Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-20, 10:31
  #1
Medlem
Har hänt några gånger förut. Röd i en eller ett par dagar sen fungerar datorn normalt igen. Första gången så byttes grafikkortet på garantin, andra gången så påstods det att det inte var något fel (funkade när jag fick tillbaka datorn) tredje gången så hittades inte heller något fel. Fjärde gången inte heller något fel men butiken (Netonnet) hade en teori om att det skulle vara fel på kabeln. Bytte den och sen funkade det okey tom i dag. Nu är skärmen röd igen. Var ligger felet? Grafikkort, kabel, skärm eller ngt annat? Kan ju inte skicka in burken igen då felsökning inte ger något svar + kostar pengar utan garantin.
Packard Bell, grafikkort GeForce GT 530, skärm Packard Bell Visio 200Dx. Alla drivrutiner är uppdaterade.
Citera
2013-11-20, 11:23
  #2
Medlem
Kolla så att du tryckt dit skärm-kabeln ordentligt i grafikkortet så att det inte glappar?
Har du kollat så att grafikkortet sitter ordentligt i moderkortet?
Har du skruvat fast med tumskruvarna så det sitter ordentligt?

Har du löstagbara skärmkablar till skärmen?
Har du DVI, AVG,och HDMI?
Har du testat pröva AVG eller HDMI om du kör med DVI?

Har du kollat skärminställningarna så att dom inte ändrats?
Du kan ha ändrat skalan där och således fått den röda färgen.

Har du tillräckligt kraftfullt nätagg som klarar leverera rätt spänning till grafikkortet?
Har du kopplat in extra ström om det skall göras? (det brukar finnas en sådan koppling på grafikkortet om det behövs extra ström).
Just nu kommer jag inte på fler saker du kan kolla. Återkommer om jag kommer på något mer.
__________________
Senast redigerad av Inergy 2013-11-20 kl. 11:26. Anledning: Kom på en sak till
Citera
2013-11-20, 22:49
  #3
Medlem
Lossa kabeln, DVI, och satte dit igen, kollade att allt satt fast ok,drog at alla skruvar, funkar, just nu iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback