Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-02, 07:52
  #277
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En sak jag ALLTID räknar med, och det är att de avviker ifrån boken/serietidningen när man TV/film baserat på sådana medier.
Det är på gott och ont det dära.
Där en del sitter där och okey idag händer detta, så sker inte detta, så blir de besvikna.
Så kan de som INTE läst förlagan, tycka det är jätte bra.

Mitt råd om man har läst innan den blir TV, sluta förvänta er att det ska vra samma, det sker i princip aldrig.
Sen i stora drag ska kan det göra följa till en början i alla fall.
Ja, jag förväntar mig inte en exakt kopia av böckerna utan tycker som sagt att det ska bli intressant att se hur de väljer att utveckla historien.
Citera
2016-09-02, 07:55
  #278
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ja, jag förväntar mig inte en exakt kopia av böckerna utan tycker som sagt att det ska bli intressant att se hur de väljer att utveckla historien.
Men man stöter på många som tycker man ska följa böckerna exakt eller näst intill
Och sen blir de sjukt besvikna när detta inte sker.
Visst ska det bli intressant, bara att dom utvecklar den, var lite sur där ett tag i förra säsongen.
Som tur var rädda dom det i slutet där.
Citera
2016-09-02, 08:04
  #279
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men man stöter på många som tycker man ska följa böckerna exakt eller näst intill
Och sen blir de sjukt besvikna när detta inte sker.
Visst ska det bli intressant, bara att dom utvecklar den, var lite sur där ett tag i förra säsongen.
Som tur var rädda dom det i slutet där.
Vet inte om du har läst böckerna men den tredje boken är ju minst sagt väldigt annorlunda jämfört med de de två första böckerna. Inte lika mycket New York, med fokus på en karaktär som inte längre lever i serien, och så vidare.
Citera
2016-09-02, 08:08
  #280
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Vet inte om du har läst böckerna men den tredje boken är ju minst sagt väldigt annorlunda jämfört med de de två första böckerna. Inte lika mycket New York, med fokus på en karaktär som inte längre lever i serien, och så vidare.
Nä, jag inte läst denna.
Får se om detta återspeglas i tredje säsongen.
Citera
2016-09-02, 08:11
  #281
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, jag inte läst denna.
Får se om detta återspeglas i tredje säsongen.
Jag tror den vinner på att göra som du tänkt göra klyban - bingewatch alla avsnitt när säsongen är slut.

Har man rökt lite persilja då så kan man coasta sig igenom problemen och njuta av guldkornen.
Citera
2016-09-27, 18:46
  #282
Medlem
U-Figs avatar
Ingen som sett något hittills? Väntar ni för att se allt på en och samma gång?
Citera
2016-09-27, 21:14
  #283
Medlem
santacls avatar
http://seriable.com/strain-renewed-4th-final-season-fx/

The Strain Renewed For 4th & Final Season At FX!
Citera
2016-09-27, 21:26
  #284
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
http://seriable.com/strain-renewed-4th-final-season-fx/

The Strain Renewed For 4th & Final Season At FX!
Intressant, tanken var ju fem säsonger från början men den här säsongen har ju stundtals haft ett rasande högt tempo.
__________________
Senast redigerad av U-Fig 2016-09-27 kl. 21:42.
Citera
2016-09-28, 09:42
  #285
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Intressant, tanken var ju fem säsonger från början men den här säsongen har ju stundtals haft ett rasande högt tempo.

Nej, 3 säsonger var det från början, en säsong för varje bok.

http://variety.com/2016/tv/news/the-...ng-1201871793/


Jag trodde detta var den sista säsongen men då får vi ytterligare en då.
Citera
2016-09-28, 13:00
  #286
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Nej, 3 säsonger var det från början, en säsong för varje bok.

http://variety.com/2016/tv/news/the-...ng-1201871793/


Jag trodde detta var den sista säsongen men då får vi ytterligare en då.
Beror väl på vem man lyssnar på: https://www.buzzfeed.com/jarettwiese...07#.jaQXLOjQVp

Citat:
“The first season is the first book, we have enough anecdotes in the second book to do two seasons, and I think that by the end of the third season, we’ll have enough threads of story to do another two seasons.”

Hur som helst, bra att S4 är bekräftad för även om tempot är högt nu skulle de aldrig kunna hinna avsluta den på ett bra sätt redan i S3.
Citera
2016-10-18, 17:16
  #287
Medlem
PsychoChillers avatar
Vad tycker ni om dom senaste avsnitten? Det händer mycket men jag tycker handlingen står och stampar. Svinbra serie annars, böckerna är ju horribla men historien gör sig mycket bra i tv-serieformat. Fet är tuffast i stan.
Citera
2016-10-18, 17:40
  #288
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Vad tycker ni om dom senaste avsnitten? Det händer mycket men jag tycker handlingen står och stampar. Svinbra serie annars, böckerna är ju horribla men historien gör sig mycket bra i tv-serieformat. Fet är tuffast i stan.

Är böckerna horribla?, har funderat på att köpa dom men verkar som dom inte finns att köpa längre, finns på svenska men letar man efter originalspråk så finns det bara grafiska noveller kvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback