Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-08, 23:00
  #193
Avstängd
iondskansteckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forhelvete
Att man anser att det alltid har gått rätt till är knappast heller en vettig inställning, det kan ju vilken normalt funtad mäniska som helst förstå. Men du är ju inte vilken normalt funtad människa som helst, det har vi ju förstått. Att syssla med sencur är ännu ett tecken på fascistoid inställning...
Dessutom kommer aldeles för lättvindigt undan när dom bara förlorar jobbet.
Lärde inte dina föräldrar dig hur man uppför sig?

Vad är det som inte går in i din skalle kära lilla idiot? Du kan ju uppenbarligen inte stava så förmodligen är du bara ett korkat rättshaverist troll men jag försöker igen iaf...

Nej jag tror inte alltid att det gått rätt till. Jag framhåller endast att du och andra hjärndöda pajasar har varken kunskap, bildning eller intelligenskvot eller ens insyn i dom ärendena det gäller för att kunna bedöma detta.

Jo jag är som vilken normalt funtad människa som helst som anser att folk med utbildning och kunskap och deras bedömningar väger betydligt tyngre än foliehattars med ett illa dolt polisförakt

Du anser att dom kommer för lätt undan, att fel begåtts fast åklagare/ domstolar bedömt annorlunda. Du vet bättre än dom anser du .

Du kanske hellre går till en schaman som bor i en koja ute i skogen( och som kan flyga med tankekraft och bota cancer med besvärjelser) hellre än att gå till en läkare när du är sjuk också
Citera
2015-01-09, 00:54
  #194
Medlem
forhelvetes avatar
Citat:
iondskanstecken|51804851]Vad är det som inte går in i din skalle kära lilla idiot? Du kan ju uppenbarligen inte stava så förmodligen är du bara ett korkat rättshaverist troll men jag försöker igen iaf...

Fick inte du lära dig allmänt hyffs när du var liten? Jag är iallafall ingen feg liten lismare som tror på allt som myndigheter säger.

Citat:
Nej jag tror inte alltid att det gått rätt till. Jag framhåller endast att du och andra hjärndöda pajasar har varken kunskap, bildning eller intelligenskvot eller ens insyn i dom ärendena det gäller för att kunna bedöma detta.

Och det menar du att du har? Det är inte jag som är lättlurad. Är du arg? Du verkar vara så förbanad...har frugan lämnat dig igen? nästa gång så får du ge dig på hunden.

Citat:
Jo jag är som vilken normalt funtad människa som helst som anser att folk med utbildning och kunskap och deras bedömningar väger betydligt tyngre än foliehattars med ett illa dolt polisförakt

Försöker inte dölja något. Är det någon som är foliehatt här så är det folk som blindt köper myndigheters lögner med hull och hår.

Citat:
Du anser att dom kommer för lätt undan, att fel begåtts fast åklagare/ domstolar bedömt annorlunda. Du vet bättre än dom anser du .

Ja det verkar ju tyvärr så.

Citat:
Du kanske hellre går till en schaman som bor i en koja ute i skogen( och som kan flyga med tankekraft och bota cancer med besvärjelser) hellre än att gå till en läkare när du är sjuk också

Sluta snacka i nattmössan och öpna ögonen istället.
Citera
2016-08-20, 09:29
  #195
Medlem
Tragiskt att det hände oavsett om han var missbrukare el på annat sätt utanför samhället. Jag kände honom när vi var yngre då han var en talang i speedway och körde för Bysarna speedway, men tror han la av efter att han skulle byta från 80cc till 500cc. Vi gick även i samma skola samtidigt eftersom vi var nästan jämngamla. Han tillhörde väl några av dom busiga grabbarna som ofta va inblandade i bråk men han var innerst inne en snäll kille och en bra kamrat.
Jag träffade inte honom på många år innan detta hände men jag har en gemensam vän som brukade berätta om hans bravader. Men det är tragiskt att han inte fick bättre hjälp och även om han inte själv ville ta emot den så tycker jag att samhället och vården skulle ha hjälpt honom så att han fick hjälp med att komma ur sitt missbruk. Det hade aldrig behövt sluta så här om vården i Sverige hade funkat. Och att fallet är nerlagt är ett rättsskandal! Jag tror inte att hans kropp bara la av precis just i samma tillfälle som polisen skulle ta in honom! Jag är säker på att dom tog till mer våld än va som krävdes men som vanligt så går polisen fri från allt! Visst, det hade kanske aldrig hänt om han hade varit i bra form men polisen ska oavsett aldrig ta till mer våld än vad nöden kräver! Men jag är ledsen att du inte fick hjälp i tid så detta ingripande aldrig hade behövt hända!
Vi ses i himlen en dag!
R.i.p Gr*bo Ja*ne
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback