Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-19, 00:56
  #13
Medlem
Kan man anmäla tjänsteman till polisen för tjänstefel eller ska jag vända mig till justitieombudsmannen? Jag överväger att dra till media med.
Citera
2013-11-19, 01:07
  #14
Medlem
Är och läser på JOs webbsida o där står det bl.a att

JO utreder normalt inte heller klagomål som gäller förhållanden som ligger mer än två år tillbaka i tiden.

. Va? Det har gått två år sen jag tog upp det här med migrationsverket. Är det bara dead end hela tiden?

Jag förlitade mig på migrationsverket vilket ledde bara till att massa tid gick åt spillo i väntan på att någon åtgärd kunde tagits mot den kriminella mannen. Jag är så rådvillig just nu. Förutom media, kan jag polisanmäla enhetschefen och andra inblandade i beslutsfattande om mannens UT? Går det ens??
Citera
2013-11-19, 01:11
  #15
Medlem
Golonkas avatar
Jag får inte din historia att hålla ihop... Eller så har jag kass läsförståelse. Du berättar om ett fall som du nyss frågar om vad du kan göra för att sätta dit en person som är kriminell och som manipulerar systemet med flera identiteter, överträdelse av utvisningsdom och skenäktenskap. Sedan verkar det som om du redan gått ganska långt för att få detta anmält, men ingen vill ta i ditt ärende och detta händer... nyss? För två år sedan?

Jag upprepar: Ring polisen. Utlänningsroteln bör vara intresserad av en person som faktiskt dömts till utvisning men som är här i falsk identitet. Om den uppgiften stämmer så skall hans PUT i den nya identiteten återkallas och utvisningen verkställas. Det är inget snack om saken. Polisen har att ta upp en anmälan och genomföra en utredning. Migrationsverket kommer in i bilden först när det konstaterats att mannen är här på falska premisser och med en utvisning på grund av brott i bagaget. Jag tycker ärendet som du redogör för verkar konstigt...
Citera
2013-11-19, 13:34
  #16
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvinno
och jag vill tillägga att det inte handlar om svartsjuka.


Din fd kille månne? import från Nigeria?
Citera
2013-11-19, 19:50
  #17
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Din fd kille månne? import från Nigeria?

Ja, något sådant ligger nog bakom.
Jag reagerade på meningen redan igår. Ett stort felsteg att blanda in sina egna känslor.

Det finns kanske anledning att ingen vill ta i ärendet?
Om det ens är ett sådant.
Citera
2013-11-19, 20:38
  #18
Medlem
Golonkas avatar
Det är mig fullkomligt likgiltigt om TS plågar igelkottar och äter panda-tunga; Får hon ut bamsingen ur Riket, så har hon gjort EN god gärning i alla fall!
Citera
2013-11-20, 02:07
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag får inte din historia att hålla ihop... Eller så har jag kass läsförståelse. Du berättar om ett fall som du nyss frågar om vad du kan göra för att sätta dit en person som är kriminell och som manipulerar systemet med flera identiteter, överträdelse av utvisningsdom och skenäktenskap. Sedan verkar det som om du redan gått ganska långt för att få detta anmält, men ingen vill ta i ditt ärende och detta händer... nyss? För två år sedan?

Jag upprepar: Ring polisen. Utlänningsroteln bör vara intresserad av en person som faktiskt dömts till utvisning men som är här i falsk identitet. Om den uppgiften stämmer så skall hans PUT i den nya identiteten återkallas och utvisningen verkställas. Det är inget snack om saken. Polisen har att ta upp en anmälan och genomföra en utredning. Migrationsverket kommer in i bilden först när det konstaterats att mannen är här på falska premisser och med en utvisning på grund av brott i bagaget. Jag tycker ärendet som du redogör för verkar konstigt...
Det du verkar inte ha förstått är att det visat sig att migrationsverket underlåter att polisanmäla bedrägerier och förfalskningar av den här personen och istället låtit killen stanna kvar i landet. Jag har tyckt att det hela varit konstigt eftersom jag inte blivit informerad om någon särskild utredare för fallet under de här två åren. Allt är sekretessbelagd vilket gör att jag inte kan följa upp fallet. Fel i rättsystemet kanske? I det här fallet rör det sig om ett stort tjänstefel. Såhär ser rättsystemet ut i verkligheten och många skurkar kommer undan.

Killen är anmäld hos polisen igen. Har fått veta vilka jag ska kontakta på Migrationsverket, samtalet sker imorgon.
Citera
2013-11-20, 02:24
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rompetroll
Ja, något sådant ligger nog bakom.
Jag reagerade på meningen redan igår. Ett stort felsteg att blanda in sina egna känslor.

Det finns kanske anledning att ingen vill ta i ärendet?
Om det ens är ett sådant.
För att vara mycket tydlig:

Det finns många flashbackare som tycker att man inte ska lägga sig i andras affärer med anklagelser om svartsjuka/avundsjuka på den misstänktes handlingar och status.Mitt mål är att stävja mer eller mindre killens uppenbara bedrägerier den här killen begått och få honom fälld på allt han fuskat sig till.
__________________
Senast redigerad av qvinno 2013-11-20 kl. 02:26.
Citera
2013-11-20, 18:53
  #21
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvinno
För att vara mycket tydlig:

Det finns många flashbackare som tycker att man inte ska lägga sig i andras affärer med anklagelser om svartsjuka/avundsjuka på den misstänktes handlingar och status.Mitt mål är att stävja mer eller mindre killens uppenbara bedrägerier den här killen begått och få honom fälld på allt han fuskat sig till.

Just att du nämner tidigare i din smått röriga förklaring i början av tråden att "det inte handlar om svartsjuka", du nämner vid ett senare tillfälle att det har gått 2 år....får mig att tro att du är en storväxt kvinna med kanske fler barn till flera afrikaner av olika ursprung.
Känner många av den sorten dessvärre.
De hämtar hit dem först, sen när de träffar någon annan ska dom sätta dit dem.

Men bara en chansning!
Om det inte är så, good luck!
Men det verkar inte som de kommer göra så mycket åt ditt ärende....

Verkar dock inte som du har mycket att gå på, även om det låter som det, för annars är jag säker på att migrationsverket och polis hade gripit in. Upprepar ...2år...en lång tid att vara bitter på.
Går detta inte vägen, så lägg din energi på något annat istället.

Allt detta med största välmening


Citera
2013-11-21, 11:48
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Just att du nämner tidigare i din smått röriga förklaring i början av tråden att "det inte handlar om svartsjuka", du nämner vid ett senare tillfälle att det har gått 2 år....får mig att tro att du är en storväxt kvinna med kanske fler barn till flera afrikaner av olika ursprung.
Känner många av den sorten dessvärre.
De hämtar hit dem först, sen när de träffar någon annan ska dom sätta dit dem.

Men bara en chansning!
Om det inte är så, good luck!
Men det verkar inte som de kommer göra så mycket åt ditt ärende....

Verkar dock inte som du har mycket att gå på, även om det låter som det, för annars är jag säker på att migrationsverket och polis hade gripit in. Upprepar ...2år...en lång tid att vara bitter på.
Går detta inte vägen, så lägg din energi på något annat istället.

Allt detta med största välmening



Av dina inlägg här på flashback att döma så verkar du vara en väldigt motsägelsefull person. Varför uppmanar du andra att sätta dit kulturberikare men skriver i mitt tråd att jag inte borde jobba på så att denna kriminella person ska gripas?

Måste jag ha släktskap med personen för att mina bevis ska vara av vikt till myndigheter tycker du?

Jag gjorde en anonym polisanmälan om mannen och hans kriminella aktiviteter eftersom han har kriminella kopplingar i landet som jag är rädd för. Glöm inte att jag har också ett liv vilket betyder att jag hoppades på att upplysningar och tips jag gav till myndigheterna kunde leda till att mannen greps. Vi är flera som ser hur han lever och berikar sig på samhället men de andra vill inte bli inblandade i någon anmälan mot honom då dessa personer är också rädda för den misstänkte.
Tiden går och till sist får jag veta att han tillåtit sin flickvän att smuggla hit hans bror från hemlandet genom äktenskap. Hon har aldrig rest utomlands för att träffa killens bror. Ansökan till migrationsverket om anknytning måste ha gjorts härifrån av tjejen. Den misstänkte och tjejen är ett par och den påstådda maken till tjejen bor någon annanstans. Är det verkligen så lätt att lura migrationsverket?

Om jag fått veta att migrationsverket inte alls gjort sitt arbete att förhöra den misstänkte efter min anmälan kommit in, ska jag låta bli att göra en till anmälan? Den misstänktegenom flickvännen har fört fört hit brodern genom falska grunder. Det betyder att myndigheterna inte samarbetar med varandra för att utreda ärende på djupet.
__________________
Senast redigerad av qvinno 2013-11-21 kl. 11:52.
Citera
2013-11-21, 11:49
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är mig fullkomligt likgiltigt om TS plågar igelkottar och äter panda-tunga; Får hon ut bamsingen ur Riket, så har hon gjort EN god gärning i alla fall!

Tack Golonka. Det är målet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback