Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 18:47
  #745
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Va? Therese Borg kom väl inte med på listan? Såvitt jag minns så röstades valberedningens förslag igenim.
Jo. Hon var inte bland de som klubbades på VK (och hon fanns så vitt jag vet inte med på någon "alternativ" lista där heller), men blev sedan i efterhand placerad på en av våra två kompletterande listor i riksdagsvalet.
Citera
2014-04-23, 19:44
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Lyssnade på en intervju med Angelika Bengtsson, plats 30 på riksdagslistan, och jag börjar mer och mer undra hur valberedningen har tänkt egentligen. Hon verkade ärligt talat vara extremt dåligt insatt i politiken och sakfrågorna, framstod som väldigt omogen och hon gav i allmänhet ett väldigt korkat intryck. Bland annat försäkrade hon felaktigt väljarna om att SD skulle ge besked om samarbetspartners inför EU-valet, hon kunde inte säga om det fanns några partier som SD inte ville samarbeta med i EU-parlamentet, sa bland annat att EU måste gå in hårdare i Ukraina, vad det nu betyder, och sa dessutom att Sverigedemokraterna vill ha en så pass stor budget att den klarar av att stå emot ett ryskt angrepp. Hur mycket pengar det skulle röra sig om kunde hon dock inte säga, bara att den ska vara lika bra som "den var förut". Hon förstod inte heller frågor om krav för anhöriginvandrare utan missförstod dessa och började istället prata om krav för att få medborgarskap som asylinvandrare. Reportern frågad varför SD har krav för anhöriginvandrare, Angelika Bengtsson började prata om vikten av att hjälpa människor i närområdena.



http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5837114

Hur tänker partiet egentligen när de sätter en fullkomlig idiot på plats 30 på riksdagslistan?

Tänker???? HAHAHA snälla
Citera
2014-04-25, 09:54
  #747
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Nej, SD-Kalle hade bara behövt klaga hos partiledningen eller säga till Expo och så hade du blivit utesluten för rasitiska och nazistiska yttranden. Du kanske har missat det, men SD kickar folk som säger "skäggbarn" eller att gruppvåldtäkterna är ett fenomen som kommit med invandringen. SD-Kalle tillhör till 100% det nya socialkonservativa, antirasistiska SD.

Vi är socialkonservativa och antirasistiska. Orden nationalist, nationell osv smakar inte bra i min mun. Det påminner lite om högerextremism, speciellt om man tänker på östeuropa där antisemitismen fortfarande är svår. Se bara på det nazistiska ungerska partiet Jobbik.

Oleg Datsishin blev inte utesluten enbart för "skäggbarn". Han ifrågasatte förintelseforskning och hyllade ukrainska partiet Svaboda. Jag själv brukar använda ordet "skäggbarn" men naturligtvis inte på en officiell hemsida. Sånt hör hemma på privata bloggar, forum och kompisträffar.

http://hallandsposten.se/nyheter/hal...utesluts-ur-sd
Citera
2014-04-25, 23:13
  #748
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Vi är socialkonservativa och antirasistiska. Orden nationalist, nationell osv smakar inte bra i min mun. Det påminner lite om högerextremism, speciellt om man tänker på östeuropa där antisemitismen fortfarande är svår. Se bara på det nazistiska ungerska partiet Jobbik.

Oleg Datsishin blev inte utesluten enbart för "skäggbarn". Han ifrågasatte förintelseforskning och hyllade ukrainska partiet Svaboda. Jag själv brukar använda ordet "skäggbarn" men naturligtvis inte på en officiell hemsida. Sånt hör hemma på privata bloggar, forum och kompisträffar.

http://hallandsposten.se/nyheter/hal...utesluts-ur-sd


Skäggbarn privat men inte offentligt? Då är ni ju samma sorts hycklare som de där moderaterna i uppdrag granskning, du vet den stora PK-skandalen i valet 2002. http://sv.wikipedia.org/wiki/Valstugereportaget

Sverigedemokraternas borgerligisering har också inneburit partiets vaginalisering.
Citera
2014-04-27, 21:24
  #749
Medlem
Alltså Chang Fricks "tidning" Nyheter Idag går från klarhet till klarhet. Älskar hans skvaller- och smutskastningsartiklar.

Här återger han en Facebookkonversationen mellan Mr Byfåne, riksdagskandidaten, och Teddan Ekeroth. Bylund är mest känd på Twitter för sina dåliga oneliners, sitt lismande inför etablissemangspersoner (som typ skrattar bakom ryggen på honom, lite smått sorgligt) och för att ha rekord (delad förstaplats tillsammans med Pansargeneralen) i antalet blockerade SD-sympatisörer (som han föraktar, säger ju en hel del om Bylunds egna issues).

Iallafall, Ted Ekeroth ifrågasätter att Bylund "dejtar" med en helt rabiat tjej från Twitter. Hon är verkligen "out there" om man säger så, hon är islamofob, SD-hatare med någon slags hederskulturbakgrund, smått narcissistisk, ytlig, statussökande. Men även underhållande tror jag. Och Bylund i sann SD-anda går ju såklart in för att vinna hennes gillande, SD:are verkar ju generellt vara bekräftelsesökande masochister så är väl logiskt.

Citat:
Facebookdramat började med att Linus Bylund publicerade en bild där han äter glass ute i solskenet med en snygg tjej. Detta fick partikollegan Ted Ekeroth att reagera och frågade om vem tjejen på bild egentligen är. Ted är tvillingbror till riksdagsledamoten Kent Ekeroth och sitter själv i kommunfullmäktige i Lund.

- Är detta samma person som är en rabiat SD-hatare?, frågar Ted Ekeroth på facebook och syftar på den tjej som Bylund äter glass med. Linus Bylund tycker det inte är något konstigt utan replikerar direkt. En livlig diskussion uppstår i kommentarfältet på Facebook där Ted i huvudsak ifrågasätter hennes verklighetsbeskrivning gällande islam. Men det är inget Linus Bylund vill göra en stor grej av.
Och Bylund tar sedan bort Ted som "vän" på Facebook. Underbart vilken såpa detta.
Citat:
Det blev droppen för Linus Bylund som helt sonika högg av diskussionen ganska abrubt. När Nyheter Idag granskar Linus Bylunds vänlista på Facebook finns inte Ted Ekeroth längre kvar. Linus Bylund avslutade tydligen sin vänskap till Ted Ekeroth på facebook med följande kommentar.

- Mitt “behov av att bli accepterad av “etablissemanget”". Samma sektinsinuationer som från ND-folket mm för tio år sedan. Tror du att jag tänker ha facebookvänner som är oförskämda mot mig? Tänk om. Hej hej.
http://nyheteridag.se/har-ar-bylunds...ppna-konflikt/

SD 2014!!!!!
Citera
2014-04-27, 22:15
  #750
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anomiea
Alltså Chang Fricks "tidning" Nyheter Idag går från klarhet till klarhet. Älskar hans skvaller- och smutskastningsartiklar.

Här återger han en Facebookkonversationen mellan Mr Byfåne, riksdagskandidaten, och Teddan Ekeroth. Bylund är mest känd på Twitter för sina dåliga oneliners, sitt lismande inför etablissemangspersoner (som typ skrattar bakom ryggen på honom, lite smått sorgligt) och för att ha rekord (delad förstaplats tillsammans med Pansargeneralen) i antalet blockerade SD-sympatisörer (som han föraktar, säger ju en hel del om Bylunds egna issues).

Iallafall, Ted Ekeroth ifrågasätter att Bylund "dejtar" med en helt rabiat tjej från Twitter. Hon är verkligen "out there" om man säger så, hon är islamofob, SD-hatare med någon slags hederskulturbakgrund, smått narcissistisk, ytlig, statussökande. Men även underhållande tror jag. Och Bylund i sann SD-anda går ju såklart in för att vinna hennes gillande, SD:are verkar ju generellt vara bekräftelsesökande masochister så är väl logiskt.


Och Bylund tar sedan bort Ted som "vän" på Facebook. Underbart vilken såpa detta.

http://nyheteridag.se/har-ar-bylunds...ppna-konflikt/

SD 2014!!!!!

Bylunds fjäskande på twitter är en sak, men att kritisera en SDares flickvän bara för att hon är åsiktsmotståndare känns bara allt för unket. Vad är det Ted är ute efter? En smått inavlad liten SD-gemenskap där endast medlemmar umgås och blir ihop med varandra? Nej fyfan. Ted Ekeroth framstår bara som en liten tragisk idiot som är avundsjuk på att folk skaffar sig flickvänner utanför partiets krets. Pinsamt.
Citera
2014-04-27, 22:25
  #751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Bylunds fjäskande på twitter är en sak, men att kritisera en SDares flickvän bara för att hon är åsiktsmotståndare känns bara allt för unket. Vad är det Ted är ute efter? En smått inavlad liten SD-gemenskap där endast medlemmar umgås och blir ihop med varandra? Nej fyfan. Ted Ekeroth framstår bara som en liten tragisk idiot som är avundsjuk på att folk skaffar sig flickvänner utanför partiets krets. Pinsamt.
Vad jag vet så är det ingen sådan "romantisk" relation mellan dem, fel om jag gav det intrycket. Jag skulle tro att det är lite samma grej som med Bylunds lunchande med Soran Ismael.
Citera
2014-04-28, 00:51
  #752
Medlem
Ching Frack är ett as en liten skit som enbart vill förstöra för SD: Tro inte annat.
Citera
2014-04-28, 01:23
  #753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Ching Frack är ett as en liten skit som enbart vill förstöra för SD: Tro inte annat.
Ja, det låter väl som ett lovvärt initiativ. Stödjer helhjärtat.
Citera
2014-05-17, 16:58
  #754
Medlem
volvo 240s avatar
Vid Angelica Bengtson står det "dansare" Är hon strippa eller vad?
Citera
2014-08-23, 23:54
  #755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joppeharald
Finns fler kriminella än så på listan.

Nr 2, Carina Herrstedt, dömd för förtal vid tre tillfällen.

Nr 20, Markus Wiechel, också dömd för förtal vid tre tillfällen.

Nr 31, Linus Bylund, dömd för våld mot tjänsteman.

Att begå brott är ingenting som hindrar en karriär inom SD så länge man är lojal mot partitoppen.

Tror du att det bara finns kriminella i ett parti så tror du fel, vi människor är tyvärr inte guds bästa barn.

https://docs.google.com/document/d/1...ilebasic?pli=1
Citera
2014-08-24, 10:04
  #756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontantkort
Tror du att det bara finns kriminella i ett parti så tror du fel, vi människor är tyvärr inte guds bästa barn.

https://docs.google.com/document/d/1...ilebasic?pli=1

Vilken härlig länk.
En klar tråd dödare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback