Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-21, 13:47
  #1
Medlem
-BHF-s avatar
Hej.

Jag har använt både Windows och Lion på min macbook air men tyckte inte om det. Så jag gick in Skivverktyg och raderade windows partitionen. Jag ville partitionera ihop dessa två men det gick inte så jag raderade även lion i hopp om att kunna slå ihop det lediga utrymmet.

När jag väljer 1 partition och använder mig av formatet MAC OS Extended (journalförd) och vill slå ihop partitionerna så står det:

Är du säker på att du vill partitionera skivan "Apple SSD TSO64E Media". Om du partitionerar hårddisken raderas alla data från den.

Dessa partitioner raderas:
"GHOST"
"BOOTCAMP"

Den här partitionen läggs till
"MAC OS X"

Jag väljer "ja" och skall gå vidare men då dyker det upp "Partitioneringen misslyckades. FEL: Kunde inte ta bort startskivan från skrivbordet"


När jag försöker att installera Mountain Lion så kan jag göra det men jag har fortfarande två partitioner. Mitt problem är att jag inte kan slå ihop dessa två partitioner. Hur gör jag?
__________________
Senast redigerad av -BHF- 2013-11-21 kl. 13:51.
Citera
2013-11-21, 18:21
  #2
Medlem
Gör du det ifrån OSX eller från Recovery?
Citera
2013-11-21, 19:47
  #3
Medlem
-BHF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Gör du det ifrån OSX eller från Recovery?

När jag håller in ALT och går in via den vägen. Datorn är alltså helt tom efter att jag formaterade det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback