Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-27, 18:55
  #757
Medlem
Jag skulle vilja veta lite om vem folk tänkte personkryssa. Ska man ta det här eller ska man starta en ny tråd kanske?
Citera
2014-08-28, 03:29
  #758
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag skulle vilja veta lite om vem folk tänkte personkryssa. Ska man ta det här eller ska man starta en ny tråd kanske?

Jag kryssade Robert Stenkvist. Jag kryssar nämligen aldrig folk som är på valbar plats, just för att de kommer in ändå. Jag räknar att SD får minst 40 mandat (Stenkvist är på plats 50). Dessutom för man sätta minus två på listan, då Winberg och Lundgren hamnade i EU-parlamentet och därmed kommer avsäga sin riksdagsplats. Det är praktiskt taget omöjligt att kombinera att sitta i EU-parlamentet med riksdagsarbete.
Citera
2014-08-28, 20:27
  #759
Medlem
Slickswedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Lyssnade på en intervju med Angelika Bengtsson, plats 30 på riksdagslistan, och jag börjar mer och mer undra hur valberedningen har tänkt egentligen. Hon verkade ärligt talat vara extremt dåligt insatt i politiken och sakfrågorna, framstod som väldigt omogen och hon gav i allmänhet ett väldigt korkat intryck. Bland annat försäkrade hon felaktigt väljarna om att SD skulle ge besked om samarbetspartners inför EU-valet, hon kunde inte säga om det fanns några partier som SD inte ville samarbeta med i EU-parlamentet, sa bland annat att EU måste gå in hårdare i Ukraina, vad det nu betyder, och sa dessutom att Sverigedemokraterna vill ha en så pass stor budget att den klarar av att stå emot ett ryskt angrepp. Hur mycket pengar det skulle röra sig om kunde hon dock inte säga, bara att den ska vara lika bra som "den var förut". Hon förstod inte heller frågor om krav för anhöriginvandrare utan missförstod dessa och började istället prata om krav för att få medborgarskap som asylinvandrare. Reportern frågad varför SD har krav för anhöriginvandrare, Angelika Bengtsson började prata om vikten av att hjälpa människor i närområdena.



http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5837114

Hur tänker partiet egentligen när de sätter en fullkomlig idiot på plats 30 på riksdagslistan?


Hon är söt och ung kvinna. Det räcker långt i detta fall.
Citera
2014-09-09, 21:05
  #760
Medlem
Nalle-Brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag kryssade Robert Stenkvist. Jag kryssar nämligen aldrig folk som är på valbar plats, just för att de kommer in ändå. Jag räknar att SD får minst 40 mandat (Stenkvist är på plats 50). Dessutom för man sätta minus två på listan, då Winberg och Lundgren hamnade i EU-parlamentet och därmed kommer avsäga sin riksdagsplats. Det är praktiskt taget omöjligt att kombinera att sitta i EU-parlamentet med riksdagsarbete.

Jag funderar också på Stenkvist men känner inte till så mycket om honom. Det var väl han som kom med den alternativa riksdagslistan. Är han lite mer den gamla hederliga skolans SD eller? Skulle vara riktigt härligt att få en SD:are med lite stake i sig framkryssad framför diverse sorters inkvoterat.
Citera
2014-09-09, 21:26
  #761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle-Brum
Jag funderar också på Stenkvist men känner inte till så mycket om honom. Det var väl han som kom med den alternativa riksdagslistan. Är han lite mer den gamla hederliga skolans SD eller? Skulle vara riktigt härligt att få en SD:are med lite stake i sig framkryssad framför diverse sorters inkvoterat.
Han är old shool sosse varken mer eller mindre som om ens uppfattningar ligger däromkring så är det väl ett lämpligt kryss.

Edit Han tycker att "anarkister" som vill att religiösa friskolor ska få finnas och hemundervisning ska vara tillåtet kan flytta till Somalia, i Sverige har de inget att göra. En liten självupplevd historia, lite småkul tycker jag. Han är nog trevlig, bara man inte håller på och torgför sådana tokerier och förespråkar regelrätt anarki på skolområdet.
__________________
Senast redigerad av Kebnekaisa 2014-09-09 kl. 21:35.
Citera
2014-09-09, 21:42
  #762
Medlem
Nalle-Brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Han är old shool sosse varken mer eller mindre som om ens uppfattningar ligger däromkring så är det väl ett lämpligt kryss.

Edit Han tycker att "anarkister" som vill att religiösa friskolor ska få finnas och hemundervisning ska vara tillåtet kan flytta till Somalia, i Sverige har de inget att göra. En liten självupplevd historia, lite småkul tycker jag. Han är nog trevlig, bara man inte håller på och torgför sådana tokerier och förespråkar regelrätt anarki på skolområdet.

Tack för infon men finns det några kvar på partilistan som inte uppskattar liberaliseringen av partiet? Någon långt ner på listan som kan tänkas kryssas in?
Citera
2014-09-09, 21:56
  #763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle-Brum
Tack för infon men finns det några kvar på partilistan som inte uppskattar liberaliseringen av partiet? Någon långt ner på listan som kan tänkas kryssas in?
Nej, ingen där kommer att kryssas in. Jag röstar inte SD, men kryssa du Stenkvist om du har åsikter åt det hållet, han verkar lite rolig.

Kasselstrand kryssade tydligen Jessica Ohlson, om nu det är till någon hjälp för dig. Hon är också för mycket statskramare för mig så ingen jag endorsar, tycker hon ser mest timid ut också när jag sett henne men vad vet jag. Mina åsikter är säkert långt från dina ändå så vet inte hur mycket hjälp detta är för dig egentligen, sorry.
__________________
Senast redigerad av Kebnekaisa 2014-09-09 kl. 22:01.
Citera
2014-09-09, 22:15
  #764
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle-Brum
Tack för infon men finns det några kvar på partilistan som inte uppskattar liberaliseringen av partiet? Någon långt ner på listan som kan tänkas kryssas in?

David Lång tillhör väl den gamla falangen, nu står han ju på plats 18 så han lär ju komma in ändå, men man kan ju alltid kryssa för att visa sitt stöd.
Citera
2014-12-07, 17:00
  #765
Medlem
Stolpskottet Robert Stenkvist på riksdagslistan tycker att Fria Tider är neofascistiskt, upplysningsvis. Förutom att han tycker att svenskar som har synpunkter på SD:s skolpolitik lika gärna kan flytta till Afrika, antar att han hellre fyller upp Sverige med negrer bara de inte vill tillåta hemundervisning. SD har verkligen lyckats fylla sin lista med de värsta dårarna.
Citera
2014-12-07, 17:30
  #766
Medlem
SD-Kalles avatar
Någon som vet om riksdagslistorna behålls till nästa val?
Citera
2014-12-07, 18:01
  #767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Någon som vet om riksdagslistorna behålls till nästa val?

Jag gissar att man kommer att till största del behålla riksdagslistorna. Bort faller EU-parlamentarikerna, Dulny och eventuellt någon enstaka till. Det kan nog dock bli så att man blir tvungen att på något sätt införa flera listor då nya OU visar att SD kan få 60+ mandat, och då räcker det kanske inte med de namn man har.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback