• 1
  • 2
2013-11-16, 23:25
Medlem
annasmulans avatar
Irriterande, om man inte är säker på om det kommer fler scener så sitter man 'i onödan' X antal minuter och väntar (om man inte spolar fram förstås) eller så missar man något (kanske?) kul...
Citera
2013-11-17, 00:25
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vad har det att göra med huruvida man ser eftertexterna eller inte?

En film som man inte behöver engagera sig i och bara glo på så tiden går som de filmer jag nämnde. Ville bara bekräfta min tes om att denne gillar dessa eftersom denne inte kollar på eftertexterna. Det är därför dessa skit filmer har förtexter för de vet att publiken drar direkt!

Finns inget värre än när folk ska rusa från biografen direkt när första tonen av eftertext musiken drar igång. Det är som att pissa på regisören och skådespelarna! Usch och blä... Visa lite respekt vah?
Citera
2013-11-17, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
En film som man inte behöver engagera sig i och bara glo på så tiden går som de filmer jag nämnde. Ville bara bekräfta min tes om att denne gillar dessa eftersom denne inte kollar på eftertexterna. Det är därför dessa skit filmer har förtexter för de vet att publiken drar direkt!

Finns inget värre än när folk ska rusa från biografen direkt när första tonen av eftertext musiken drar igång. Det är som att pissa på regisören och skådespelarna! Usch och blä... Visa lite respekt vah?
Seriöst? Sitter du igenom hela eftertexterna? Går snabbare att kolla på nätet vem som gjort vad.
Citera
2013-11-17, 13:26
Medlem
EVGA-580s avatar
Citat:
Låt mig gissa. Favoritfilmer?
Rambo, Gone in 60 seconds, Legally blonde
Vad har det med saken att göra? Gissar på att du gillar bögporrfilmer, och älskar alla små filmsnuttar i eftertexterna.
Citera
2013-11-17, 19:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Förstår fortfarande inte vad det har med ens personliga filmsmak att göra. Jag har nog sett bra mycket mer sofistikerade filmer än dig och inte fan sitter jag och ser eftertexterna.
Citera
2013-11-17, 23:19
Medlem
BankarBennys avatar
Något irriterande eftersom de tvingar en att se igenom eftertexterna. Om jag vill veta vem som t.ex. skötte ljudet eller fotot i filmen så kollar jag upp det på internet istället, det känns mycket smidigare än att sitta och vänta på att det ploppar upp under eftertexterna. Men en scen efter eftertexterna är väl inget jag egentligen bryr mig om, det är vad det är.
Citera
2013-11-18, 01:19
Medlem
SamusArans avatar
Jag och sambon ser alltid klart eftertexterna, lite av en tradition. Alltid skönt att sitta och tänka efter om filmen ett tag innan man drar och lyssna på musiken. Plus att det är störigt som fan när folk har skitbråttom och ändå kommer ut senare för att det bildas en jäkla lång kö.

Gillar extra scener, alltid kul att se. Dock tycker jag att det är lite fånigt att sådana scener kommer i princip direkt efter att filmen är slut nuförtiden, bara för att en massa annars brukar missa dem.
Citera
2013-11-18, 05:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moixa
Irriterande naturligtvis. Det senaste modet är tydligen att ha två stycken såna scener, som i den senaste Thorfilmen med en "mid-credit"-scen plus en "after-credit"-scen. Jävla idioter, vad tjänar de på att ingen ser "after-credit"-scenen eftersom alla trodde att "mid-credit"-scenen var den enda och därefter gick? Snart kommer väl de jävlarna visa en helt annan, ny film under eftertexterna som är fragmenterad åt helvete, alternativt göra hela den fragmenterade eftertextfilmen nödvändig för att förstå huvudfilmen. Bara för att man av någon anledning ska stanna kvar under eftertexterna. Även om man nu skulle stanna kvar, vem i helvete sitter och läser namnen?

Just i Marvel-filmer är ju end tags lite av en tradition. Själv tycker jag att det är lite roligt och brukar spola fram till slutet av eftertexterna för att se om det är något. Givetvis gör jag inte det i alla filmer utan bara om det gäller filmer där det känns möjligt.
Citera
2013-11-18, 12:22
Medlem
Ser alltid ut hela filmen, även i biosalonger. Under eftertexterna kan man tänka igenom filmen, vad som har hänt, och reflektera. Om man går med en polare kan man diskutera filmens innehåll.

Och såklart är det bästa med detta är att man inte missar (det eventuella) post-credits-klippet!

Sen så känner man ju sig lite speciell också! Eheh...
Citera
2013-11-18, 12:31
Medlem
Korders avatar
Ett uselt fenomen. Jag har inget emot de gånger scenerna bara är små korta humorklipp som inte tillför ett skit till filmens handling utan bara är där för att bjuda på ett skratt eller två, men i övrigt är det något jag helst slipper.

Citat:

Hahahaha
Citera
2013-11-18, 13:52
Medlem
chessjamts avatar
Har jag de filmerna på DVD eller BluRay så snabbspolar jag till slutet. Inte jobbigare än så. Skulle det vara på en bio då vete fan. Då kollar jag hellre upp den extra scenen på internet, typ Imdb eller youtube.

Elakt av filmskaparna att tvinga en att sitta och vänta på någonting som är bara en bråkdel så länge som själva eftertexterna. Typ 5-7 minuters eftertext för en scen som är vad, högst 1 minut lång? I The Grey var det väl typ 10-15 sekunder extra man fick se.

Måste nämna i det här sammanhanget att Cape Fear (1991) har en slags Crazy Credits. Det är inte någon extra scen men efter all eftertext så blir det plötsligt kuslig musik och om man lyssnar noga så kan man höra en kvinna skrika precis innan den slutar, tror det är omkring när Amblin entertainment loggan dyker upp och fösvinner.
Citera
2013-11-19, 23:41
Medlem
MartinStLouiss avatar
Oftast känns de rätt onödiga då de inte bidrar särskilt mycket, tänker mig Pirates of the Caribbean 3, Pacific Rim osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in