• 1
  • 2
2013-11-17, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WtfBoom
Fel. Vi är döda nu. Detta är helvetet.

Där har du fel min vän. Helvettet är mycket mycket mycket mycket värre. Tro mej jag är lite som constantine.
Citera
2013-11-17, 00:58
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwarthree
Och jag anser i sin tur före det att man måste varit död för att börjat leva.

Varför anser du det? Vad backar du upp det på? Jag skulle sträcka mig så långt till att du börjar existera först när din far producerar dig i sin pung. Så kan jag säga för att göra det lätt. Egentligen så skulle jag vilja säga att det är fel det med. Men jag tror inte så många här på flashback har ett uns om vad en spermie och ett ägg är och dess roller i den färdiga människan.

Men massan/energin vi är har alltid funnits. I alla fall sen Big Bang. Det är inget nytt.
Citera
2013-11-17, 01:09
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Vi har alla varit döda eftersom vi alla har existerat innan födelsen, annars skulle vi inte existera nu.

Ganska enkel logik va när man tänker på det?

Har jag rätt eller fel?
Fel. Logik är inte din sak. Du staplar tre slutsatser på varandra utan resonemang. Liiite att börja i fel ände. Bevis bevisar inte bevis. Tur för mig att du inte är kriminalpolis.
Citera
2013-11-17, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WtfBoom
Fel. Vi är döda nu. Detta är helvetet.

Du försökte antagligen vara rolig, men kuriosa är att enligt Dante så hamnar de människor som i jordelivet egentligen varit goda, men som inte förhindrat ondska, i en evighet som liknar den på jorden, så vem vet? Vi har kanske fått en andra chans, och avskummet i världen hamnar i bastun efter detta, medan de goda tar trappan upp?
Citera
2013-11-17, 09:32
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Och jag anser i sin tur före det att man måste varit död för att börjat leva.

Fast varför skulle det vara rimligare?
Citera
2013-11-17, 10:59
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Vi har alla varit döda eftersom vi alla har existerat innan födelsen, annars skulle vi inte existera nu.

Ganska enkel logik va när man tänker på det?

Har jag rätt eller fel?

Du har rätt men ändå fel. Vi har alltid existerat och kommer alltid att göra det eftersom att något inte kan uppstå ur intet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in