Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-17, 12:02
  #1
Medlem
Folderss avatar
Hejhallå!
Tänkte investera i en PS4a när jag besöker USA i december-januari och undrar om någon vet hur garantin funkar? Dvs är det en garanti som utgår från inköpsföretaget eller från Sony själva?
Har någon några tips i övrigt? Om garantin innebär att jag bara kan kontakta Sony ifrån Sverige och de kirrar biffen så har jag svårt att se mycket negativt med att köpa konsolen för halva priset?
Citera
2013-11-17, 12:09
  #2
Medlem
Det borde vara Sony som håller i garantin, däremot kommer du få ett annat problem i och med att kontakterna och kontaktuttagen i USA är 110V, vi har 220V i Europa. Kontakten kommer inte passa här hemma om du inte kör med en "converter" som känns lite halvtaskigt om du frågar mig.
Citera
2013-11-17, 13:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retupmoC
Det borde vara Sony som håller i garantin, däremot kommer du få ett annat problem i och med att kontakterna och kontaktuttagen i USA är 110V, vi har 220V i Europa. Kontakten kommer inte passa här hemma om du inte kör med en "converter" som känns lite halvtaskigt om du frågar mig.

Det bara köpa ny kabel från typ Kjell eller på nätet eftersom det går ändå in typ 12v i xboxen tror jag få
Citera
2013-11-18, 11:13
  #4
Medlem
mogs avatar
Citat:
PlayStation Knowledge Center

Warranty coverage
Sony Computer Entertainment America (SCEA) provides a Limited Warranty for North American PlayStation® brand systems, its first party peripherals, and first party format software titles.

Sony Computer Entertainment America (SCEA) offers the PlayStation Protection Plan that extends the warranty for up to two years. If you purchased an extended warranty through a retailer, please contact the retailer where the extended warranty was issued for additional information.

Any issue with your system that was caused by neglect, unlicensed product use, the warranty seal has been tampered with or removed, physical abuse, accident, and/or excessive wear and tear, will not qualify the product for in-warranty service.

In order to be considered for warranty service from SCEA, you must provide a valid proof of purchase (i.e., store receipt). SCEA accepts receipts with the product itemized, along with the price and the valid purchase date clearly printed. Hand-written receipts are not acceptable.
Källa: https://support.us.playstation.com/a...k4eUVGbA%3D%3D


Som jag uppfattar det av texten ovan måste du skicka in din konsol till Sony Computer Entertainment America (SCEA) om du får problem. Har du använt en icke licensierad produkt (låt säga en strömkabel som inte är specifik för PS4) har du bränt garantin.

Om jag var du skulle jag kontakta Sony här i Sverige innan resan för att dubbelkolla garantin.

support@se.playstation.com / Telefon: 0900-20 33 075 (http://faq.en.playstation.com/app/an...locale/sv_SE/)
Citera
2013-11-18, 23:32
  #5
Medlem
Folderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Källa: https://support.us.playstation.com/a...k4eUVGbA%3D%3D


Som jag uppfattar det av texten ovan måste du skicka in din konsol till Sony Computer Entertainment America (SCEA) om du får problem. Har du använt en icke licensierad produkt (låt säga en strömkabel som inte är specifik för PS4) har du bränt garantin.

Om jag var du skulle jag kontakta Sony här i Sverige innan resan för att dubbelkolla garantin.

support@se.playstation.com / Telefon: 0900-20 33 075 (http://faq.en.playstation.com/app/an...locale/sv_SE/)

Tack! <3
Ska höra med dem.
Citera
2013-11-21, 12:10
  #6
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folders
Tack! <3
Ska höra med dem.
Inga problem.

Återkom gärna med Sony's svar, det är säkerligen fler än jag som är intresserade av att höra vad som egentligen gäller.
Citera
2013-12-12, 22:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Inga problem.

Återkom gärna med Sony's svar, det är säkerligen fler än jag som är intresserade av att höra vad som egentligen gäller.
Yes skriv vad de sa om du kollat med dem!
Har tänkt samma tanke och ska också till USA över jul, men spel som är köpta här i Sverige funkar väl inte på en amerikansk konsol? Hur är det med kontroller? Funkar en amerikansk trådlös kontroll till en svensk ps4? Vill inte vänta till till slutet av mars för att få en ps4 så vill ha ngt annat alternativ, bra tråd!
Citera
2014-06-30, 17:09
  #8
Medlem
Toajuniors avatar
Tjena!
Lånar denna tråd lite, det är så att jag själv ska resa till USA inom en snar framtid och jag planerar att införskaffa mig ett PS4 när jag är där. Så som jag har förstått det så gäller inte garantin så fort man tagit konsolen utanför USA's gränser, och om den då skulle gå sönder här hemma i Sverige, finns det någon som har tips på ställen där man kan få konsolen reparerad? Har kollat PSXcare och dylikt men ser ingen som utför reparation av PS4.
Citera
2014-07-01, 10:19
  #9
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toajunior
finns det någon som har tips på ställen där man kan få konsolen reparerad? Har kollat PSXcare och dylikt men ser ingen som utför reparation av PS4.
Har du varit i kontakt med PSXCare? Om inte så släng iväg ett mejl eller ring PSXCare då de med stor sannolikhet kan utföra reparationer på PS4 om du frågar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback