Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-20, 17:27
  #1
Medlem
Tappade min laptop. När jag ska starta nu laddar den inte Windows utan hamnar på Boot Menu där det finns CD/DVD Drive samt Network Realtek, men ingen HDD. Antar att den tappade kontakt eller gick sönder vid smällen? Nåt jag kan göra för att fixa, tappa den igen, låta den vila etc? Eller är det verkstan som gäller?

Mvh.
Citera
2013-11-20, 17:33
  #2
Medlem
korafto23s avatar
Svårt o säga,men hårdiskar brukar inte vara så känsliga:s
Citera
2013-11-20, 17:33
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Finns det garanti kvar på datorn?
Citera
2013-11-20, 17:35
  #4
Medlem
korafto23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korafto23
Svårt o säga,men hårdiskar brukar inte vara så känsliga:s
Edit: öppna laptopen o ta ut hårdisken o testa på någon annan dator om du har så du ett snabb svar om det verkligen är hårdisken det är fel på
Citera
2013-11-20, 17:36
  #5
Medlem
BNCs avatar
Var datorn igång när du tappade den? I så fall är det garanterat hårddisken, de är känsliga som fasen när de är igång.

Var datorn inte igång låg hårddisken i sitt låsta hem-läge där den är betydligt tåligare, då kan det lika gärna vara något annat som gått sönder.
Citera
2013-11-20, 17:37
  #6
Medlem
Ska kolla garantin.

Har ingen annan dator för tillfället och är i Asien i behov av laptop, så lite segt. Men ska tänka på det.

Datorn var igång, ja.
Citera
2013-11-20, 17:55
  #7
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashgrove
Ska kolla garantin.

Har ingen annan dator för tillfället och är i Asien i behov av laptop, så lite segt. Men ska tänka på det.

Datorn var igång, ja.

Som BNC skrev i inlägget ovan så är de mer känsliga om de är igång.
Beroende på var i stora Asien så kan det finnas en relativt billig bärbar att inhandla om det inte går att vara utan burk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback