Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-17, 18:49
  #1
Medlem
KingStanniss avatar
Hej kära flashbackare, har haft problem med min laptop ett tag nu att om jag lämnar den oanvänd några minuter att allting fryser och sen oavsett vad jag gör så får jag inte det att släppa. Jag har inga problem alls när jag sitter vid datorn i vanliga fall, allt flyter på hur bra som helst. Jag förstår ju att det finns simpla lösningar som att stänga av datorn, men det känns ju knappast optimalt varje gång man ska fixa mat osv..

Så om någon har någon aning om vad för problem jag har meddela gärna här, det är en MSI laptop med windows 8 om det spelar någon roll.
Citera
2013-11-17, 18:55
  #2
Medlem
Moondancers avatar
Har liknande problem med min stationära HP med win 7. Undrar vad fan det är som orsakar det!
Citera
2013-11-17, 19:05
  #3
Medlem
Polyklorfenols avatar
Gå in på Energialternativ och ställ in "Försätt datorn in strömsparläge" på Aldrig. Kanske kan hjälpa.
Citera
2013-11-17, 19:08
  #4
Medlem
KingStanniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Gå in på Energialternativ och ställ in "Försätt datorn in strömsparläge" på Aldrig. Kanske kan hjälpa.

testar det tack!
Citera
2013-11-17, 19:08
  #5
Medlem
1FFs avatar
Vad säger "loggen" samt "visa tillförlitlighetshistorik" ?
Citera
2013-11-17, 19:19
  #6
Medlem
KingStanniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vad säger "loggen" samt "visa tillförlitlighetshistorik" ?

Ingenting alls..
Citera
2013-11-17, 19:59
  #7
Medlem
1FFs avatar
Det här http://www.ocbase.com/index.php/software är ett bra test program som testar det mesta på en dator om du vill göra det i ditt fel sökande .
Citera
2013-11-18, 20:45
  #8
Medlem
Gh0steds avatar
Du kan väl börja med att lista din komponenter och liknande, annars är det inte ens någon idé att försöka hjälpa dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback