Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 19:40
  #805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Är Coinbase ett bra alternativ att köpa Litecoins? Och ska man registrera riktiga uppgifter namn, adress etc.?

Tack

Helt ok. Jag brukar köpa min crypto från coinbase, har ibland använt bt.cx men det är lite dyrare trots valutaväxling på coinbase.

Självklart ska du regga med riktiga uppgifter, handlar du för mycket så kan du behöva skicka in ID verifikation osv.
Citera
2017-12-15, 14:47
  #806
Medlem
Omtag, $300+
Wieeeee!
Citera
2017-12-20, 14:32
  #807
Medlem
finns det något ställe man kan köpa LC med Swish?
Citera
2017-12-21, 07:05
  #808
Medlem
JohnMosess avatar
Charlie Lee har sålt alla sina LTC och har skrivit om det på LTC-subredditen. Enligt honom handlade det typ om att han ville kunna twittra om och jobba med LTC utan att anklagas för prismanipulation.

Jag tycker att det lät som att han inte tror på ltc längre, så jag har sålt.
Citera
2017-12-21, 21:53
  #809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misternicee
finns det något ställe man kan köpa LC med Swish?

Undrar också.
Citera
2018-01-05, 17:57
  #810
Medlem
adamnows avatar
Bara att hålla hårt i sina LTC, efter en tids konsolidering är det snart dags för nya ATH, to the moon!
Citera
2018-01-05, 21:13
  #811
Medlem
fel post
__________________
Senast redigerad av pantera1776 2018-01-05 kl. 21:33.
Citera
2018-01-07, 22:08
  #812
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
Struntsumma i sammanhanget, under 100 LTC.
Men ändå en värdeökning på ca 5000% sedan inköp.
Precis som med BTC så ångrar man att man inte köpte mer.

(fast med BTC:erna var det tur jag inte köpte mer ändå eftersom jag klantade mig och inte laddade ner dem och allt sitter fast i MTGOX-härvan. . hahaha. Nu är det åtminstone sådana summor att jag kan strunta i det. Tror jag köpte dem för 28$ / BTC. Det är 'bara' några miljoner som är i limbo där som jag gärna skulle haft )


Jag provade att göra så som du skrev men slutade med att jag fick 0 LTCs ändå. Jag mineade våren 2014 men glömde sedan bort allt. Nu vill man ju gärna hitta coinsen igen.

Sökte igenom datorn idag och såg att det låg en gammal map därifrån med följande filer i /appdata/roaming eller vad det var:

blocks (map)
chainstate (map)
.lock
db (textfil)
debug (textfil)
peers.dat
wallet.dat

Kopierade wallet.dat till en annan hårddisk och sen laddade jag ner plånboken. Efter en timmes genomsökande var den uppdaterad. Jag stängde då av plånboken samt bytte ut wallet.dat till min gamla wallet.dat fick sedan samma 10-20 minuters uppstart men var inga coins där ändå i slutändan.

Gjorde jag något fel?
Citera
2018-01-07, 22:16
  #813
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Jag provade att göra så som du skrev men slutade med att jag fick 0 LTCs ändå. Jag mineade våren 2014 men glömde sedan bort allt. Nu vill man ju gärna hitta coinsen igen.

Sökte igenom datorn idag och såg att det låg en gammal map därifrån med följande filer i /appdata/roaming eller vad det var:

blocks (map)
chainstate (map)
.lock
db (textfil)
debug (textfil)
peers.dat
wallet.dat

Kopierade wallet.dat till en annan hårddisk och sen laddade jag ner plånboken. Efter en timmes genomsökande var den uppdaterad. Jag stängde då av plånboken samt bytte ut wallet.dat till min gamla wallet.dat fick sedan samma 10-20 minuters uppstart men var inga coins där ändå i slutändan.

Gjorde jag något fel?

Det du gjort borde fungera.
Vilken Litecoin wallet använder du?

Blockkedjan måste synkroniseras först, det tar för Bitcoin upp till en vecka.
Det borde finnas en indikator för synkronisering, är den inte på 100% då är den inte klar..
Citera
2018-01-22, 17:45
  #814
Medlem
rosaicakorts avatar
Hej!
Jag har litecoins på en lokal plånbok på datorn som jag vill sälja och omvandlat till SEK. Jag reggade mig på coinbase för att jag trodde att jag kunde sälja litecoinsen där men det verkar bara gå att sälja bitcoin till dem. Har ni något förslag på vars eller hur jag kan sälja mina litecoins?=)
Citera
2018-01-22, 18:44
  #815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosaicakort
Hej!
Jag har litecoins på en lokal plånbok på datorn som jag vill sälja och omvandlat till SEK. Jag reggade mig på coinbase för att jag trodde att jag kunde sälja litecoinsen där men det verkar bara gå att sälja bitcoin till dem. Har ni något förslag på vars eller hur jag kan sälja mina litecoins?=)

Du kan om inte annat byta ut dina LTC mot BTC på valfri exchange sen sälja dem på Coinbase. Vet dock inte om det finns ett smidigare sätt.
Citera
2018-01-22, 22:24
  #816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Finns över huvud taget inget intressant i litecoin, vill bara säga det. Adjö.

Haha, baserat på vadå? Litecoin har hängt med lika länge som Bitcoin, och målet är att bli en kompletterande transaktionsvaluta till ett "klumpigt" och dyrt bitcoin.

Med tanke på att det är i princip samma teknik som Bitcoin, fast mycket snabbare och i princip har obefintliga avgifter så är det högst förvånande att Litecoin inte lyft ordentligt. Tror bara det är en tidsfråga.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnMoses
Charlie Lee har sålt alla sina LTC och har skrivit om det på LTC-subredditen. Enligt honom handlade det typ om att han ville kunna twittra om och jobba med LTC utan att anklagas för prismanipulation.

Jag tycker att det lät som att han inte tror på ltc längre, så jag har sålt.

Lite logisk tankevurpa där va?
Grundaren sålde av för att han inte vill anklagas för prismanipulation, pure and simple. Han jobbar med det på heltid, och har flera intressanta projekt i pipeline kopplat till Litecoin.
Han är dessutom en intelligent jävel som både gått MIT och varit chefsingenjör på Coinbase. Det är ingen dumskalle bakom Litecoin-projektet. Finns alla förutsättningar i världen att bli stort. Hans mål är inte att bli rik, utan skapa en världsomspännande kryptovaluta för smidiga, säkra och snabba transaktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
Du kan om inte annat byta ut dina LTC mot BTC på valfri exchange sen sälja dem på Coinbase. Vet dock inte om det finns ett smidigare sätt.

Man kan väl sälja sina Litecoins direkt och få in pengarna på kontot?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback