Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 23:05
  #289
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Vad gör man med alla skatter man hittar? fyller dom något syfte, kan man göra något med dom?
Citera
2018-01-23, 12:15
  #290
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Vad gör man med alla skatter man hittar? fyller dom något syfte, kan man göra något med dom?


Bara achievements/trophies för att ha samlat så många du kan, tycker det är lite kul då man söker igenom alla hörn lite extra noga.
Citera
2018-01-23, 12:52
  #291
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Bara achievements/trophies för att ha samlat så många du kan, tycker det är lite kul då man söker igenom alla hörn lite extra noga.


Helt meningslöst alltså....
Citera
2022-08-12, 20:30
  #292
Medlem
sebastian_s avatar
Rör man sig inte på tok för klumpigt för att det här spelet verkligen ska få toppbetyg? I vissa spel så gillar jag tyngd, exempelvis i the last of us så känns samma rörelser mer anpassad till den typen av spel ( tex resident evil). Men här när man ska hoppa, rulla och klättra runt så får jag nästan kramp i händerna. Kontrollen i tomb raider är mycket smidigare och skönare.
Citera
2022-08-12, 20:32
  #293
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Storyn är 3+, en rätt mjäkig historia som ska fungera för så många som möjligt, inget att bry sig om.

Spelets grafik är 5+, det snyggaste jag sett till PS4 so far. Coola actionscener. Kunde ha varit lite mer stridsmoment överlag.

Det enda jag stör mig på är att Drake & co är så överdrivet skämtsamma hela tiden. I cut scenen är de känslosamma men så fort det blir spel igen går de och skojar trots att de är attackerade från alla håll, dödar människor, nästan drunknar, etc.

Ett bra exempel är när ungarna bryter sig in i huset - alla som gjort något liknande vet att man är jävligt nervös med adrenalinpåslag i det läget. I stället går de och provar hattar, tar selfies och larvar sig som vore det Astrid Lindgrens Lekland.
Ja gillar inte heller den alltför lättsamma tonen. Jag har svårt för samma i moderna äventyrsfilmer. De riskerar livet och upptäcker platser som man borde bli stum av. Men de skämtar runt som att det är en afterwork.
Citera
2022-09-05, 23:46
  #294
Medlem
dovAkins avatar
Körde ut alla Uncharted spelen förra veckan avslutade med 4:an idag. Bra slut på 4:an men det blir lite repitivt att hela tiden klättra och hoppa osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback