Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-05-07, 09:45
  #25
Medlem
Freddyfishs avatar
Mikrotik, jobbigaste router att confa, slog sönder den senaste jag satt med och köpte en Edgerouter istället.

Rekomenderar EdgeRouter från ubnt, finns stöd för wlan taggning.
Citera
2014-05-07, 10:59
  #26
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Mikrotik, jobbigaste router att confa, slog sönder den senaste jag satt med och köpte en Edgerouter istället.

Rekomenderar EdgeRouter från ubnt, finns stöd för wlan taggning.

Jo, men det finns ju en anledning till att ER är så mycket enklare att konfa än Mikrotik. ER kan ju en fösvinnade lite bråkdel av vad RouterOS kan.
Citera
2014-05-07, 22:48
  #27
Medlem
Bongomans avatar
Edgerouter kan inget speciellt. Det är en fantastisk router om du bara ska ha en basic kontorsrouter plus VPN och routing. Efter det kan den inget. Mikrotik kan du till och med få att sjunga.
Citera
2014-05-07, 23:04
  #28
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Mikrotik, jobbigaste router att confa, slog sönder den senaste jag satt med och köpte en Edgerouter istället.

Rekomenderar EdgeRouter från ubnt, finns stöd för wlan taggning.

Jag har en kompis som aldrig har pysslat med nätverk, han lyckades konfigurera en MikroTik router. Med tanke på hur du skrev VLAN taggning, så förstår jag mycket väl varför du inte lyckades konfigurera en MikroTik router.
Citera
2015-03-09, 16:40
  #29
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag har en kompis som aldrig har pysslat med nätverk, han lyckades konfigurera en MikroTik router. Med tanke på hur du skrev VLAN taggning, så förstår jag mycket väl varför du inte lyckades konfigurera en MikroTik router.

skrattade där, du har så rätt så.
Har gått över till att köra med alix istället, mer frihet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback