Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-20, 19:25
  #1
Medlem
HerrRobots avatar
Ja. Då var det dags igen.

Ny censur i Sverige 2013 – denna gång pärlplattor på en bild i ett utskick från Åhléns.
Med vinklad fantasi och kränkthetsglasögonen på, ser man två blackfaces och anmäler.

Bonnier stoppar utgivningen av Barna Hedenhös, av samma anledning som ovan. Kränkthetsbrillor på.

Men, varför säger inte normala snubbar eller tjejer med afrikanskt påbrå ifrån?

Finns de inte kvar?
Citera
2013-11-20, 19:33
  #2
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Media skriker WHITE GUILT !!!
Citera
2013-11-20, 19:33
  #3
Medlem
"Lättkränkta"? Är det så du uppfattar saken? Tror du det är svarta människor som militant går till attack mot Åhlens och kräver att deras utskick/katalog ska återkallas?
Citera
2013-11-20, 19:34
  #4
Medlem
Jag jobbade en gång i tiden med en afrikansk kille som berättade att han tyckte om att beställa en "negerboll" då han var på café, bara för att personalen brukade bli så härligt konfunderad när han som svart gjorde det. Så nej, alla afrikaner är inte överkänsliga.
Citera
2013-11-20, 19:37
  #5
Medlem
Pellejonsons avatar
Det är knappt blattarna som har orsakat PKismen i Sverige. Det är alla dessa hjärntvättade svenskar som tror att alla som inte har vit hud är utsatta i världen.
Citera
2013-11-20, 19:40
  #6
Medlem
NovaOculuss avatar
Glöm nu inte att den gamla judeklanen Bonnier har en white guilt agenda för att vi i Europa skall känna någon sorts arvsskuld över något vi personligen inte har gjort en gång i tiden.
Citera
2013-11-20, 19:43
  #7
Medlem
HerrRobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
"Lättkränkta"? Är det så du uppfattar saken? Tror du det är svarta människor som militant går till attack mot Åhlens och kräver att deras utskick/katalog ska återkallas?

Suck. Tycker du verkligen att frågeställningen var så svår?
Hurvida det är vänsteraktivister, judar, negrer, Ian & Bert, eller Adam Alsing som anmäler är inte riktigt det jag frågar efter. Eller hur?
Citera
2013-11-20, 19:49
  #8
Medlem
Åhléns tror att det är tusentals mörkhyade personer som protesterar. I själva verket är det max 20 och 100 afa vänster nissar. Media går dessa tillhands och gör en höna av en fjäder. Mes Åhléns viker sig som den ynkrygg dem är. Vi vanliga människor står som frågetecken.

Svaret är nej. Jag känner en och annan som jag vet inte skulle bry sig om det här ( har inte hunnit fråga).
Citera
2013-11-20, 19:59
  #9
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Medier och journalistik --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2013-11-20, 20:15
  #10
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Självklart finns det vettiga svarta människor i Sverige - media väljer dock att lyfta fram dom mest lättkränkta idioterna i rampljuset.
Citera
2013-11-20, 20:18
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Ja. Då var det dags igen.

Ny censur i Sverige 2013 – denna gång pärlplattor på en bild i ett utskick från Åhléns.
Med vinklad fantasi och kränkthetsglasögonen på, ser man två blackfaces och anmäler.

Bonnier stoppar utgivningen av Barna Hedenhös, av samma anledning som ovan. Kränkthetsbrillor på.

Men, varför säger inte normala snubbar eller tjejer med afrikanskt påbrå ifrån?

Finns de inte kvar?
Antagligen bryr de sig inte, lika lite som du borde bry dig...
Citera
2013-11-20, 20:43
  #12
Medlem
Själv har jag jobbat med ett flertal från Afrika. Både riktig kongosvarta och de med etiopienstil.
Riktigt goa och snälla människor har det varit när allting gått i medvind. När det gick dem emot blev det inte längre så trevligt. Svenskar och finnar brukar svälja en motgång och gå vidare och se arbetsuppgifterna som det viktigaste.

Klagande hos arbetsledare och chefer förekom ofta typ "varför får han göra det när jag får göra det".
Tolkade det som om de blivit indoktrinerade av flummiga invandrarlärare att alltid vara på sin vakt mot "diskriminering" och därför gnällde även när det inte alls var fråga om någon diskriminering.

Två gånger var jag med om att en person typ kongosvart fullkomligt fick frispel, skrek och skulle bråka, så kort stubin hade i alla fall de personerna.

Men i allmänhet tror jag inte att det är de från Afrika som blir kränkta utan deras obligatoriska "flickvänner" i så fall. Var med om en gång när en "flickvän" till en utlänning kom direkt till arbetsplatsen och bråkade och gormade med alla över att utlänningen som inte kunde bra svenska fick göra enkla underhållsjobb och inte ingenjörsjobb.

Eller då är det själva PKmaffian som står för anmälningar och trakasserier om kränkningar i varuhuskataloger och skyltningar. Kanske finns det en hel avdelning hos EXPO som sysslar med systematisk kartläggning i den här frågan sponsrade med arabiska oljepengar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback