Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-12, 09:54
  #61
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
Det måste vara jobbigt att lägga energi på att skriva ett så poänglöst inlägg. Du begriper väl vad jag åsyftar!? Eller är du seriös?

Visst kan man ta tester, men i fel sammanhang kan de flesta bli tvingade att lämna urinprov och positiva sådana är inte arbetsgivarmumma.

Jag testade lever & njurar då 3-MMC hypen var som värst och efter att ha avnjutit 5-IT då den var legal. De tog prover och gav mig besked: Inget avvikande. Därmed inte sagt att jag tagit andra skador.

Det jag menar är att det inte hittils har existerat samhällen utan droger/euforiserande metoder bland människor, och när straffen för att ha nyttjat en sådan substans blir vida värre än riskerna med substansen i sig är det ju öppet mål för RC-marknaden.

Skulle jag ta illegala droger idag och åka på ett urinprov efter en trafikolycka eller något så är jag ju blockerad från ett normalt liv. Jag BLIR utslagen av stämpeln i registret om jag inte lyckats själv först.

RCs kräver mkt tid och eftertanke om de ens ska vara aktuella att inta, men är ändå vad jag tror den stora orsaken till de stegrade dödstalen pga narkotika som man ser just nu. De flesta har säkert nån restmetabolit från en gammal stesolid eller spliff i kroppen och det blir bara ett nr i högen, men hur många som dör av de obeprövade drogerna vet ingen idag.

Jo jag förstod det men skriver ändå hela tiden ogenomtänkta inlägg som jag skäms över och har ångest för i veckor efteråt. Men jag kan ändra mig, snälla ge mig en chans till!

Varför skriver du då om att man inte får nån förvarning innan levern lägger av, var väl lite drastiskt.

Jag tror att folk skulle ta rc ändå även om old-school drogerna skulle bli avkriminaliserade, jag gjorde det ialf även när jag använde icke-rc och det tog tio år innan jag fick problem med polisen. Knarkar man utan att ställa till med problem och gör det i privata sammanhang brukar det vara lugnt.

Att få böter på några tusen eller bli tvingad av arbetsgivaren att lämna urinprover ett tag, genomgå behandling, eller i värsta fall få sparken, är väl knappast värre än att dö eller få inre organ utslagna.

Vet massor med prickar i registret som har familj och jobb, det brukar inte vara hela världen om
man inte har arbeten med väldigt hårda krav. Känns lite överhypat bland folk som aldrig själva åkt dit på något.
Jag fick visserligen sparken pga droger eftersom jag misskötte mig och är lite partisk här. Folk som sköter sina arbeten borde ju få knarka ändå.

Varje gång nån dör av rc brukar det uppmärksammans stort och man för statistik över narkotikarelaterade dödsfall + att giftinformationen för statistik över vilka substanser som varit inblandade i förgiftningar/överdoser.
Men visst kan det vara jävligt svårt att klart avskilja vad som tagit kål på en människa. Förstår ju vart du vill komma, har man missbrukat rc som slitit mycket på kroppen och tillslut får hjärtfel när man dragit en panna tjack kan skulden läggas fel.

Har själv GAD så vet hur det är att gå och måla upp katastrofer, men slappna av mannen och oroa dig inte så mycket så kommer du inte behöva ta så mycket rc-benso för att lugna nerverna, rc-stims för du är så trött hela tiden och rc-neuroleptika efter du kraschat.
__________________
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-04-12 kl. 09:56.
Citera
2014-04-15, 21:36
  #62
Medlem
Akta er för att ta Seroquel med detta..
Jag hade race'at hela helgen från torsdag, med smålinor 10-15mg för att uppa dosen med 60-90 minuter mellanrum. Jag har god självdisciplin så jag lyckas oftast klara mig utan stora toleransökningar. Sen för att somna och landa söndag kväll tog jag Seroquel.. runt 400mg. Började se människor som inte fanns, som typ var halvtransparenta ibland, vissa hade inget ansikte. Började få panik då det såg ut som att de började skruva upp skruvarna på låset för att ta sig in. Samt gjort hål i tithållet och med hjälp av en knut på en snare försöka ringa in låset och öppna det.

Jag hörde ibland konstiga ljud och röster på olika rätt ofta, efter ett tag insåg jag att det var en psykos genom att tänkte jag går ut som en man om det vill mig nått, tog en kirurgisk skarpel och öppnade dörren. Det var ingen där längre... Sen började det om, som filmer room 1408 stilen av psykos. Såg skuggor av människor, pratade med en skugga en gång utav en tjej, som sa att hon "känner sig ensam och det var mycket bättre förr.. när hon var vanlig och inte sån här".

Undvik Seroquel på detta säger jag bara...
Citera
2014-04-15, 21:48
  #63
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exuras
Såg skuggor av människor, pratade med en skugga en gång utav en tjej, som sa att hon "känner sig ensam och det var mycket bättre förr.. när hon var vanlig och inte sån här".

Undvik Seroquel på detta säger jag bara...

Kan det ha varit spöken du sett? I vissa religiösa traditioner sägs det att de som inte levt livet fullt ut ska dömas till ett efterliv av att leva ett likadant liv till.
Citera
2014-04-16, 00:44
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exuras
Akta er för att ta Seroquel med detta..
Jag hade race'at hela helgen från torsdag, med smålinor 10-15mg för att uppa dosen med 60-90 minuter mellanrum. Jag har god självdisciplin så jag lyckas oftast klara mig utan stora toleransökningar. Sen för att somna och landa söndag kväll tog jag Seroquel.. runt 400mg. Började se människor som inte fanns, som typ var halvtransparenta ibland, vissa hade inget ansikte. Började få panik då det såg ut som att de började skruva upp skruvarna på låset för att ta sig in. Samt gjort hål i tithållet och med hjälp av en knut på en snare försöka ringa in låset och öppna det.

Jag hörde ibland konstiga ljud och röster på olika rätt ofta, efter ett tag insåg jag att det var en psykos genom att tänkte jag går ut som en man om det vill mig nått, tog en kirurgisk skarpel och öppnade dörren. Det var ingen där längre... Sen började det om, som filmer room 1408 stilen av psykos. Såg skuggor av människor, pratade med en skugga en gång utav en tjej, som sa att hon "känner sig ensam och det var mycket bättre förr.. när hon var vanlig och inte sån här".

Undvik Seroquel på detta säger jag bara...

Det ligger säkerligen en stor betydelse i att du faktiskt kört ett race också. Efter några dygn kan de mest bisarra hallucinationerna uppträda och det är inte ovanligt att människor och skrämmande skuggor är en del av dessa.
Citera
2014-05-06, 20:43
  #65
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exuras
Undvik Seroquel på detta säger jag bara...

Har du upplevt liknande saker med bara Seroquel? Det verkar ganska vanligt att man får psykos av anti-psykotika, när jag var på behandling hade vi en kille som blev psykotisk av Nozinan. Man kan ju undra varför de ger ut såna medel alls.
Citera
2014-05-15, 23:50
  #66
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Har du upplevt liknande saker med bara Seroquel? Det verkar ganska vanligt att man får psykos av anti-psykotika, när jag var på behandling hade vi en kille som blev psykotisk av Nozinan. Man kan ju undra varför de ger ut såna medel alls.
Det är den där antikollinerga effekten som spökar(en del verkar ju vara väldigt känsliga och få närmast delirianta effekter av skiten) jag tog för många lergigan en gång och började prata i mobilen och röka cigaretter som jag inte hade eftersom jag låg på psyket då
Citera
2014-05-16, 18:20
  #67
Medlem
se upp med dosering...
hjärtklappning deluxe
Citera
2014-05-29, 14:47
  #68
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonic.buddhaboy
se upp med dosering...
hjärtklappning deluxe
Vilka doseringar är det som gäller då? 50mgs linor eller? Är ju en sån där som gillar pyrrolidinfenoner egentligen, men nu när det råder brist på de två finfina substanserna som finns på den svenska marknaden måste jag välja något annat. Hur står sig 4-MPD mot exempelvis NEB, som ju suger extremt mycket? Den här verkar bättre när det gäller välbefinnande i måttliga doser… Sen undrar man ju om det är en NDRI eller SDRI eller om den frisätter signalsubstanser. Någon som vet? Tacksam för svar…
Citera
2014-05-30, 17:07
  #69
Medlem
weirdbeatss avatar
Herregud är det ingen som prövat denna???
Citera
2014-05-31, 18:13
  #70
Medlem
huvudpunds avatar
Som jag skrev i 4-cmc tråden så får jag hem denna också på måndag . Undrar on någon kört den inravenöst eller om jag ska agera testkanin. Vilka doser borde jag köra och vad tror ni jag kan förvänta mig ?
Citera
2014-06-01, 01:42
  #71
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huvudpund
Som jag skrev i 4-cmc tråden så får jag hem denna också på måndag . Undrar on någon kört den inravenöst eller om jag ska agera testkanin. Vilka doser borde jag köra och vad tror ni jag kan förvänta mig ?

Dåligt med info angående detta både utrikes och inrikes. Nasalt har vissa rapporter om för mycket biverkningar kommit, några posetiva rapporter.
Vissa substanser har ju mindre biverkningar vid IV än andra sätt, så testa du. Börja lågt och gå högre till tröskel uppnås.
Citera
2014-06-02, 07:18
  #72
Medlem
dimitritabals avatar
såg att aromer och swedenchem har den , jag tänker lägga en beställning på denna substans 500mg eller 1g och testa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback