Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2013-12-11, 00:42
  #109
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Den feministiska mannen har en respekt för kvinnan som är så nära inpå "beröringsskräck" man kan komma. Det är inte det att han är rädd för kvinnan, men han är varsamt avvaktande och undergiven och saknar därför ledaregenskaper. Därmed kan en feministisk man egentligen inte vara dominant, eftersom han helt enkelt inte känner sig trygg i den rollen (det är ju därför han är feminist).

Således är det inget han går igång på. En man som gillar att dominera sin kvinna (dvs "förnedra" henne enl. feminismen) kan per definition inte vara feminist och undergiven på samma gång, eftersom han framställer kvinnan på ett sätt som inte hör till den rollen. I det fallet rollspelar han och då är han inte feminist på riktigt.

Mvh

Shit vad du har missförstått feminism.
Citera
2013-12-11, 10:53
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryBird
Snubblade över den här diskussionen idag och hittade ingen annan tråd om den.
http://nyheter24.se/noje/kronika/757...inga-javla-hen

Gabriella Bark skriver här om hennes åsikter om feminism och jämställdhet, och hur det gör dagens män mesiga.

"Tjejer förlåt, men hela jämställdhetsgrejen har gått så långt att männen har börjat tappa sin identitet."

"Det har gått från ”lika lön för lika arbete” till att försöka trycka tillbaka snoppen in i kroppen på dem."

Nå flashback, vad tycker ni om det här? Jag själv tycker att för det första är det jävligt skönt med något icke pk i media, som omväxling.

Skönt att det finns nån vettig person som får utrymme i den offentliga debatten. Hade det varit upp till resten av mediapersonerna så hade väl genomsnittssvensken varit nån slags slö, hermafroditisk klump som alla jobbade inom offentlig sektor
Citera
2014-05-12, 15:29
  #111
Medlem
Nu har Gabriella Bark slagit till igen. Patetiskt att se hur desperat efter klick och delningar Nyheter24 är. Tror de någon inte fattar att det är därför hon skriver så här? Det är trolleri på hög nivå.

unvis.it/nyheter24.se/noje/768211-rippad-brun-och-lycklig-sa-blir-du-liggvanlig-i-sommar
Citera
2014-05-12, 15:47
  #112
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Nu har Gabriella Bark slagit till igen. Patetiskt att se hur desperat efter klick och delningar Nyheter24 är. Tror de någon inte fattar att det är därför hon skriver så här? Det är trolleri på hög nivå.

unvis.it/nyheter24.se/noje/768211-rippad-brun-och-lycklig-sa-blir-du-liggvanlig-i-sommar

Jösses!
Nu vet jag iofs ingenting om denna människa så jag ska inte säga för mycket, men jag kom till detta stycke...

Citat:
Stängd plånbok = stängda ben
Sommartjejer gillar att vara ute när det är sol. Är man ute när det är sol blir man törstig, blir man törstig vill man ha drinkar. Om jag vill pynta för det själv? Nej. Om jag föredrar att du som kille slutar snåla och i stället langar fram degen? Ja. Gnäller du om att det blir dyrt är det bara att börja spara redan nu.

Kom ihåg: Inte cider, inte öl – drinkar.

...och kunde inte låta bli att fundera på. På vilket sätt skiljer sig detta tankesätt från en helt vanlig prostituerad kvinna. Skillnaderna är väl i så fall att den prostituerade är smart nog att ta betalt i pengar istället för drinkar och att en snubbe som går till prostituerade förmodligen är smartare (då de antagligen har mer att säga till om där) än en person som försöker ragga på den här tjejen.

Jag säger detta en gång för alla nu. Har aldrig varit hos en prostituerad och kommer aldrig gå till en. Men när jag ser hur en mängd unga tjejer i samhället idag redan beter sig som horor så kan jag inte se någon som helst anledning för vanliga män att inte bara börja gå till riktiga prostituerade istället för att ragga på såna här tjejer.
Citera
2014-05-12, 15:52
  #113
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Nu har Gabriella Bark slagit till igen. Patetiskt att se hur desperat efter klick och delningar Nyheter24 är. Tror de någon inte fattar att det är därför hon skriver så här? Det är trolleri på hög nivå.

unvis.it/nyheter24.se/noje/768211-rippad-brun-och-lycklig-sa-blir-du-liggvanlig-i-sommar

Bortsett från delen av drinkar var det ju helt vanliga tips. Är man snygg är det lättare att få ragg.
Citera
2014-05-12, 17:30
  #114
Medlem
smart sätt att locka läsare dock, efter en sån här artikel måste alla goda samariter in och fördöma genom att kommentera hur fel artikeln är eller gilla andras pk-kommentarer om fat acceptance osv = mer trafik till hemsidan.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback