• 1
  • 2
2013-11-20, 16:26
Medlem
Jag har ett dilemma, eller ja, jag anser att det är ett dilemma.. Mitt abonnemang hos 3 går ut snart. Jag har haft min Iphone 4 sedan 2010 och jag är nöjd med den. Men nu har jag suttit och funderat på om jag ska uppgradera mig lite.

Jag ser inga direkta skillnader på iPhone 5s och 5c, 5c har dock led-lampa vilket jag föredrar, och sedan är det en liten storleks/viktskillnad som för mig är obetydlig.

Vad tycker ni att jag ska göra? Och om jag byter mobil, vilken tycker ni att jag ska ta då? Är det några större skillnader på dessa? Antingen ska jag ha pott 199 eller total 299. På potten vill jag dock kunna skicka mer sms, och på total vill jag öka surfen med 1 gb så jag har 2 gb iaf.
Citera
2013-11-20, 16:29
Medlem
5s. fingeravtrycksläsaren är helt fantastiskt skön och prisskillnaden är inte speciellt stor.

annars hade jag väl rekommenderat att skippa tre helt och hållet. 250:- hos comviq så får du SMS:a och ringa hur mycket du vill, samt 3gb surf. om de 299 på 3 inte innehåller totalt oändliga samtal och sms, samt mer och snabbare internet än comviq ser jag inte varför du ska fortsätta hos dem.

jag fick f.ö. ut 60Mbit/s på comviqs 4g-nät i stockholmstrakten.
Citera
2013-11-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
5s. fingeravtrycksläsaren är helt fantastiskt skön och prisskillnaden är inte speciellt stor.

annars hade jag väl rekommenderat att skippa tre helt och hållet. 250:- hos comviq så får du SMS:a och ringa hur mycket du vill, samt 3gb surf. om de 299 på 3 inte innehåller totalt oändliga samtal och sms, samt mer och snabbare internet än comviq ser jag inte varför du ska fortsätta hos dem.

jag fick f.ö. ut 60Mbit/s på comviqs 4g-nät i stockholmstrakten.

Känner mig nöjd med tre faktiskt. 299 är 10.000 sms samt 10.000 samtalsminuter om jag inte minns helt fel, och så mycket varken sms:ar eller pratar jag. Om internet är snabbare vet jag inte, men för stunden är avtalet 1 gb surf. Dock kommer jag få (förstå vad mycket! *sarkasm*) heeela 20% befintlig kundrabatt.

Men jag ska kolla upp det där med Comviq
Citera
2013-11-20, 16:36
Medlem
Skulle helt klar valt en 5s både för fingeravtrycksläsaren och den ökade prestandan. Även om den ökade prestandan är marginell idag så tror jag att det kommer att märkas inom en inte alltför snar framtid. Vidare får du ju lite annat smått och gått som kan användas i framtida appar med iPhone 5s bl.a. bättre kamerateknik. Här finns en artikel skriven om skillnaderna: http://www.mobilabonnemang.nu/artikl...ne-5-5s-och-5c
Citera
2013-11-20, 16:47
Medlem
Då blev det en förläning på 3, en total månadskostnad på 448:- iPhone 5s, betalar 299 :- för abonnemanget och 149:- per månad i 24 månader på mobilen.
Citera
2013-11-20, 16:47
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redjacket
Känner mig nöjd med tre faktiskt. 299 är 10.000 sms samt 10.000 samtalsminuter om jag inte minns helt fel, och så mycket varken sms:ar eller pratar jag. Om internet är snabbare vet jag inte, men för stunden är avtalet 1 gb surf. Dock kommer jag få (förstå vad mycket! *sarkasm*) heeela 20% befintlig kundrabatt.

Du får samma sak hos tele2 för 250kr i månaden, med Volym 1gb
Citera
2013-11-20, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Du får samma sak hos tele2 för 250kr i månaden, med Volym 1gb
Är en skillnad på 50:- hos tele2 är dock mobilen dyrare, 175:-/mån istället för 149:-/mån. Det blir en sådan liten marginell skillnad så jag är ändå nöjd av att stanna hos 3

Jag skulle få vänta i 6 veckor på telefonen, på så lång tid kommer jag ju ha hunnit ändra mig - kvinnan med beslutsångest och allmänt förvirrad.. Vet aldrig vad jag vill ha, och måste jag vänta på det så vill jag för det mesta inte ha något..
Senast redigerad av redjacket 2013-11-20 kl. 17:19.
Citera
2013-11-20, 17:28
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Är en skillnad på 50:- hos tele2 är dock mobilen dyrare, 175:-/mån istället för 149:-/mån. Det blir en sådan liten marginell skillnad så jag är ändå nöjd av att stanna hos 3

Jag skulle få vänta i 6 veckor på telefonen, på så lång tid kommer jag ju ha hunnit ändra mig - kvinnan med beslutsångest och allmänt förvirrad.. Vet aldrig vad jag vill ha, och måste jag vänta på det så vill jag för det mesta inte ha något..

Jag hatar 3, hade inte tagit den om den var 100kr billigare men men

Du ska ta 5s, det finns ingen mening med att du köper ett år gammal processor när den du kan ha den nya för samma pris nästan.

Fingeravtryck jag har inte ens använt skiten, kommer aldrig göra det den är inte viktig.
Citera
2013-11-20, 17:36
Medlem
Citat:

Kontantkort comviq
245:-
10k mms
20k sms
20k samtalsminuter?
3gb surf
Fast pris om jag inte minns fel
Citera
2013-11-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightdevil
Kontantkort comviq
245:-
10k mms
20k sms
20k samtalsminuter?
3gb surf
Fast pris om jag inte minns fel

Jävligt offtopic, men måste ändå ta och fråga

Alla operatörer? Öppningsavgift?
Kör på kompisstudent just nu, men får en saftig faktura på 400kr+ p.g.a öppningsavgiften och satans andra operatörer.
Citera
2013-11-20, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustaf

Kör på kompisstudent just nu, men får en saftig faktura på 400kr+ p.g.a öppningsavgiften och satans andra operatörer.
fast pris 195/245

Eftersom det inte är ett abonnemang får jag ingen faktura hem, och jag ligger hela tiden på 1/0 kr i saldo, därmed funkar fast pris som ett abonnemang. Det utlöper efter en månad, men fyller man på varje månad så har man alltid det som står.

Det enda jag lyckats använda än så länge är min surf, vilket ligger på 1GB kvar, efter 20 dagar användning.
Citera
2013-11-20, 17:43
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustaf

Du har en föråldrad abonnemang, du kan få fastpris för 250kr hos alla, comviq har fastpris för 195
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in