Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-18, 11:24
  #1
Medlem
Slurpass avatar
Min fråga/fundering rör kombinationen av Mittval Sport och Apoteket Sport:
http://shar.es/8Avaa
http://shar.es/8Av3b

Är det vettigt/rekommenderat att käka båda kombinerat? Om inte, vilken borde jag välja?

Tränar ca 5 dagar i veckan och äter väldigt lite grönsaker+frukt så anser mig själv behöva vitamintillskott.
Citera
2013-11-18, 11:28
  #2
Medlem
Äter du inte kött och dricker mjölk du som tränar? Räcker gott och väl i kombination med det andra du äter.
Citera
2013-11-18, 22:43
  #3
Medlem
Onödigt att käka båda, de överlappar väldigt mycket i innehåll samt att vitaminerna ändå kommer att konkurrera om upptaget.

Mitt Val Sport är att föredra på grund av att Apoteket Sport saknar järn, zink, jod och vitamin D3 samt har mer magnesium och selen.

Ta tabletten med mat som innehåller fett samt undvik mjölkprodukter inom 3h för maximalt upptag.
Citera
2015-06-15, 17:23
  #4
Medlem
EliasAlucards avatar
Instämmer med ensamseglare. Mitt Val Sport innehåller fler vitamineraler helt enkelt, och är det bättre valet så sett. Och ja, det är viktigt att du tar vitaminpiller tillsammans med någon fettrik måltid, så att du kan ta upp de fettlösliga vitaminerna (och de mineraler som är beroende av de fettlösliga vitaminerna, som t.ex. kalcium).

Mjölk och andra mejeriprodukter bör du dessutom undvika helt.
Citera
2016-08-08, 19:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Instämmer med ensamseglare. Mitt Val Sport innehåller fler vitamineraler helt enkelt, och är det bättre valet så sett. Och ja, det är viktigt att du tar vitaminpiller tillsammans med någon fettrik måltid, så att du kan ta upp de fettlösliga vitaminerna (och de mineraler som är beroende av de fettlösliga vitaminerna, som t.ex. kalcium).

Mjölk och andra mejeriprodukter bör du dessutom undvika helt.


Vad är fettrik mat?
Citera
2017-03-30, 19:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Mjölk och andra mejeriprodukter bör du dessutom undvika helt.
Varför då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback