Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-26, 11:07
  #25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Har de väldigt mycket sämre priser på booking.com än Agoda eller är det bara jag som haft otur (eller tur iom att jag bokade med Agoda) när jag kollade? Kollade priser i Køln i samband med hockeyVM och det var mellan 50 och 100% dyrare før samma hotell?

Någon som märkt samma utveckling?

(medlem på bägge, men har Elitestatus på Agoda)
Kollade av en bokning jag har liggandes i en centraleuropeisk stad sista helgen i april.
Agoda låg 300 kr upp för 3 nätter jmf Bookings.
Hotels.com är dyrare men där samlar man väl frinätter.

Skulle gissa på att nya hotell som som ansluter sig får rådet att köra låga priset för att dra gäster och därmed få ett bra betyg.
Har inget belägg för det, eller så är Hotels.com en mycket större sajt och säljer snabbare slut på tilldelade rum och därav blir priset högre.
Citera
2016-12-26, 11:12
  #26
Medlem
JohnMayLivess avatar
Hotels.com och liknande sajter har "rätt bra påslag". Kollade boende i somras ca 10 dagar hemma i Svedala, 15000 via Hotels.com. Ringde sedan Hotellet i fråga själv, o fick samma/likadant rum för 10000. Nu blir det ju värre att göra så här om man bokar ett rum i utlandet så klart, kommunikationsproblem enkelt uttryckt
Citera
2016-12-26, 11:38
  #27
Medlem
Longfingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Har de väldigt mycket sämre priser på booking.com än Agoda eller är det bara jag som haft otur (eller tur iom att jag bokade med Agoda) när jag kollade? Kollade priser i Køln i samband med hockeyVM och det var mellan 50 och 100% dyrare før samma hotell?

Någon som märkt samma utveckling?

(medlem på bägge, men har Elitestatus på Agoda)

Hade över 40 nätter med hotels.com förra året och dom var i princip alltid billigast med några få undantag,hade en bokning som jag fick fel rum, det ordna dom med att jag fick en gratisnatt extra,och det var ju ok

just nu sitter jag i filippinerna och bokat ca 30 nätter hittils med dom enda nackdelen var att jag bokade ett rum där det stod "betala på hotellet" vilket är en bra deal i princip samma som booking.com som är flera hundralappar dyrare,,, dock drog dom pengar utan min tillåtelse och blev jävligt pissed på dom där jag mejlade och visade min voucher ,men dom stod på sig och sa att hotellet krävde betalning även fast det stod "betala på hotellet på min voucher,sedan dess har jag undvikit dom ,om dom kan ändra sina regler lite hur dom vill och dra pengar utan min tillåtelse ser jag som ett jävligt stort minus hos dom just nu
Citera
2016-12-27, 11:48
  #28
Medlem
De gånger jag har använt Hotels.com har jag varit jättenöjd i alla fall. Testade Booking.com för ett tag sedan och det var ett helvete när jag skulle avboka/ändra min bokning, så kommer tyvärr inte använda dem igen. Huruvida priserna skiljer sig mellan sidorna kan jag inte uttala mig om då jag inte gjort någon jämnföring :D
Citera
2016-12-30, 18:33
  #29
Medlem
Man kan inte alltid lita på att de är billigast men jag tror du kan lita på att du får ett rum.

Den mänskliga faktorn finns alltid, hotellpersonal kan tabba sig.
Men jag tycker deras bokningssystem verkar fungera väldigt bra rent tekniskt.
Du kan man exempelvis se live-uppdateringar på siten och få notis innan du bekräftat en bokning att din plats blev norpad innan du han reservera den.
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2016-12-30 kl. 18:37.
Citera
2017-04-18, 21:13
  #30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag har gjort hundratals bokningar med hotels.com och det har aldrig varit ett problem. Det här var första gången och ett otroligt tryck på hotellen i staden. Givetvis ingen ursäkt och hotels.com och hotellet i fråga är på min "shit-list". Däremot så är väl risken att hotell avbokar hotels.com rätt låg även om den finns.

Börjar bli besviken på hotels.com..

Drar iväg imorgon på en resa, och önskade ge besked till hotels.com att skicka ett besked till hotellet ifråga, att jag kommer sent på kvällen. Har ju läst historier om rum som hyrts ut senare på kvällen..

Kommer bara fram till "tryck 1" för detta, och "tryck 2".., ja du/ni begriper : Omöjligt att få gett besked till en fysisk röst genom luren. Support skall finnas till kl 22.00 Kommer ingen vart, får väl ringa till hotellet ifråga, vilket i sin tur drar fram nästa fråga : I dagens internet.., har hotels spelat ut sin roll..(i.o.m sämre support !)

Tidigare har jag ej haft detta problem, och jag jobbar lika hårt för mina pengar som Hotels.com
Citera
2017-04-18, 21:34
  #31
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Börjar bli besviken på hotels.com..

Drar iväg imorgon på en resa, och önskade ge besked till hotels.com att skicka ett besked till hotellet ifråga, att jag kommer sent på kvällen. Har ju läst historier om rum som hyrts ut senare på kvällen..

Kommer bara fram till "tryck 1" för detta, och "tryck 2".., ja du/ni begriper : Omöjligt att få gett besked till en fysisk röst genom luren. Support skall finnas till kl 22.00 Kommer ingen vart, får väl ringa till hotellet ifråga, vilket i sin tur drar fram nästa fråga : I dagens internet.., har hotels spelat ut sin roll..(i.o.m sämre support !)

Tidigare har jag ej haft detta problem, och jag jobbar lika hårt för mina pengar som Hotels.com

Men varför kontaktar du inte hotellet direkt?

Hotels.com är ju bara en säljare, inte en resebyrå även om de försöker ge sken av att ta hand om sina kunder.
Citera
2017-04-18, 21:53
  #32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Men varför kontaktar du inte hotellet direkt?

Hotels.com är ju bara en säljare, inte en resebyrå även om de försöker ge sken av att ta hand om sina kunder.

Sen bokning (Ja idag, haft enormt mycket genom påsken och även veckorna före. Min semester börjar nu idag). Ringt hotellet ifråga, bara en "maskin" på även där (Bayern) på enbart Tyska, det hade jag inte väntat mig..

Den första natten är sen incheking, sen förväntar jag inga problem på resten av resan.

Det löser sig nog till slut.., men önskade bara ge en smula feedback på hotels.com. "Så här" var det inte tidigare. Blev en smula överraskad över den sämre (det är sant !) supporten..

(de önskar ju mina och andras slantar..)

Tack för ditt snabba intresse med svaret !
Citera
2017-04-18, 22:06
  #33
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sen bokning (Ja idag, haft enormt mycket genom påsken och även veckorna före. Min semester börjar nu idag). Ringt hotellet ifråga, bara en "maskin" på även där (Bayern) på enbart Tyska, det hade jag inte väntat mig..

Den första natten är sen incheking, sen förväntar jag inga problem på resten av resan.

Det löser sig nog till slut.., men önskade bara ge en smula feedback på hotels.com. "Så här" var det inte tidigare. Blev en smula överraskad över den sämre (det är sant !) supporten..

(de önskar ju mina och andras slantar..)

Tack för ditt snabba intresse med svaret !

Jag har ju haft massor med hotels.com bokningar och inte ett problem förrän i höstas. Då svek hotels.com och hotellet. Jag fick själv lösa situationen. Så lätt är det att för alltid tappa en kund. Jag kommer aldrig mer att använda hotels.com eller någon annan bokningssajt.

Dra ett mejl till hotellet och meddela sen ankomst. Inte för att jag tror att det är något problem, speciellt inte med sydtyskar. Ärligare folk får man leta efter, de respekterar avtal. Fan vad kul jag haft i München

Jaja, off-topic. Men sen ankomst är tämligen vanligt och något som hotell vet om oavsett om man annonserat det eller inte. Du har ju dessutom betalat för första natten genom kreditkortet som garanti.
Citera
2017-04-18, 23:01
  #34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag har ju haft massor med hotels.com bokningar och inte ett problem förrän i höstas. Då svek hotels.com och hotellet. Jag fick själv lösa situationen. Så lätt är det att för alltid tappa en kund. Jag kommer aldrig mer att använda hotels.com eller någon annan bokningssajt.

Dra ett mejl till hotellet och meddela sen ankomst. Inte för att jag tror att det är något problem, speciellt inte med sydtyskar. Ärligare folk får man leta efter, de respekterar avtal. Fan vad kul jag haft i München

Jaja, off-topic. Men sen ankomst är tämligen vanligt och något som hotell vet om oavsett om man annonserat det eller inte. Du har ju dessutom betalat för första natten genom kreditkortet som garanti.

Joo.., men en sak som fått mig att lyfta på "ögonbrynen"...med den första sena kvällen.., är dessa ord i reservationen : Prisen som må betales på hotellet i lokal valuta : "XX euro".

(betalat som vanligt med mitt kort, får bara lite skumma "vibbes" om en taktiskt juridisk fint i.o.m ordbruket ..)

Får nu se vad som sker imorgon, men hotells.com har ej hjälpt mig.., nu när jag önskade om en smula hjälp. Svagt ifrån de.., och jag kommer att komma ihåg detta.

Hur som haver : Önskar er alla fina semestrar och resor, när det nu drar iväg för er !

__________________
Senast redigerad av Snapcount 2017-04-18 kl. 23:10.
Citera
2017-07-26, 12:49
  #35
Medlem
Lacerdas avatar
Dessa hemliga priser som man får på mailen ibland är ju ytterst märkliga. Jag har kollat efter rum i London och nyss damp det in ett mail med erbjudanden om vissa hotell med 40% rabatt. Ett hotell tar exempelvis 800 kr per natt för två vuxna. Sen när jag klickar på hotellet och vill välja tre nätter så hamnar totalsumman på runt 4.500.
Med tanke på hur många idioter det finns i världen så kanske det fungerar att marknadsföra sig på det här viset men jag börjar bli skapligt irriterad på hotels.com och får nog gå tillbaka till att använda booking.com i stället.
Citera
2017-07-26, 14:51
  #36
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sen bokning (Ja idag, haft enormt mycket genom påsken och även veckorna före. Min semester börjar nu idag). Ringt hotellet ifråga, bara en "maskin" på även där (Bayern) på enbart Tyska, det hade jag inte väntat mig..

Den första natten är sen incheking, sen förväntar jag inga problem på resten av resan.

Det löser sig nog till slut.., men önskade bara ge en smula feedback på hotels.com. "Så här" var det inte tidigare. Blev en smula överraskad över den sämre (det är sant !) supporten..

(de önskar ju mina och andras slantar..)

Tack för ditt snabba intresse med svaret !

Hittar inte så mycket info i inläggen för att få en klar bild men, stod det att incheckning måste ske inom en viss tid?

Hur gick det?

Vi bokar i princip alla hotell genom Hotels.com (några enstaka på Booking, MrJet eller direkt). Vi har ofta checkat in sena kvällar eller efter midnatt utan problem.
Kan ju säga att vi garanterat fått bättre service där än direkt på hotellen. T.ex vid orkan i Florida, hade vi bokat hotell utan fri avbokning som vi inte kunde använda. Hotellet svarade inte alls. Hotells betalade tillbaka alla pengar utan minsta knot.
Senast hade vi två hotell som hade felaktig info och bilder på Hotels, Efter några mejl så gjorde vi på Hotels.coms inrådan reklamationer och de batalade ut 2000 resp. 1500:- som kompensation.
Hotels har ett förmånligt bonusprogram om man bor hyfsat regelbundet på hotell och mycket ofta bäst priser.
Inget är felfritt men vi är positivt överraskade hur bra det funkat och vilken bra service de haft.
Priserna är ju alltid totalt med det man eventuellt betalar i förskott, på plats eller båda, är det något som någon gång inte skulle ingå så anges det tydligt, har aldrig varit med om att det inte stämt.

Jag kan ju inte förstå det som skrivits i tråden, att man väljer att helt dissa och snacka ner ett företag som man bokat massor med och alltid varit nöjd med, för att det en gång blir ett fel.
__________________
Senast redigerad av Floridasidan 2017-07-26 kl. 15:01. Anledning: Tillägg förtydliganden
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2261177

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback