Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-14, 12:49
  #529
Medlem
va finns de för olika jobb i svenska kyrkan.....ja vill ju vara i en kyrka också
Citera
2017-06-16, 13:10
  #530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nymanniska123
va finns de för olika jobb i svenska kyrkan.....ja vill ju vara i en kyrka också

Intressanta att du kallar det för jobb.

Tror att du kan hitta de flesta olika arbeten, allt från, kyrkogårds arbetare till bankir.

Är en präst ett yrke?
Citera
2017-06-29, 05:58
  #531
Medlem
Vet nån här om det finns en Icke-konfessionell/Non-denominational kyrka i Skåne?

Ja som rubriken säger Vet någon om det finns en icke-konfessionell kristen kyrka i Skåne?
Citera
2017-06-29, 13:37
  #532
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie
Ja som rubriken säger Vet någon om det finns en icke-konfessionell kristen kyrka i Skåne?

Det är väl ändå ingen kyrka utan bekännelsen.. vem skulle välsigna dig utan att du erkänner honom!

Läser dessa heliga ord skickar ett meddelande till högsta ort!
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2017-06-29 kl. 13:46.
Citera
2017-07-13, 21:17
  #533
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie
Ja som rubriken säger Vet någon om det finns en icke-konfessionell kristen kyrka i Skåne?
Frågan baseras på ett missförstånd. Non-denomenational kallar sig vissa kyrkor för att betona att de inte tar någon särskilt specifik teologisk ställning. Dessa kyrkor (iaf i Usa) är oavsett vad de påstår nästan alltid medlemmar i något samfund. (Tex southern baptist.

Icke-konfessionella däremot betyder i princip en kyrka som inte bekänner någon tro. Det är närmast Svenska kyrkan, eftersom de generellt förnekar klassisk kristen tro.
Citera
2017-07-15, 09:10
  #534
Medlem
Kan någon rekommendera böcker och hemsidor till en nybörjare på bibelläsning som vill förstå texten bättre, speciellt NT och dom böcker i GT som är mest relevanta för kristendomen. Vet att det finns mycket om man googlar men då måste man sålla bland väldigt fundamentalistiska, väldigt simpla eller för akademiska källor. Tänkte att det är lättare att fråga.
Citera
2017-07-28, 03:10
  #535
Medlem
Finns det nån bok typ logik for dummies
Inga länkar utan en handgriplig bok som kan lånas på bibban?

Mvh rantanplan
Citera
2017-07-31, 19:09
  #536
Medlem
Vad hette vi innan vi hette Adam,
Var det adamus?

Är Tvärsäker en jude sa åt mig att han visste att Adam hette någonting annat innan han hette adam.
Citera
2017-08-02, 00:58
  #537
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-X
Vad hette vi innan vi hette Adam,
Var det adamus?

Är Tvärsäker en jude sa åt mig att han visste att Adam hette någonting annat innan han hette adam.

Judar ljuger. Det varnar även Bibeln för.

I Bibeln kallar Gud mannen för Adam. Det finns inget annat namn i Bibeln för Adam. Jag är osäker på exakt vad du frågar, hoppas det duger som svar.
Citera
2017-08-02, 16:03
  #538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruger89
Judar ljuger. Det varnar även Bibeln för.

I Bibeln kallar Gud mannen för Adam. Det finns inget annat namn i Bibeln för Adam. Jag är osäker på exakt vad du frågar, hoppas det duger som svar.

Det duger inte som svar.
Citera
2017-08-03, 12:32
  #539
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-X
Det duger inte som svar.
Vad är då frågan, på läsbar svenska?
Citera
2017-08-05, 16:50
  #540
Medlem
Vad Adam hette, kallades, eller har som titel, innan händelsen med Revbenet/Kukbenet.

Ursäktar För oklarheten.

Har för mig att det finns ett ord som beskriver Tillståndet Innan Revbensförlusten.
__________________
Senast redigerad av Charlie-X 2017-08-05 kl. 17:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback