Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-17, 09:48
  #1
Medlem
Nu har min bärbara dator gått sönder. Eftersom jag är student har jag ett behov av att ha en bärbar dator till skoluppgifterna. Men jag har innan den här datorn gick sönder tänkt köpa en stationär speldator. Jag funderar på om jag ska köpa en bärbar speldator eller om jag ska försöka köra på en stationär speldator + en billigare bärbar för skolarbetena.

Då jag har en budget på ca 10 000 - 11 000 förstår jag att det kan bli svårt att få ihop en riktigt bra speldator direkt. Men mina krav på speldatorn är att den ska kunna maxa SimCity och liknande strategispel. Sen vill jag kunna köra Bf4 med, men inte med krav på ultra-inställningar just nu.

Har tittat på den här bärbara speldatorn som jag förstår är väldigt prisvärd: http://www.webhallen.com/se-sv/hardv..._2gb_sli-win_8

eller är den här bättre? http://cdon.se/hemelektronik/thor-ei...765m-p24070755

Men det som talar emot en bärbar speldator är att den inte kommer hålla rent spelmässigt om ett år? Sen är det ju ett problem att jag inte kan uppdatera den eftersom jag får råd med bättre grafikkort, minnen m.m.

Jag vill helst köpa en färdig dator, men hur mycket billigare kan jag komma undan om jag köper delar löst från t.ex. Inet och sätter ihop datorn själv? Är det väldigt svårt? Är rädd för att jag kommer att ta sönder den.

Jag vill helst köpa datorn/datorerna från cdon, dustinhome, inet eller webbhallen då de har samarbete med Klarna.

De jag har kollat på.

Bärbar: http://cdon.se/hemelektronik/hp-14-b...0-w8-p25052837 eller http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu...6-w8-p21464867

Hur framtidssäker kan man säga att de här bärbara speldatorerna är? Går det inte att få ihop en bra kombo får jag köpa en spelbärbar.