Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-07-26, 14:52
  #37
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Dessa hemliga priser som man får på mailen ibland är ju ytterst märkliga. Jag har kollat efter rum i London och nyss damp det in ett mail med erbjudanden om vissa hotell med 40% rabatt. Ett hotell tar exempelvis 800 kr per natt för två vuxna. Sen när jag klickar på hotellet och vill välja tre nätter så hamnar totalsumman på runt 4.500.
Med tanke på hur många idioter det finns i världen så kanske det fungerar att marknadsföra sig på det här viset men jag börjar bli skapligt irriterad på hotels.com och får nog gå tillbaka till att använda booking.com i stället.


Detta har jag inte själv sett, många gånger har vi fått hemliga priser och liknande som varit väldigt förmånliga. Ska ta en titt och se om jag kan få fram något liknande. Du tänker väl på att dessa erbjudanden i regel gäller vissa perioder så om man väljer datum utanför dessa så får man inte samma rabatt?

Fick ett sådant här mejl idag, kanske samma du fått, vilket hotell och datum?
Citera
2017-07-26, 14:59
  #38
Medlem
Floridasidans avatar
Klickade på länken (upp till 50%) i mejlet jag fick idag och fick se något jag aldrig sett innan "Spara upp till 100%", ja det hade man ju bokat direkt :-) men helt orimligt och hotellet låg på ca 55.000:- för en vecka.
Erbjudandet om 100% fanns inte 10 sekunder senare så detta är ju något helautomatiskt som tydligen kan fucka ur......

Ja brukar normalt sett inte följa dessa e-postlänkar utan söka som vanligt, då ser man ju vilka hotell som har specialpriser just våra datum i söklistan. Prisbevakning är också en funktion jag brukar använda, har besparat oss några tusenlappar genom åren.....
__________________
Senast redigerad av Floridasidan 2017-07-26 kl. 15:07.
Citera
2017-07-26, 15:19
  #39
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Detta har jag inte själv sett, många gånger har vi fått hemliga priser och liknande som varit väldigt förmånliga. Ska ta en titt och se om jag kan få fram något liknande. Du tänker väl på att dessa erbjudanden i regel gäller vissa perioder så om man väljer datum utanför dessa så får man inte samma rabatt?

Fick ett sådant här mejl idag, kanske samma du fått, vilket hotell och datum?
Det var många olika städer som kom i erbjudandet, men just London är det sju hotell som har de hemliga priserna. The diplomat hotel skulle ge 40% rabatt. En bra idé från dom vore ju att vara specifika över vilka datum som gäller! Såg nu även att de erbjuder rabatt på The Landmark apartments, normala priser ska vara 7.970. Ja! Sju tusen niohundrasjuttio kronor och mitt hemliga pris ska vara 686 kr, yea right!
Citera
2017-07-26, 15:48
  #40
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det var många olika städer som kom i erbjudandet, men just London är det sju hotell som har de hemliga priserna. The diplomat hotel skulle ge 40% rabatt. En bra idé från dom vore ju att vara specifika över vilka datum som gäller! Såg nu även att de erbjuder rabatt på The Landmark apartments, normala priser ska vara 7.970. Ja! Sju tusen niohundrasjuttio kronor och mitt hemliga pris ska vara 686 kr, yea right!

Det var bl.a. det hotellet (Landmark) som visade upp till 100% rabatt men det stod inte från 0:- (i.o.f.s. räknas kanske inte rabatten på skatter och liknande men ändå).

Det står först och främst, "upp till" ungefär som bredband upp till viss hastighet istället för från som det borde vara!

Ska man ha max rabatt får man sitta och kolla vartenda datum och det är ganska orealistiskt. Enda sättet är att söka på vissa datum och se vilket som är bäst billigast. Det mesta av sådana här mejl är ju lockelser till sidan, kommer dagligen från alla man är kund hos och det är egentligen meningslöst

Jag kollade faktiskt Landmark nu. 15-17 Aug. (rent slumpmässigt valda datum). Priset är då ordinarie 4525:-. erbjudandet 2011:- skaplig rabatt även om det inte är riktigt 60% (kanske just det med skatter eller någon avgift som inte har rabatt. Alltså verkar deras påståenden stämma. 100% var nog en tillfällig hickup.
Kollade på Tripadvisor också men det är bara Expediaföretagen som har hotellet, alla till samma pris (T.A en krona dyrare).
Tittade på hotellets egna sida, de har £183.30 1966:- som lägsta pris "early booking discount"

Hotellet är alltså billigare men räknar man med Hotells "Rewards" som är värda upp till 10% så kan Hotels ändå löna sig (räknat med maximalt utnyttjande av Rewards blir det 1810:-)...... Mest en smaksak och beroende på hur man brukar boka.

Det där med frånpriset/ordinarie kan man konstatera är uppåt väggarna, stämmer inte med varken priser eller procentsatsen.
__________________
Senast redigerad av Floridasidan 2017-07-26 kl. 15:51.
Citera
2017-07-26, 23:18
  #41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Hittar inte så mycket info i inläggen för att få en klar bild men, stod det att incheckning måste ske inom en viss tid?

Hur gick det?


Tänkte nu skicka ett pm till dig för historian (vad som skedde) har jag dragit till "nära o kära", och man vet ju inte vem som "lurar" på flashback ! (men får ej skickat pm till dig ?)

Så det blir en liten "omskrivning" : Blev ingen natt på hotellet ifråga, inte pga "hotels.com" utan vädrets obönhörliga krafter (var snöstorm där jag landade), med avstängda motorvägar som följd !

Så fick göra om planerna på sparken !
Citera
2017-07-26, 23:25
  #42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Dessa hemliga priser som man får på mailen ibland är ju ytterst märkliga.

Vet inte hur det är med er, men syns det har gått lite inflation med dessa "hemliga priser" och mail man får ifrån "hotels.com"..

Har fått en "hel del" erbjudanden, så här var det inte tidigare hos mig iallafall..
Citera
2017-07-27, 09:28
  #43
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tänkte nu skicka ett pm till dig för historian (vad som skedde) har jag dragit till "nära o kära", och man vet ju inte vem som "lurar" på flashback ! (men får ej skickat pm till dig ?)

Så det blir en liten "omskrivning" : Blev ingen natt på hotellet ifråga, inte pga "hotels.com" utan vädrets obönhörliga krafter (var snöstorm där jag landade), med avstängda motorvägar som följd !

Så fick göra om planerna på sparken !

Ja, jag stängde av alla funktioner med meddelanden och PM för några år sen, för mycket problem med det...

Då fick man inte nyfikenheten stillad, tror nog man kan fortsätta boka hos Hotels iallafall.
Ha det gott!
Citera
2017-07-27, 09:33
  #44
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vet inte hur det är med er, men syns det har gått lite inflation med dessa "hemliga priser" och mail man får ifrån "hotels.com"..

Har fått en "hel del" erbjudanden, så här var det inte tidigare hos mig iallafall..

Jag får massor, inte bara från Hotels, som jag får en fem sex likadana av eftersom jag använt flera mejladresser (deras prisbevakning hade iallafall tidigare en begränsning så man bara kunde bevaka typ 5 hotell samtidigt, fick kringgå det med fler adresser).
Det kommer sådana erbjudanden från alla möjliga Expedia, Booking, Agoda o.s.v. sen alla flygbolag, hyrbilsfirmor o.s.v.

Man kan ju alltid säga upp dessa prenumerationer och när man bokar, gör prisbevakningar mm. så finns alltid en ruta där man kan markera om man vill få erbjudanden eller inte. Det blir för mycket men samtidigt vill man ju inte missa något ;-)
Citera
2017-07-27, 11:20
  #45
Medlem
Använde sidan mycket när jag var på andra sidan dammen på roadtrip med enkelnätter eller dubbelnätter på olika hotell, då var det smidigt, att ha allt samlat på ett ställe och inte ge ut sitt kreditkort till diverse patrask hela tiden.
Det var smidigt till man mötte på problem. Ett hotell var överbokat i NY, och hotellet var tydliga med att de som bokat med hotels.com/expedia etc var längst ner på listan, de som bokat direkt med hotellet hade förtur.
10 minuter efter vi fått reda på detta fick vi ett mail från hotels att hotellet var dubbelbokat. Med en hel radda telefonnummer vi kunde ringa för att få ersättningshotell - varav ingen av de fungerade från svensk mobil - och svensk support var stängt.

Slutade med att vi själva fixade ett nytt dyrare hotell (helg i NY, väldigt fullbokat), när jag loggade in på det hotellets wi-fi hade jag fått ett mail om att ett nytt rum var ordnat - 1 mil bort, på andra sidan stan i NY's fredagseftermiddags rusningstrafik...jo tack men nej tack.
Är väl bara amerikanare som kan vara så efterblivna att skicka telefonnumren som inte går att ringa från utländska telefoner när man har ett hotell-företag.

Fick tillbaka pengarna efter några samtal till svensk support när jag kommit hem - men det tog som sagt några samtal, de var tvunga att ringa hotellet (!) trots att amerikanska delen av hotels.com skickat mail om att hotellet var overbookat och mail om ersättningshotell så är inte det registrerat i några av hotels.coms system.


Vet ändå inte om jag ska hissa eller dissa. Det var supersmidigt till man körde in i betongväggen ovan. Speciellt i USA som är i stenåldern och kreditkortet inte fungerar på många ställen (där de ska ha zip-code och annan irrelevant skit).
Får nog bli dissa ändå. Gjorde kanske 8 beställningar där en faila totalt. Det är en failrate på 12,5%. Kommer köra med booking.com nästa gång.
__________________
Senast redigerad av 7sgnusmas 2017-07-27 kl. 11:28.
Citera
2020-03-17, 22:20
  #46
Medlem
Illuzionzs avatar
Hittade ingen mer lämplig tråd och orkar inte skapa en egen för detta.

Hur raderar jag mitt konto på Hotels.com? Har varit inne på sidan och läst, man ska logga in och så ska man kunna radera det därifrån. Jag hittar ingenstans där man kan radera det och har provat att skicka ett mail till deras kundtjänstmail. Fick tillbaka svar att de inte kan svara individuellt på frågor i denna mail och hänvisade mig till en sida som inte fungerar. Det var bara ett automatiserat mailsvar.
__________________
Senast redigerad av Illuzionz 2020-03-17 kl. 22:27.
Citera
  • 3
  • 4
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2261177

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback