• 1
  • 2
2013-11-16, 17:01
Medlem
Tyvärr så har jag bilvigt beronde av sobril då jag har ångest och panikångest. Jag å min man har beställt en kryssning då vi har bröllops dag. Jag vill kunna ta vin å kanke någon några öl. Men jag vill inte reskera att sluta andas... Jag har ätigt sobril sen maj 2011. Läkaren tycker jag ska fortsätta med dom. Jag tar 10mg ca 4-5 ggr om dagen. Hur länge håller sobrilen kvar i kroppen?? Jag vill inte blada sobrilen å alkoholen. Utan kanske ta sobrilen som vanligt dagen innan. Å skippa ta den dagen vi åker. Jag har provat vara utan sobrilen nästan en hel dag å det har gått ganska bra men mått ganska dålig. kan jag ta mina sobril som vanligt dagen före??? Å sen ta lite vin eller öl till maten å kanske någon drink?? Om jag skippar sobrilen helt. jag kommer då va utan sobrilen 20-24 timmar innan jag dricker. jag vill ju ha kul å kunna festa utan att behöva tänka på att jag kan dö.
Citera
2013-11-16, 17:14
Medlem
Det bör inte vara någon fara att ta ett par glas även om du äter sobrilen som vanligt.
Citera
2013-11-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blorgh
Det bör inte vara någon fara att ta ett par glas även om du äter sobrilen som vanligt.

Oki tack,
Citera
2013-11-16, 17:29
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro80se
Oki tack,

Saken är den med benzo att effekten ökar då du dricker alkohol samtidigt så ett ärligt tips är att du tar det lugnt med vinet och alkoholen då du äter sobril eftersom det kan leda till minnesluckor och ovanligt skämmigt beteende om man blandar.

Att du kommer dö är inget du behöver oroa dig för iallafall
Citera
2013-11-16, 18:45
Medlem
Sobril har en halveringstid på mellan 6-15/h ungefär. Det innebär att om du inte tar det dagen före så kommer det alltså inte ha någon påverkan på alkoholen dagen efter, speciellt inte om du tänkt dricka på kvällen. Dessvärre innebär det ju också att avtändningen kommer vara ganska påtaglig vid det laget.

Däremot så kan du försöka att minimera intaget av sobril under dagen du tänkt att dricka alkohol. Ta en som vanligt på morgonen, en som vanligt på lunch men sen avstå den du brukar ta på eftermiddagen och kvällen. Eller att du tar en på morgonen, hoppar lunch och tar en på eftermiddagen. (Eller vad du själv nu föredrar)

Att du skulle dö behöver du inte vara orolig för. Andningsdepression får du om du blandar benso och opiater. Det är större chans att du dör av att ramla överbord eller att båten sjunker. Du har också använt Sobril soppas länge att jag tvivlar på att du ens kommer känna av kombinationen alkohol+benso. Du ska ju inte kröka, utan dricka ganska små mängder, så det är ingen som helst fara.
Citera
2013-11-16, 18:58
Medlem
sitter och dricker folköl på ca 240mg sobril just nu, kan uppdatera hur det går när sexpacket är slut
Citera
2013-11-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddah.Junior
sitter och dricker folköl på ca 240mg sobril just nu, kan uppdatera hur det går när sexpacket är slut

Ja av lägg rapport
Citera
2013-11-16, 20:10
Medlem
Du kommer inte dö hur mycket sobril du än blandar med alkohol sålänge du inte blandar med andra downers. Det värsta som händer är att du blir mer full och får lättare minnesluckor.
Citera
2013-11-16, 21:02
Medlem
40-50mg/dag i 2 1/2 år, funkar 10mg fortfarande?
Citera
2013-11-16, 23:56
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddah.Junior

Rätt intressant, jag har som mest dubblat det och tyckt det slagit allt annat i bensoväg....

Men verkar vara speciell just med det, gissar du inte får ut så mkt mer än en rejäl sömn på slutet och förhoppningsvis inget "farligt" på vägen till sömnen
Citera
2013-11-16, 23:58
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amunt
40-50mg/dag i 2 1/2 år, funkar 10mg fortfarande?

Låter lite märkligt. Alla får dock inte så mycket toleransökning så omöjligt är det inte, mer skumt att ens fråga om saken, låter som TS inte dricker alkohol så särskilt ofta.
Citera
2013-11-17, 00:00
Medlem
gockeligocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro80se
Oki tack,

Grattis! Du har just mottagit ett random råd från en person du inte vet vem det är och som lika gärna kan vilja ha ihjäl dig som hjälpa dig. Och du tackar, niger och är beredd att testa en livsfarlig kombo?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in