2014-06-03, 22:34
Medlem
--Flashback--s avatar
Det mest bäst sammanfattande svaret torde vara... -för att människor är och förblir vanvettiga idioter, vilket en hel del inlägg, inte minst de som jämför S med Jesus (??), här som vanligt visar.

Herr S valde själv att jobba med det han jobbade. Hans senaste intervju var en makalös skrytmelodi där han sökte framhäva att han var en viktig spion med kvalificerade uppgifter för NSA, CIA och krigsmakten och verkade t ex bl a som föreläsare.

Till skillnad mot herr S, så är t ex jag, och många miljoner, kanske miljarder, andra människor mer eller mindre medvetna om vad som föregår. Till skillnad mot herr S, så har vi TAGIT ANSVARET att söka försörja oss hederligt och INTE engagera oss i dessa smutsiga affärer. I synnerhet inte som kvalificerade spioner som sedan, efter att ha verkat i denna smutsiga hantering, vill bli hjältar genom att "avslöja" det.

Med alla geniala stolpskotts logik här och i övriga världen, så skulle jag bli en hyllad hjälte och nobelpristagare om jag bara först mördade ett par miljarder människor och sedan "avslöjade" det.

Det spelar nog ingen roll ändå, för snart är nog alla Svenskar glada folkpartister som solidariskt osjälvist fördomsfritt och tolerant tjänar pengar på andra människor och vill ta hit fler flyktingar och hylla ökade sociala klyftor, samtidigt som man vill bekämpa orättvisor och höja lönen och minska skatten för högutbildade som forskar kring varför ngn lågavlönad främlingsfientligt fördomsfullt och intolerant vill dunka en yxa i skallen på alla glada liberaler som pissar dom i ansiktet. (Kanske kommer ngn glad liberal snart och "avslöjar" ngt också, vem vet).

PS Vet ngn hur S försörjer sig? Har han någonsin haft ett anständigt jobb? Är det den glada Ryska gasen han lever på?
Citera
2014-06-24, 12:46
Medlem
TrotsTrollets avatar
Edward Snowden nominerad till nobels fredspris i år. Heja Norge!!!

Efter ett antal mycket godtyckliga vinnare av nobels fredspris, har norrmännen nu gjort något (enligt mig) mycket stort för freden och den personliga integriteten. De har som rubriken lyder valt Edward snowden till en av de nominerade till nobels fredspris i år. Så ge mig era åsikter och tankar flashback!!!

Länk till artikel i theguardian
http://www.theguardian.com/world/201...el-peace-prize

* Hur stora är chanserna att han ska få priset? Och vilka faktorer kan försvåra detta scenario?
* Vilka effekter kommer detta att få för den allt mer utrotningshotade integriteten?
* Hur kommer högt upsatta politiker i Europa och USA att reagera om Edward Snowden får priset?
* Såklart vill jag också veta vad ni tycker om det hela ?

Jag tycker det är väldigt positivt även om det är en bra bit kvar till att han ska få nobels fredspris. Men han är absolut rätt man att vinna det. Jag tror aldrig att han skulle blivit nominerad här hemma i Sverige, om vi delat ut fredspriset. Norrmännen ska faktiskt ha en fet jävla elogé för detta !!!
Citera
2014-06-24, 12:52
Medlem
cammos avatar
En nominering betyder ju ingenting egentligen. Det är 278 nominerade 2014.
Citera
2014-06-24, 12:54
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Det vore fantastiskt om han erhöll Nobels fredspris, det vore helt i klass med Olof Palmes jultal och de konsekvenserna som det fick med sig!

Edit: Jag är inte ironisk, jag menar det alltså.
Citera
2014-06-24, 13:10
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
En nominering betyder ju ingenting egentligen. Det är 278 nominerade 2014.

Nomineringen betyder absolut något, som ett ställningstagande. De personer som nomineras har alla (med ett par prisvinnande undantag) gjort något stort för fred. Vilket gör nomineringen i sig till en utmärkelse. Nomineringens betydelse ligger till största delen inte i Edward Snowdens chanser att vinna nobelpriset. Utan i det ställningstagande som görs i samband med nomineringen.
Citera
2014-06-24, 13:22
Medlem
Efter att de gav Obama fredspriset för att han lovade något (som han sen inte höll) har jag väldigt svårt att ta deras lilla ceremoni på allvar.
Citera
2014-06-24, 13:35
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Efter att de gav Obama fredspriset för att han lovade något (som han sen inte höll) har jag väldigt svårt att ta deras lilla ceremoni på allvar.

Du har rätt det var klart pajasaktigt och ironiskt av dem att ge Obama ett fredspris. Men om de gav årets fredspris till Edward Snowden skulle jag kunna förlåta dem för det. Även om norrmännen tidigare gjort bort sig lite(Läs: så in åt i helvete) är nomineringen ett viktigt ställningstagande.
Citera
2014-06-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Du har rätt det var klart pajasaktigt och ironiskt av dem att ge Obama ett fredspris. Men om de gav årets fredspris till Edward Snowden skulle jag kunna förlåta dem för det. Även om norrmännen tidigare gjort bort sig lite(Läs: så in åt i helvete) är nomineringen ett viktigt ställningstagande.
Nomineringen betyder förmodligen mer än priset. I egenskap av Nato-land är det förmodligen det enda de kan göra, och redan där är det att sticka ut hakan.
Citera
2014-06-24, 14:22
Bannlyst
Adolf Hitler nominerades också en gång, han vann dock inte tillskillnad ifrån Barack Obama.
Citera
2014-06-24, 14:29
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Nomineringen betyder förmodligen mer än priset. I egenskap av Nato-land är det förmodligen det enda de kan göra, och redan där är det att sticka ut hakan.

Tycker också att de sticker ut hakan genom att nominera honom. Och det behövs verkligen att något land gör det. Istället för att sitta och låtsas som om det regnar, vilket vår svenska regering gör.
Citera
2014-06-24, 14:47
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softista
Adolf Hitler nominerades också en gång, han vann dock inte tillskillnad ifrån Barack Obama.
Nej, men Time utsåg honom till årets person år 1938 och året därefter Josef Stalin. OffTopic, men lite småintressant när vi väl är inne på nomineringar av kontroversiella personer.
Senast redigerad av Vohkun 2014-06-24 kl. 15:01.
Citera
2014-06-24, 14:52
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Nej, men Time utsåg honom till årets person år 1939 och året därefter Josef Stalin. OffTopic, men lite småintressant när vi väl är inne på nomineringar av kontroversiella personer.

Hitler blev faktiskt nominerad 1939. Men det verkar mest ha varit ett PR-trick för att protestera mot att Chamberlain nominerats. Åtminstone enligt denna artikel.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hit...l-fredspriset/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in