Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-15, 10:41
  #1
Medlem
Tjenare, jag har ett återkommande problem i alla spel jag spelar, därav dayz, minecraft, css, csgo.

Vad som händer är, vid helt osammanhängade inträffelser blir det såhär:

http://s12.postimg.org/ohcb3e2ql/2013_10_23_00001.jpg

Windows 8
Geforce GT 650m

Någon som känner sig manad?
Citera
2013-11-15, 10:51
  #2
Medlem
shaktas avatar
Tror den överhettar. Kolla damm vid fläkten och runt utblåst. Har du överclockat ?
Citera
2013-11-15, 12:15
  #3
Medlem
Tror det börjar dö.
Citera
2013-11-15, 15:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Tror den överhettar. Kolla damm vid fläkten och runt utblåst. Har du överclockat ?

Brukar få blåsa ut den lite förstiktigt med kompressor, och då dammar det till i den.
Men som du säger överhettar, den blir fruktansvärt varm och är ju en laptop. Hade på speedfan och kolla värmen och en gång så gick det snabbt upp till hundra så stängde av den direkt. Har snackat med en lokal datorbutik och dem tyckte jag skulle skicka tillbaka på garanti, och det verkar som att det lutar åt det hållet då jag inte är så sugen på att byta kylpasta själv..

När den är som vanligt, alltså lite chrome, skype osv. så är den kall som en ödla.

Icke överklockad. Bör jag skicka tillbaka den? så tråkigt och vänta flera veckor bara utan dator..

Men händer även när jag spelar tex Runescape vilket inte hettar upp datorn något speciellt. :s

Citat:
Ursprungligen postat av enisnosa
Tror det börjar dö.

*ovan*
__________________
Senast redigerad av mynthix 2013-11-15 kl. 15:21.
Citera
2013-11-16, 10:23
  #5
Moderator
Protons avatar
Programvara - Windows --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2013-11-16, 11:20
  #6
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mynthix
Brukar få blåsa ut den lite förstiktigt med kompressor, och då dammar det till i den.
Men som du säger överhettar, den blir fruktansvärt varm och är ju en laptop. Hade på speedfan och kolla värmen och en gång så gick det snabbt upp till hundra så stängde av den direkt. Har snackat med en lokal datorbutik och dem tyckte jag skulle skicka tillbaka på garanti, och det verkar som att det lutar åt det hållet då jag inte är så sugen på att byta kylpasta själv..

När den är som vanligt, alltså lite chrome, skype osv. så är den kall som en ödla.

Icke överklockad. Bör jag skicka tillbaka den? så tråkigt och vänta flera veckor bara utan dator..

Men händer även när jag spelar tex Runescape vilket inte hettar upp datorn något speciellt. :s



*ovan*

Skicka tillbaka den. Om den är så pass ny så ska den inte bete sig så. Fast risken finns att om den är igen-dammad så täcker nog inte garantin det. Laptops dammar igen snabbt tyvärr.

Prova ställ den på fyra snusburkar så luft kommer in lättare underifrån.

Om du skickar tillbaka den så säg att den varit så från start. *tips*

Lycka till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback