Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-26, 00:34
  #121
Medlem
För 10 månader sedan skrev jag att Smederna skulle få koncentrera sig på att klara sig kvar medan Indianerna kan gå hela vägen.

Smederna klarade sig och gjorde det till och med bra med sin lilla budget och därtill Laguta som var skadad mer än halva säsongen. Förarna trivs med lagledaren men hanterade inte regnet så bra mot Piggarna i slutspelet.

Indianerna är klara för final. Visst var Piraterna som besegrades i semi ett vingklippt lag pga plötsliga skador. Piraterna var i väldigt fin form och borde som normalt ha besegrat Indianerna. Men ändå, Indianerna har fått jobba ostört under säsongen och tagit chansen. En prestation av Indianerna att gå till final, och välförtjänt, men jag tror det blir stopp mot Vetlanda i final, monsterlaget.
Citera
2014-09-27, 02:47
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
För 10 månader sedan skrev jag att Smederna skulle få koncentrera sig på att klara sig kvar medan Indianerna kan gå hela vägen.

Smederna klarade sig och gjorde det till och med bra med sin lilla budget och därtill Laguta som var skadad mer än halva säsongen. Förarna trivs med lagledaren men hanterade inte regnet så bra mot Piggarna i slutspelet.

Indianerna är klara för final. Visst var Piraterna som besegrades i semi ett vingklippt lag pga plötsliga skador. Piraterna var i väldigt fin form och borde som normalt ha besegrat Indianerna. Men ändå, Indianerna har fått jobba ostört under säsongen och tagit chansen. En prestation av Indianerna att gå till final, och välförtjänt, men jag tror det blir stopp mot Vetlanda i final, monsterlaget.

Kan heller inte se att Vetlanda tappar detta, särskilt med Thorsell tillbaka på reservplats.

Dags för GP till kvällen från Stockholm, ska bli kul, hoppas att banan bjuder upp på bra racing.
Citera
2014-10-02, 21:32
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Kan heller inte se att Vetlanda tappar detta, särskilt med Thorsell tillbaka på reservplats.

Dags för GP till kvällen från Stockholm, ska bli kul, hoppas att banan bjuder upp på bra racing.

Vetlanda omutliga. Såg delar av GP:t. Tycker att det var tråkig racing. Banan guppig, smal, dåligt preparerad, kort. Många res. Gillar inte korta inomhusbanor (Köpenhamn, Cardiff och Friends). Det ska vara utomhus tycker jag med långa banor. Gillar dock GP:t. Där är det inga snitt och grejor som gäller. Var bäst, smartast och tuffast så blir Du världsmästare, enkelt. Hoppas bara inte det nya penningstinna påfundet Europaligan slår sönder GP:t
Citera
2014-10-13, 08:29
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Vetlanda omutliga. Såg delar av GP:t. Tycker att det var tråkig racing. Banan guppig, smal, dåligt preparerad, kort. Många res. Gillar inte korta inomhusbanor (Köpenhamn, Cardiff och Friends). Det ska vara utomhus tycker jag med långa banor. Gillar dock GP:t. Där är det inga snitt och grejor som gäller. Var bäst, smartast och tuffast så blir Du världsmästare, enkelt. Hoppas bara inte det nya penningstinna påfundet Europaligan slår sönder GP:t

Tycker dock att EM är ett bra initiativ. Många tittare och lite annorlunda upplägg. Inte minst så är det bra att GP-serien behöver få jobba lite, tycker att det på senare år har gått ner sig. Någon som har siffror på hur mycket BSI/IMG går plus på denna cirkus egentligen? Några större pengar till förarna blir det ju inte direkt..
Citera
2014-10-15, 18:13
  #125
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Tycker dock att EM är ett bra initiativ. Många
tittare och lite annorlunda upplägg. Inte minst så är det bra att GP-serien
behöver få jobba lite, tycker att det på senare år har gått ner sig. Någon
som har siffror på hur mycket BSI/IMG går plus på denna cirkus egentligen?
Några större pengar till förarna blir det ju inte direkt..

Jag håller med.

Gp-serien verkar ju ha tappat lite av sin glans hos både publik och förare.
Jag tycker också att det är ett "fair game" om vem som kan arrangera
den bästa serien. Om BSI/SGP tappar attraktionskraft p.g.a. EM-serien så får
BSI jobba hårdare för att komma tillrätta med de problem GP-serien har.

Bland annat så behövs kvalsystemet se över, det känns helt fel när en
förare som Harris som år efter år på något jäkla vänster lyckas ta sig in.

Dessutom så är seedordningen för reserven i kvalen lite konstiga.
Dessutom har BSI nu helt avskaffat systemet med kvalificerade reserver och
istället bestämt sig för att välja handplockade reserver för enstaka tävlingar.

Kanske bör GP-serien bantas med några tävlingar.
Citera
2014-10-21, 21:01
  #126
Medlem
Tycker EM kan skrotas, kör istället en serie GP1 som det är nu där medaljerna delas ut. Under den en GP 2 serie där de fem bästa flyttas upp till GP 1 nästa säsong. Det behöver inte vara lika många race 6-8 borde vara lagom. Tror en sådan serie skulle dra mer publik och vara mer atraktiv än dagens kvaltävlingar. Mer rättvist också än det är nu, ett motorfel i det sista tävlingen kan ta bort den som är bäst.
Citera
2014-11-23, 22:39
  #127
Medlem
Har skapat en tråd för den kommande säsongen som hittas här:
(FB) Speedwaysäsongen 2015
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback