Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-07-14, 21:38
  #13
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spunkbumbi
Kratom är klassad som narkotika i Thailand och står med på samma straffskala som heroin och opium, innehav av 1 hekto kratom straffas med döden. I övriga världen är den dock helt laglig.
Trevliga thailändare :P

Nästan, har jag läst om Kratom på flera ställen, även klassat som tung narkotika i Australien och...... Norge!! (Så klart).
Citera
2005-07-15, 12:09
  #14
Medlem
Hur pass vanebildande är Kratom då?
Citera
2005-07-15, 20:24
  #15
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av methodtwist
Hur pass vanebildande är Kratom då?

Det undrar jag med, men säkerligen i opiat-klass enligt nätets info.
Citera
2005-07-15, 22:43
  #16
Banned
Troligtvis i klass med de mildare opiaterna då, som dxp, tramadol och kodein, för annars skulle poängen med att använda det som ett avvänjningsmedel försvinna fort.

Apropå Picralima-frön så har de bevisligen opioida egenskaper http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract
fast det verkar inte bättre än att man får sätta i sig flera hundra gram för en opiateffekt, hursomhelst så kunde de vara intressanta som en potentiator, ifall nån hittar en återförsäljare.
Citera
2005-07-15, 23:23
  #17
Avstängd
hemoglobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Köpte 25 gram Wild Lettuce som skulle vara ett opiumsubstitut, kokade ner det till ett extrakt o sen på fyllan fick jag för mig att slå i mig skiten, löste upp 5m o filtrerade det lite, satte nålen i armen o körde i mig allt...efter ca 30min så började hela jag skaka, fick feber, sket ner mig, spydde, trodde jag skulle dö...det absolut värsta jag nånsin gjort

Hade jag varit dig hade jag hoppade Lettucefamiljen o gått rakt på Kratomet i stället...det sägs ju ge ett schysst rus...

ja kommer ihåg när du sa det, fy fan vad otäckt det låter alltså, lika sjukt som när jag slog opium direkt från minna plantor och fick skära upp armen!!! usshhhh fyfan eller den där jävla kompotten, aldrig mer säger jag blir spyfärdig när jag tänker på vad man gjort!!

MVH Johan

Kan sen tillägga att jag aldrig testat kratom men blir av om jag hittar bra kvalite, men känns onödigt nu när man har tillgång till andra grejer!

sen att det är dödsstraff på kratom i thailand tyder ju på att det fungerar väll!
Citera
2005-07-16, 00:01
  #18
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
Kan sen tillägga att jag aldrig testat kratom men blir av om jag hittar bra kvalite, men känns onödigt nu när man har tillgång till andra grejer!

sen att det är dödsstraff på kratom i thailand tyder ju på att det fungerar väll!


Jo, det är potent, jag har använt det med stor framgång när jag tagit kodein ett par veckor, då har kratom hjälpt till rejält mot at-besvär. Men har även noterat att när jag tagit runt 5-10g kratom några dagar i sträck så kommer även då en ganska jobbig at-period på ett par dagar. Men som med det mesta, minskar man sakta några dagar så är det soft.

Kan inte varna nog många gånger om när jag testade Calamus oil som skall vara en mkt potent Energizer och även ge sköna resor i större doser, jag tog FEM DROPPAR under tungan och kräktes i 10 timmar, låg på golvet och var övertygad om att detta skulle bli min död, det brann som eld i magen och jag tuppade av ett par ggr..... vidrigt!
Citera
2014-03-14, 11:33
  #19
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Apropå Picralima-frön så har de bevisligen opioida egenskaper http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract
fast det verkar inte bättre än att man får sätta i sig flera hundra gram för en opiateffekt, hursomhelst så kunde de vara intressanta som en potentiator, ifall nån hittar en återförsäljare.

Du skrev att den finns på vissa smartshops, vilka då, finns den kvar idag på herbal highs-scenen?

Fröna innehåller visst bl.a Pericine som ska vara sex gånger så potent som kodein! Det här måste väl ändå vara bättre än kratom, varför håller västafrikanerna det hemligt, här kan de ju göra pengar?
Har läst att det är svält i Nigeria så det måste väl finnas ett intresse?!

Edit: Såg att han var bannad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback