Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-09-12, 13:51
  #37
Medlem
carminaburanas avatar
Jag bröt mitt 5 månaders sockeruppehåll med en bytta salted caramel cheese cake. En riktig vinnare med ordentligt med deg chunks, (inga förbannade smulor som i strawberry cheese cake) rikligt med salt kolasås, och lagom söt cheese cake glass. En hit som det blir fler gånger, kan vara nya favrotiglassen. Vetefan vad bj håller på med med dessa rosa byttorna, för söta!
Citera
2021-07-25, 18:44
  #38
Medlem
Häagen days flaggskepp är cookies and cream. Helt klart
Citera
2021-07-25, 23:11
  #39
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Häagen days flaggskepp är cookies and cream. Helt klart
My Man! High Five!
Har varit min favorit i två decennier snart. Men de jävlarna är nästan aldrig med i sortimentet. Tog flera år innan jag kunde hitta de i min stad.
Citera
2021-07-25, 23:15
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
My Man! High Five!
Har varit min favorit i två decennier snart. Men de jävlarna är nästan aldrig med i sortimentet. Tog flera år innan jag kunde hitta de i min stad.
Eller hur. Det är bara Ica och Hemköp som har cookies and cream! Störande. Det är ju deras flaggskepp. Samma som det inte hade funnits ben & Jerrys kakdeg, hade varit märkligt hehe
Citera
2021-07-25, 23:19
  #41
Avstängd
Men den är förhållandvis dyr eftersom de blåser in luft i den.

Någon kan väga premiumglassarna o komma tillbaka med var man får mest för pengarna
Citera
2021-07-27, 05:13
  #42
Medlem
Yayois avatar
Jag jämförde en gång innehållsförteckning i lite olika glass och den här hade få ingredienser och bestod till största delen av vad man kan kalla ”riktiga råvaror” vilket måste ses som ganska positivt.

Den med kaffesmak är god men ovanlig och svår att hitta. Gillar vanligtvis inte glassar som det är massa konstiga kaksmulor och sånt i.
__________________
Senast redigerad av Yayoi 2021-07-27 kl. 05:17.
Citera
2021-08-03, 05:59
  #43
Medlem
carminaburanas avatar
stör mig som fan att de bara hade gästspel av salted chocolate cheesecake. och saknar fortfarande deras banoffee pie...
Citera
2021-08-03, 06:03
  #44
Avstängd
BorisBalkans avatar
Gillade den förr sen upptäckte Djurgårds Glace, Dansk Äppelpaj. Min Svärmor är tokig i Daszen.

Men bäst är vanlig fet jävla vaniljglass med noisette sås,

Köpte nogger i 1/2 ett tag. Sen bytte de namn på den till Nougat. Är uppenbart varför. Så har börjat fasa ut den.

Har på sistone återupptäckt att blanda glassar. Olika kulor. Kokos och någon sorbet.
__________________
Senast redigerad av BorisBalkan 2021-08-03 kl. 06:26.
Citera
2021-08-03, 08:55
  #45
Avstängd
Uppgift till glassälskarna - ta de olika premiumglassarna o väg dem för att se vilka som
ger mest för pengarna

Haägen Daz blåser in luft i sina glassar för att profitera mer - vet inte om andra gör samma sak
Citera
2022-06-03, 19:50
  #46
Medlem
carminaburanas avatar
Fan vad tråkiga smaker de har.
Citera
2022-08-07, 01:20
  #47
Medlem
321js avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...era-glassorter


Häagen-Dazs återkallar alla sina vaniljbaserade produkter, skriver Livsmedelsverket i ett pressmeddelande. Anledningen är att spårmängder av 2-kloretanol, som är en rest från bekämpningsmedel, har hittats i den vaniljarom som används i glassen.

Följande smaker omfattas: Belgian Chocolate, Macadamia Nut Brittle, Cookies & Cream, Duo Belgian Chocolate & Vanilla.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback