Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-20, 09:09
  #1
Medlem
kaffeobulles avatar
Hur fasen gör man rent sin grinder på smidigaste sätt. Har försökt med kokande vatten och tops, men finns lite beläggning kvar, hur får jag bort det på bästa sätt?
Citera
2013-11-20, 09:13
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Kemisk ren aceton eller bensin fungerar rätt bra.
Citera
2013-11-20, 09:16
  #3
Medlem
BilboBus avatar
Jag brukar använda Vodka till mycket

Men det som herrn så där ovan lär fungera ypperligare.
Citera
2013-11-20, 09:24
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Jag brukar använda Vodka till mycket

Men det som herrn så där ovan lär fungera ypperligare.

Vodka borde ju också gå bra eftersom det löser åtminstone THC:et.
Citera
2013-11-20, 23:13
  #5
Medlem
Jag brukar bada den och alla andra prylar som samlar kief eller vapeolja i isopropanol.
Det brukar bli riktigt bra om man sparat ett tag.
Citera
2013-11-20, 23:16
  #6
Medlem
BattleBuddhas avatar
Jag brukar bara skrapa av det som fastnar på olämpliga ställen. Annars rensas den absolut inte, jag ser det lite som en kaffekanna man inte vill diska för att bli av med den fina aromen den samlat på sig med tiden
Citera
2015-05-19, 13:29
  #7
Medlem
NeAh-Incs avatar
Gör en skamlös bump.

Har en grinder jag inte rengjort på ett bra tag. Mitt mål är att rengöra den på eventuella rester för att sedan kunna röka det. Den har inget nät längre, då jag var tvungen att slita väck det. Man ser att det sitter lager av rökbart material i den, men det skulle vara ett enormt tidskrävande arbete att pilla väck det. Jag har sett aceton, alkohol och diverse preparat bli rekommenderade vid rengörningar, men hur går denna processen till, och hur röker man det sen?

Har för övrigt googlat och sökt på flashback, men det känns fortfarande luddigt för mig. Någon vänlig själ som har tips åt en lekman?
Citera
2016-05-17, 08:38
  #8
Medlem
remedy4sanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeAh-Inc
Gör en skamlös bump.

Har en grinder jag inte rengjort på ett bra tag. Mitt mål är att rengöra den på eventuella rester för att sedan kunna röka det. Den har inget nät längre, då jag var tvungen att slita väck det. Man ser att det sitter lager av rökbart material i den, men det skulle vara ett enormt tidskrävande arbete att pilla väck det. Jag har sett aceton, alkohol och diverse preparat bli rekommenderade vid rengörningar, men hur går denna processen till, och hur röker man det sen?

Har för övrigt googlat och sökt på flashback, men det känns fortfarande luddigt för mig. Någon vänlig själ som har tips åt en lekman?

alltså, själv har ju alltid de där tömma-grindern-projekten alltid inletts någonstans i det läget där jag kan sitta hur länge som helst och rispa av små järnflisor tillsammans med kristallerna..
men nå, aceton vet jag inte om det är supernice att röka, då borde ättika eller tidigare nämnda vodka vara bättre. torka med tops och rök bomullet på topsen, eller är det för pundigt?
Citera
2017-08-21, 21:50
  #9
Medlem
Brukar köpa +99% isopropanol på K&C, 1l för ca 130sek, och spola ur grindern med, använder sedan bara en pensel för att få loss det sista. Snabbt och enkelt, slår ut lösningen på ett fat och låter det dunsta, skrapar ihop haschet och rullar en joint. Isopropanol fungerar utmärkt att rengöra bongen med också, liten skvätt och salt, skölj rent med varmt vatten. Eller om man sparar på kvistar i en burk under en tid går det bra att lägga burken i frysen några timmar, spola på isopropanol, skaka i 30 sek och slå ut på fat, låt dunsta, skrapa ihop och rulla joint. Bra med isopropanol när det är svårt att köpa stark sprit i Sverige
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback