Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2014-03-07, 16:59
  #73
Medlem
Avva66s avatar
Det är väl som Zetterlund sjöng: "En vit man vill bli svart, och en svart man vill bli vit"
Jag sa så åt en praktikant på jobbet en gång, han är från Kongo, han skrattade glatt åt det.
(Vi kom in på ämnet främlingsfientlighet/rasism)

Han hatade Muslimer förresten, men hade det där med familjehedern djupt rotad. Hur fan ska man kunna assimilera dessa? Hans fru verkade däremot ha kommit mycket längre i utvecklingen.
Citera
2014-03-08, 09:28
  #74
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturkrig
Jag jobbade en gång i tiden med en afrikansk kille som berättade att han tyckte om att beställa en "negerboll" då han var på café, bara för att personalen brukade bli så härligt konfunderad när han som svart gjorde det. Så nej, alla afrikaner är inte överkänsliga.

Ja, behandlar man hudfärg som avvikande så blir den avvikande av allt ståhej även om det förstås är viktigt undvika medvetna rasderogatoriska yttranden.
Citera
2014-03-10, 11:25
  #75
Medlem
Cruzzers avatar
Någon borde fan i mej säga : NEJ! Emot deras lättkänsliga idioter som bara kan se rasism.
Det är väl fan mer rasistiskt att inte ha med alla olika människor av alla dess slag oavsett deras jädra hudfärg?

Det är fan bara fånigt att folk håller på och att dessutom företagen viker sig och tar bort materialet då det är deras rätt som företag att få ha den bilden eller produkten.

Sverige har blivit jävligt fånigt som det senaste med gruppen Mohammed Ali och tröjan för 1500kr, det är det löjligaste jag läst.

Kanske man ska ta och trycka en tröja med en vit person och en svart ?
Vad är rasistiskt? INGET! båda hudfärgerna får ju vara med ?
Är det rasistiskt mot gula helt plötsligt som inte får vara med? eller att att just den svarta får vara med på tröjan?

HELT JÄVLA LÖJLIGT! Är fan besviken på hur folk kan beté sig
Citera
2014-03-12, 13:22
  #76
Medlem
Morgonrodnads avatar
Om vi ska sammanfatta svaren hittills så har ingen kunnat nämna någon svart person i Sverige som öppet engagerar sig för att motverka diskrimineringsmytologin. Så nej, några sådana finns inte här.
Citera
2014-03-16, 10:57
  #77
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Om vi ska sammanfatta svaren hittills så har ingen kunnat nämna någon svart person i Sverige som öppet engagerar sig för att motverka diskrimineringsmytologin. Så nej, några sådana finns inte här.

Fast det kräver att man ens känner till diskrimineringsmytologin. Tror du att den kommer från Afrika? Förvisso använder sig en del svarta ledare i Afrika av konspirationsteorierna i sina egna intressen, men dessa kommer ofta från rika familjer och har i regel fått gå på en högskola i Västvärlden där de tar del av dem. Notera att de heltidskränkta negrer vi ser i svensk ljugmedia m.m. är statligt finansierade politruker som regimen använder sig av i sina egna intressen. Sedan kommer det så klart ha konsekvenser att ständigt banka in samma trosdogmer i huvudet på folk. Det är bara att se hur lätt många svenska kvinnor omfamnar de statligt pådrivna konspirationsteorierna och pseudovetenskapen som talar till deras fåfänga och sämre sidor, d.v.s. att få tillskriva alla sina tillkortakommanden och själsproblem osynliga, ondskefulla yttre krafter som gör att de inte behöver ta något vuxet ansvar för sina egna handlingar och val. Att ständigt försöka hjärntvätta negrer till liknande bekväma trossystem lär inte vara svårare, med tanke på att negrer generellt är ännu mer obildade och har ännu lägre genomsnitts-IQ.

Min erfarenhet är att många svarta jag har träffat är (än så länge) inte fanatiskt troende av alla dessa teorier så länge de inte har utsatts för hjärntvätten, samt i den mån de har vanföreställningar och paranoida uppfattningar, så brukar de ha rätt lite att göra med det trossystem som svenska regimen vill införa som statsreligion. Möjligtvis kommer det att förändras, men likväl bör väl ändå de som har beslutat om hjärntvätten för x antal miljarder skattekronor årligen vara de som bär huvudskulden, d.v.s. partiledningarna inom de rödgröna och alliansen, samt en rad av deras allierade och hantlangare?
Citera
2014-03-17, 16:34
  #78
Medlem
Det finns förmodligen vettiga negrer men de är väl trötta på att vara just negrer, eftersom man alltså inte blir välbehandlad som en likvärdigt skötsam svensk medborgare och det inte finns så många svenska tjejer som föredrar just mörk hudtyp.

Varför det är så är ju för det alltid är "metadon-negrar", eller liknande som det skrivs om i media, det är ju aldrig en historia om Mr. Lawrence som kom hit genom Frankrike efter att ha sett Italien och Tyskland och kom fram till att sköta sig och numera är läkare.

Kan ju vara för att Mr. Lawrence som kommer till Sverige idag alltså inte ens förstår pappret som man fyller i för att läsa svenska för invandrare, ungefär som jag med andra ord när jag tänkte hjälpa någon i en dålig situation.

Därmed finns det vettiga negrer, dom syns inte i samma utsträckning eftersom det okända är lite farligt och man inte vet om det är regeringen i Afrika som är knäpp eller hur det ligger till, eftersom man ju läst i kvällan 2000000 gånger om just negrar som våldtar och rånar, när det är en svensk blir det på sin höjd en artikel i en lokaltidning som ingen läser.

Det är ungefär som med den arabiska befolkningen som är äldre, som man inte kan kommunicera och därför umgås med, anser de flesta pantertanter trots att de, i särklass de arabiska kvinnorna alltså inte haft möjlighet att lära sig språket och alla papper och särskilda klausuler på grund av segregation som det kallas.

Man hade i vissa familjer alltså inte hade den ekonomiska grunden att från början bosätta sig på tillexempel Lidingö utan fick helt enkelt nöja sig med där man bosätte sig.

Jag skulle alltså vilja påstå att det är på grund av svenskens jantelag som vi har segregation, man vågade inte prata araber ens med att diskutera vädret, eller vilken typ av vägg som ansågs bäst, av rädsla för att försäga sig, det blev lätt konfrontationer på grund av svensken, det vill säga egentligen amerikas påtryckningar på svensken för att alltså sätta nyinkomna flyktingar i karantän, även hela familjer och områden misstänker jag har varit som en karantän likvärdigt ett testcenter för Mcdonalds, och möjligen fortfarande är.

Ordet neger är laddat med negativitet, jag anser att detta är på grund av media. Jag anser att det kommer från ordet Negro, det är möjligt att de av afrikansk härkomst alltså inte vill förknippas med spanjorer och därmed vill bli kallade för schwartzer eller zulu, eller ett annat ord uppkommet av dem själv.
__________________
Senast redigerad av Ohnae 2014-03-17 kl. 16:44. Anledning: slutkläm kanske! jävlajästbröd!
Citera
2014-03-18, 16:26
  #79
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae
Det finns förmodligen vettiga negrer men de är väl trötta på att vara just negrer, eftersom man alltså inte blir välbehandlad som en likvärdigt skötsam svensk medborgare och det inte finns så många svenska tjejer som föredrar just mörk hudtyp.

Varför det är så är ju för det alltid är "metadon-negrar", eller liknande som det skrivs om i media, det är ju aldrig en historia om Mr. Lawrence som kom hit genom Frankrike efter att ha sett Italien och Tyskland och kom fram till att sköta sig och numera är läkare.

Kan ju vara för att Mr. Lawrence som kommer till Sverige idag alltså inte ens förstår pappret som man fyller i för att läsa svenska för invandrare, ungefär som jag med andra ord när jag tänkte hjälpa någon i en dålig situation.

Med tanke på att de pressetiska reglerna förbjuder svenska journalister att skriva om metadonnegrer medans de älskar att skriva om lyckade blattar så är väl förklaringen uppenbar varför media inte skriver om tio nya somaliska medicinska docenter om dagen.


Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae

Därmed finns det vettiga negrer, dom syns inte i samma utsträckning eftersom det okända är lite farligt och man inte vet om det är regeringen i Afrika som är knäpp eller hur det ligger till, eftersom man ju läst i kvällan 2000000 gånger om just negrar som våldtar och rånar, när det är en svensk blir det på sin höjd en artikel i en lokaltidning som ingen läser.

Vad som är en "vettig neger" är ju helt subjektivt. Men ingen har kunnat ge ett enda exempel på en sådan som TS efterfrågar. Vill man tvärtom använda andra definitioner som att de ska vara laglydiga, läkare, kunna läsa, kunna skala bananer eller vad du nu vill så är det ju bättre att starta egna trådar om ifall sådana finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae

Det är ungefär som med den arabiska befolkningen som är äldre, som man inte kan kommunicera och därför umgås med, anser de flesta pantertanter trots att de, i särklass de arabiska kvinnorna alltså inte haft möjlighet att lära sig språket och alla papper och särskilda klausuler på grund av segregation som det kallas.

Man hade i vissa familjer alltså inte hade den ekonomiska grunden att från början bosätta sig på tillexempel Lidingö utan fick helt enkelt nöja sig med där man bosätte sig.

Jag skulle alltså vilja påstå att det är på grund av svenskens jantelag som vi har segregation, man vågade inte prata araber ens med att diskutera vädret, eller vilken typ av vägg som ansågs bäst, av rädsla för att försäga sig, det blev lätt konfrontationer på grund av svensken, det vill säga egentligen amerikas påtryckningar på svensken för att alltså sätta nyinkomna flyktingar i karantän, även hela familjer och områden misstänker jag har varit som en karantän likvärdigt ett testcenter för Mcdonalds, och möjligen fortfarande är.

Givetvis anser du att segregationen svenskarnas fel, vad är inte svenskarnas fel nu för tiden? Men hur förklarar du segregation i länder där det knappt finns några svenskar?

Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae

Ordet neger är laddat med negativitet, jag anser att detta är på grund av media. Jag anser att det kommer från ordet Negro, det är möjligt att de av afrikansk härkomst alltså inte vill förknippas med spanjorer och därmed vill bli kallade för schwartzer eller zulu, eller ett annat ord uppkommet av dem själv.

Har inte afrosvensk redan blivit ett skällsord det också?
Citera
2014-03-19, 19:29
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Min erfarenhet är att många svarta jag har träffat är (än så länge) inte fanatiskt troende av alla dessa teorier så länge de inte har utsatts för hjärntvätten, samt i den mån de har vanföreställningar och paranoida uppfattningar, så brukar de ha rätt lite att göra med det trossystem som svenska regimen vill införa som statsreligion. Möjligtvis kommer det att förändras, men likväl bör väl ändå de som har beslutat om hjärntvätten för x antal miljarder skattekronor årligen vara de som bär huvudskulden, d.v.s. partiledningarna inom de rödgröna och alliansen, samt en rad av deras allierade och hantlangare?

De svarta jag känner som inte ser rasism och diskriminering överallt är de som umgås med svenskar och är motiverad att göra något i livet. De går inte på socialbidrag och har en plan i livet helt enkelt, genom att plugga eller arbeta, samtidigt som de har ett positivt socialt nätverk av ondskefulla ~vita~ som gör att de förstår sig på samhället och livet i här i norden. De blir integrerade helt enkelt.

De svarta jag träffat och arbetat med som alltid ser den vita djävulen och rasism överallt är några av de dummaste människor jag någonsin träffat, och de är nästan alltid muslimer som vägrar umgås med vita. När jag säger att dom är dumma så menar jag att dom är på gränsen till utvecklingsstörda. Dom kan inte förstå varför man inte ska slå kvinnor, eller varför det inte är rasism när vita ogillar det beteendet, deras "vetenskapliga" resonemang för varför man bör utrota homosexuella skulle få Fred Phelps att rodna och så vidare... Men det finns ju pengar att tjäna på all denna påhittade rasism och lättkränkthet, så inte lär den försvinna.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback