Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-15, 13:09
  #1
Medlem
MeliorViciss avatar
Tjenare såg att en shop har fått in 4-MPD 4-methylpenyl-2,4-pentan-1-one.

Har hittat lite info om den men tänkte höra ifall någon på fb som har provat denna och kan berätta lite om upplevelsen. Tycker den verkar rätt intressant så jag kanske kommer försöka lägga vantarna på denna.
Citera
2013-11-15, 15:39
  #2
Medlem
Jusefs avatar
Är det 4-metylpentedron du menar? Den kemiska benämningen du skrivit är felaktig, det finns inte ens en amin med där.
Citera
2013-11-16, 23:36
  #3
Medlem
MeliorViciss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Är det 4-metylpentedron du menar? Den kemiska benämningen du skrivit är felaktig, det finns inte ens en amin med där.
Precis, ber om ursäkt om det är fel. Har saxxat det ifrån shoppen ifråga.
Citera
2013-11-17, 03:44
  #4
Medlem
LightClouds avatar
Den här är jag intresserad av att göra en utvärdering av helt klart. Har tänkt på substansen enda sedan den infann sig i deras sortiment och tyckt att den låter spännande men det har uteblivit att göra en beställning. Det börjar bli dags att göra det snart kanske.

Jag får återkomma så fort jag lagt händerna på en pulverpåse med detta godis!
Citera
2013-11-22, 00:23
  #5
Medlem
MeliorViciss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Den här är jag intresserad av att göra en utvärdering av helt klart. Har tänkt på substansen enda sedan den infann sig i deras sortiment och tyckt att den låter spännande men det har uteblivit att göra en beställning. Det börjar bli dags att göra det snart kanske.

Jag får återkomma så fort jag lagt händerna på en pulverpåse med detta godis!

Gör gärna det, har läst mycket av det du har skrivit och jag gillar det jag läst. Om det blir en beställning så vill jag mer än gärna höra vad du tycker om denna substans.

Jusef, skulle du kunna bekräfta att 4-methylpenyl-2,4-pentan-1-one är felaktigt och att 4-metylpentedron är riktigt så jag kan be mod att byta topicen till det rätta så vore det bra tack.

Ingen som lagt vantarna på denna än?
Citera
2013-11-22, 00:55
  #6
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeliorVicis
Gör gärna det, har läst mycket av det du har skrivit och jag gillar det jag läst. Om det blir en beställning så vill jag mer än gärna höra vad du tycker om denna substans.

Jusef, skulle du kunna bekräfta att 4-methylpenyl-2,4-pentan-1-one är felaktigt och att 4-metylpentedron är riktigt så jag kan be mod att byta topicen till det rätta så vore det bra tack.

Ingen som lagt vantarna på denna än?


Om det nu är 4-metylpentedron du avser så blir IUPACen 1-(4-metylfenyl)-2-(metylamino)pentan-1-on. Eller 1-(4-methylphenyl)-2-(methylamino)pentan-1-one på engelska :-)
Citera
2013-11-22, 12:29
  #7
Medlem
Para-subst ger ingen direkt markant serotoninrelease för valerofenonerna, grundpreparatet har många (enbart, IMO) nackdelar jämfört med amfetamin, on par med rävjunket (m)etylfenidat. Vad verkar intressant med denna Lightcloud, vilken information har du?
Citera
2013-11-23, 15:51
  #8
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixin
Para-subst ger ingen direkt markant serotoninrelease för valerofenonerna, grundpreparatet har många (enbart, IMO) nackdelar jämfört med amfetamin, on par med rävjunket (m)etylfenidat. Vad verkar intressant med denna Lightcloud, vilken information har du?

Jag har ingen ingen speciell information om substansen mer än vad som finns att hitta om man Googlar en stund, utan tycker mest att en pentedronanalog verkar vara intressant. Att den är en NDRI ser jag bara som en fördel på grund av hur hårt jag körde på 3-MMC och hur beroende jag blev av den substansen och av den anledningen undviker jag SRA-droger för tillfället. Därför provar jag lite olika RI-substanser eller selektiva frisättare som inte har någon nämnvärd SRA-effekt och sist men inte minst för att jag tycker att 4F-PVP och ɑ-PBP har varit sköna substanser.

Vidare är jag alltid intresserad av nylanserade preparat och den här är inte ett undantag. Så ja, sammanfattningsvis finns det ingen direkt anledning mer än att jag tycker att det låter trevligt med ytterligare en substituerad katinon. Vi får väl se vad jag tycker om den ifall jag kommer över den och kan göra en utvärdering.

Vad menar du med "valerofenonerna" förresten?
Citera
2013-11-24, 19:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Vad menar du med "valerofenonerna" förresten?

Det är ett (försvenskat) samlingsnamn på ämnen som utgår ut från molekylen Valerophenone. http://en.wikipedia.org/wiki/Valerophenone

Pyrovalerone (PV), Methylendioxypyrovalerone (MDPV), a-PPP/PVP/PBP osv bör kunna klassas som just valerofenoner.
Citera
2013-12-03, 13:08
  #10
Medlem
Pqps avatar
Denna substans är efter strax tjugofyra timmars utvärdering varmt välkommen hos mig igen, detta till trots att jag många gånger är den som är negativt inställd till RC-droger, men därmed inte sagt att jag inte är öppen för att testa dem och kunna få min inställning till vissa preparat ändrad. Jag har kört mest nasalt med doser på ca 50mg per tillfälle skulle jag gissa och har även testat för skojs skull att vaporisera en dos då jag gjorde detsamma med MPA för två-tre helger sedan och gillade skjutsen det gav.

Kan inte säga att jag kände något förutom lite gåshud av vapen, då jag redan var påverkad från näsorna sedan innan och förmodligen gjorde det varken till eller från. Sen har jag både kört substansen enskilt och tillsammans med andra substanser under natten, har blandat med bland annat mt-45, 4f-pvp, någon holk och ett gäng folköl och har väl mått fint hela kvällen inga klagomål alls på denna substans. Hade lätt tagit denna över dåligt dos vilken dag som helst i veckan.

Nåväl, till nackdelarna so far: Jag har haft en huvudvärk som har kommit och gått lite, ungefär som det brukar var för mig på amfetamin t.ex. Handlar nog i detta fall om för lite frisk luft och för lågt vätskeintag! Annars är jag pigg i kroppen, ingen speciell galen vasokonstriktion eller andra otrevliga bieffekter för den delen heller. Spydde upp lite slem en 10-15 minuter efter den senaste linan jag sög i mig, tror det var en blandning av påslaget samt att näsan har fått nog för inatt. Näsan känns fan mer sliten än mina armveck brukade vara efter ett dygn på dos.. Så nyttigt för näsan är nog detta inte, är snorig och snoret som rinner ut torkar liksom ut hyn runt näsan.
Citera
2013-12-11, 13:42
  #11
Medlem
DeLuxemannens avatar
Går det att jämföra detta med nån annan CS (rc)? Sitter å funderar på att antingen beställa pentylone eller detta... Vill ha en skön feeling i lite kationon-stuk(3-mmc mm)
Citera
2013-12-13, 18:30
  #12
Medlem
Presentpappers avatar
Ger denna substans tummen upp!

Egentligen har jag slutat knarka på ensam basis men skall i helgen kasta loss och segla iväg med en vän som aldrig tidigare varit i kontakt med annat än alkohol och nikotin. Hade inget hemma förutom LSD, och det skall vi inte ge oss på då jag just haft min första upplevelse på syra och är verkligen inte i stånd att leda någon helt oerfaren på den stigen, särskilt erfaren på den biten är jag ju då ack inte självfallet. Sedan har vi benso men det skall endast användas för att komma ned efter färden och kunna sova.

Därför fick jag ge mig ut på Rc-marknaden, där jag letade efter centralstimulanter som varit lite av favoriten de senaste drygt två åren jag hobbyknarkat, och valde till slut denna simulant då den fick bilden av att vara hyfsat mild och på så vis en sund förstagångare för vännen min. För att ha någon som helst koll på vad min vän och även mig själv har att vänta, då det blir ett litet speciellt ögonblick, tog jag fram pulverpåsen dagen till ära. Pulvret är fint och svider inte ett dugg i näsan. Bra och lättsnortat med andra ord, vilket såklart uppskattas.

Har totalt dragit 180 mg i snoken, där det kan konstateras som ett fint och avslappnat rus. (För min del åtminstone, Rc's har ju icke att förglömma en lömsk förmåga att reagera ytterst individuellt i vissa fall.) Men positivt humör, tämligen socialt absolut. Musiken är väl något bättre också, vill jag nog säga. Skönt, avslappnat och rysningarna finns där.

Till det bästa nästan, man har total kontroll på ruset. Visst, det är inte så intensivt, men lite gott påtänd är jag minsann. Noll käkspänningar i stort sätt, vilket är ovanligt för mig med simulanter. Man vill ju prata om allt möjligt, men har ändå det där omdömet intakt längst bak i bakhuvudet som håller en något tillbaka och därmed undviker onödig uppmärksamhet.

Jag gillar det! Sällan jag tycker om substanser vilka ej är serotonerga, men denna föll mig i smaken. Blir garanterat en till beställning framöver för att ta på festligheter och dylikt, skulle tro resultatet blir kanoners. När jag och min vän kör våra snokar i detta pulver lär vi även inta ett par bärs under samma kväll vilket kan bli intressant hur det påverkar ruset.


För att jämföra med något liknande på marknaden tar jag detta över t.ex. 4f-pvp som jag testat senast alla dagar i veckan. Visst, 4f-pvp gav litet mer skjuts men gav mig även ett antal otrevliga biverkningar och hade ett väldans återdoseringsbehov. 4-mpd känns väldigt rent ännu, hade endast en lätt huvudvärk en stund men den försvann fort efter ett glas vatten.

Fridens,
Presenten
__________________
Senast redigerad av Presentpapper 2013-12-13 kl. 19:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback