Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-22, 22:49
  #1
Medlem
Shepard25s avatar
Kommer vandra i Huaraz (i Cordillera Blancas) i Peru i December (ja jag vet att vädret kan vara dåligt, dock hört olika).
Vad jag undrar är om man måste ha tält, kök, sovsäck osv. för att vandra eller finns det trekks där man kan sova i byar i bergen? Om ej så är fallet hur är kvalitén på utrustningen man kan hyra i Huaraz, är den okej och hyfsat modern (=lätt)? Vi har ej några planer på att hyra någon åsna eller guide och vill därför ha relativt lätt utrustning med tanke på höjden.
Vilka trekks är bäst om man har typ en vecka på sig? Santa Cruz?

Hur går bussarna från Lima under juletider? Är det svårt att ta sig ur staden under julfirandet (24-26)?
Citera
2013-11-23, 02:06
  #2
Medlem
O.J-Kushs avatar
Vandra huaywash istället!! Mycket vackrare och mycket mindre folk på den!

Det finns grejer att hyra där..

Angående bussarna från Lima är det nog mycket möjligt att dem blir fulla fort vid högtider..
Citera
2013-11-23, 21:17
  #3
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Vandra huaywash istället!! Mycket vackrare och mycket mindre folk på den!

Det finns grejer att hyra där..

Angående bussarna från Lima är det nog mycket möjligt att dem blir fulla fort vid högtider..

Vilka trekks ar att rekommendera i Waywash da? Samma fraga dar, ar det taltning som galler?
Citera
2013-11-24, 06:22
  #4
Medlem
O.J-Kushs avatar
Waywash är väl en treck? gjorde den "vanliga" tror jag.. 9dagar/8nätter med tältning.
Citera
2013-11-24, 20:56
  #5
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Waywash är väl en treck? gjorde den "vanliga" tror jag.. 9dagar/8nätter med tältning.

Ah okej, men som jag farstott det so ar den i Cordillera Huayhuash och inte Cordillera Blanca?
Citera
2013-11-24, 23:43
  #6
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Ah okej, men som jag farstott det so ar den i Cordillera Huayhuash och inte Cordillera Blanca?

Mycket riktigt. Tror det tog 4timmar med buss från Huaraz, dock måste jag säga att det var värt det! vackraste vandringen jag gjort!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2264358

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback