, Scarface, Donnie B och Carlitos way. Gillar jag bäst Pacino 70-tals produktion. Många av hans senare filmer tenderar att bli lite väl mkt överspel a lá Djävulens advokat.

Panik i needle park
Satans eftermiddag
Serpico
Fågelskrämman, höjdarfilmer värda att kolla upp för den som inte gjort det.
There are still men who do not belong to this modern world, and whom nothing in this world could lead astray, exalt or humiliate—men who despite all are ready to fight this world with all their strength, as soon the hour to do so strikes."- Julius Evola

The Negro is indolent and lazy, and spends his money on frivolities, whereas the European is forward-looking, organized and intelligent."- Che Guevara

Blaze-Joint
Medlem
Blaze-Joints avatar
"Donnie Debrasco"

Donnie Brasco

dIRe_
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Förutom Gudfadern, Scarface, Donnie B och Carlitos way. Gillar jag bäst Pacino 70-tals produktion. Många av hans senare filmer tenderar att bli lite väl mkt överspel a lá Djävulens advokat.
Jag gillade iofs djävulens advokat Visst spelade han över, men det är ju bara skönt att se en sådan kung in action

Det bästa han har gjort på senare tid tycker jag är serien "Angels in America" som gick på tv för ett år sedan.

spooz
Avstängd
spoozs avatar
Älskar hans sätt att prata. Han börjar liksom tala lågt och långsamt och sakta ökar hans ljudnivå och till slut exploderar han. Tror det är därför han är så intressant att titta på. Hur som helst en favoritskådis.

*Heat - otroligt tung film. Pacino har så mycket energi här.
*Donnie Brasco
*Scarface och gudfadern goes without saying..
*Insomnia gillar jag också
*Merchant of Venice

visste ni förresten att Scarface snart blir dataspel?

bnk
Medlem
bnks avatar
En satans eftermiddag aka Dog day afternoon är nog bland det bästa han har gjort någonsin. Helt lysande film. John Cazale gör även en stark roll i filmen.

Capone
Medlem
Capones avatar
Förutom de som redan nämnts gillar jag även The Insider.

Förstår dock inte hur han kunde gå med på att spela i den pinsamt usla S1m0ne. Maken till värdelöst skräp får man leta efter!

Zox
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Förutom de som redan nämnts gillar jag även The Insider.
Förstår dock inte hur han kunde gå med på att spela i den pinsamt usla S1m0ne. Maken till värdelöst skräp får man leta efter!

Insider är "ok". Men när han valde att spela in Simone måste han ha varit mycket fattig eller fått hjärnsläpp, riktig skitfilm, jag skämdes å Pacinos vägnar när jag såg den. Totalt patetisk film, helt tom på allt vad en bra film bör ha för att engarera publiken.

Såg på allt extra material gällande SARFACE inatt, en lång härlig resa, var även tvungen att se slutscerna igen för 100:e (?) gången, "say hallo..." för övrigt skämtades det om att den gigantiska kola-högen på bordet var äkta vara

Som det sades:
"ända sedan 1978 har alla ifrån Bruce Willis till Robert De Niro velat vara en Tony Montana och ständigt dragit citat ur filmen"

Pacino är avgudad för den rollen. Han fick jobba hårt och länge för att få till den riktiga Kuba-dialekten. - #error# - (Uma)

PS: Blaze - Donnie Brasco är nu "rättstavat"

MADEofSTONE
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zox
Även Uma Thurman fick ju sitt namn på den strora kartan efter Scarface, svårt att tro när hon ser lika ung ut i Kill Bill som hon gjorde 1978....

ursäkta vill inte hålla på och rätta en kille med bra filmsmak. Filmen men tror du blandat ihop Uma med Michelle Pfeiffer, Thurman är väl född -70!?.
There are still men who do not belong to this modern world, and whom nothing in this world could lead astray, exalt or humiliate—men who despite all are ready to fight this world with all their strength, as soon the hour to do so strikes."- Julius Evola

The Negro is indolent and lazy, and spends his money on frivolities, whereas the European is forward-looking, organized and intelligent."- Che Guevara

Zox
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
ursäkta vill inte hålla på och rätta en kille med bra filmsmak. Filmen men tror du blandat ihop Uma med Michelle Pfeiffer, Thurman är väl född -70!?.

Padme... "hjärnsläpp" inga ursäkter duger. Glöm Uma, jag är bakis och skall nog inte tänka så mycket idag

El Zorro
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zox
Insider är "ok". Men när han valde att spela in Simone måste han ha varit mycket fattig eller fått hjärnsläpp, riktig skitfilm, jag skämdes å Pacinos vägnar när jag såg den. Totalt patetisk film, helt tom på allt vad en bra film bör ha för att engarera publiken.

Såg på allt extra material gällande SARFACE inatt, en lång härlig resa, var även tvungen att se slutscerna igen för 100:e (?) gången, "say hallo..." för övrigt skämtades det om att den gigantiska kola-högen på bordet var äkta vara

Som det sades:
"ända sedan 1978 har alla ifrån Bruce Willis till Robert De Niro velat vara en Tony Montana och ständigt dragit citat ur filmen"

Pacino är avgudad för den rollen. Han fick jobba hårt och länge för att få till den riktiga Kuba-dialekten. - #error# - (Uma)

PS: Blaze - Donnie Brasco är nu "rättstavat"

Scarface är från 1983 F.ö. en av världens bästa filmer.

Zox
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Scarface är från 1983 F.ö. en av världens bästa filmer.

-83?? Är du bombis? Har alltid hört -78 och det står även att den är gjord 1978. Håller med om att det verkligen är en av de bästa filmer som skapats, och när det gäller maffiarörelsen omkring kokainhandeln den i särklass bästa!!

Lite ot ifrån Pacino-tråden, men State of Grace är en film som verkar vara märkligt okänd för många, men helt suverän i min mening.

Svara på ämne
Topp Dela »