• 1
  • 2
2013-11-15, 20:49
Medlem
Såg Spaniens nya matchställ och tyckte att det var konstigt att de kör med röda shorts istället för blåa. Tänkte det var något designskäl men sen läser jag i kommentarerna att det är nya FIFA-regler. Googlar upp Tysklands nya matchställ och ser att den klassiska vitsvarta kombinationen är borta. Tyskland kör i helvitt

Va fan håller Fifa på med? Tar vi portugiserna kommer vi vara tvungna att byta matchställ till helgult.
Citera
2013-11-15, 21:35
Medlem
ArneIIIs avatar
Det är snyggt! ...och det har vi ju haft förr. Alla mins väl med glädje Sverige-Paraguay 2006.
Citera
2013-11-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Det är snyggt! ...och det har vi ju haft förr. Alla mins väl med glädje Sverige-Paraguay 2006.

Det är ju en smaksak, personligen tycker jag det är mindre snyggt när det gäller Sverige.
Riktigt tramsigt av FIFA, vad är anledningen till det här?
Citera
2013-11-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Jo, men tradioten sabbas. Frankrike och Portugal har redan sålt sin själ till Nike men länder som Tyskland har haft samma matchställ sen tiden då Adolf ansågs vara politisk korrekt. Bara tanken på ett Tyskland i helvitt
Citera
2013-11-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Det är ju en smaksak, personligen tycker jag det är mindre snyggt när det gäller Sverige.
Riktigt tramsigt av FIFA, vad är anledningen till det här?
Ingen aning, kanske så att vi ska kunna se skillnad på lagen i våra svartvita TV-apparater.
Citera
2013-11-15, 21:50
Medlem
Vilken regel! På det här sättet kommer ju fotbollen utvecklas med hiskelig fart.
Citera
2013-11-15, 22:00
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Jo, men tradioten sabbas. Frankrike och Portugal har redan sålt sin själ till Nike men länder som Tyskland har haft samma matchställ sen tiden då Adolf ansågs vara politisk korrekt. Bara tanken på ett Tyskland i helvitt
Jag uttalar mig bara för Sveriges del om det är sant, tycker det är en dålig regel som så. Sedan har ju Sverige som sagt redan haft helgult i VM-sammanhang när vi varit hemmalag. Men det passar, enligt mig bara vissa lag...en smaksak. Men det är löjligt om lagen ska bli tvingade.
Citera
2013-11-15, 22:09
Medlem
IamBatmans avatar
Helblått med inslag av gult hade varit snyggast enligt min mening.
Citera
2013-11-16, 08:35
Medlem
JayGatsbys avatar
Kan vi inte passa på att göra marinblått till vår färg?
Har aldrig förstått varför vi kör gult; vår flagga är ju framförallt blå?
Citera
2013-11-16, 09:26
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Jag älskar de helblå ställen vi hade i VM 2002

http://blogg.svt.se/fotboll/files/sp...-1-215x300.jpg

Visst, modellen kanske är lite utdaterad idag, men riktigt snyggt.

Tycker samma sak om hockeyn, de gula tröjorna är förjävliga, borde köra med blått!

http://sportsillustrated.cnn.com/oly...neberg_all.jpg
Citera
2013-11-16, 09:41
Medlem
ogoreks avatar
Jag tycker bortastället är snyggare än hemmastället, det är ju "helt" mörkblått.
Tycker vi kan köra på blå ställ istället för gula överlag, det är ju mer blå färg i flaggan ändå.
Helblått är snyggare än helgult!

Till exempel som TrumanBurbank skrev ovan:
http://blogg.svt.se/fotboll/files/sp...-1-215x300.jpg

Edit:
Vem är det som bestämmer hur matchställen ska se ut?
Vem ska man skriva till och klaga?
.
Senast redigerad av ogorek 2013-11-16 kl. 09:44.
Citera
2013-11-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Kan vi inte passa på att göra marinblått till vår färg?
Har aldrig förstått varför vi kör gult; vår flagga är ju framförallt blå?
Det här. Jag minns det blå matchstället i VM 2002. Fy satan vad snyggt det var.

Men nej, istället tävlar designern om att överträffa sig själv i fulhet varje gång vi får ett nytt ställ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in