Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-15, 05:19
  #1
Medlem
DrSpankels avatar
Sitter och streamar Playstations 4s launch event och ND var precis i rutan och visade en kort teaser för "Uncharted" till Playstation 4.
Inget gameplay visades, endast en kamerasvepning över en sliten världskarta samt en mansröst som pratade om ett svek som fått honom att sitta inllåst 15 år i "this hell hole".
Kartan stannade utanför madagaskar och ringade in en ö med en dödskalle och knotor.
Luktade lite piratema.

Vad tror ni om detta?
Första tanken är en fristående prequel. (Speciellt med tanke på att namnet saknade siffran 4).

Trailern lär dyka upp inom kort.
Låt oss analysera sönder den!

Edit: treasern finns ute nu.
http://www.gamereactor.se/nyheter/13...3400c195f5e288
__________________
Senast redigerad av DrSpankel 2013-11-15 kl. 05:50.
Citera
2013-11-15, 12:10
  #2
Medlem
Zinzoos avatar
Jobbigt att det kommer att heta bara Uncharted istället för Uncharted 4, jag tror jag läste att det skulle vara en prequel men ändå....
Dom kunde väl döpt det till "Uncharted ONE" istället
Citera
2013-11-15, 12:16
  #3
Medlem
Härligt att höra , älskar Uncharted spelen, storymässigt så håller dom hög klass förutom 3:an då litegrann.
Citera
2013-11-15, 17:20
  #4
Medlem
Äntligen bekräftat detta spelet ensamt lär hjälpa sony att sälja en massa ps4 längtar
Citera
2013-11-16, 11:11
  #5
Medlem
LastCaresss avatar
Yeeeesss!! Underbart.
Citera
2013-11-16, 12:33
  #6
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinzoo
Jobbigt att det kommer att heta bara Uncharted istället för Uncharted 4, jag tror jag läste att det skulle vara en prequel men ändå....
Dom kunde väl döpt det till "Uncharted ONE" istället

Båda är lika efterblivna. Det är så fjantigt med att man ska döpa alla filmer och spel efter orginaltiten bara för att man känner att man vill ha lite nystart eller vad man nu är ute efter. Absolut ingen tycker att det är en bra idé.

Tomb raider och Tomb raider är ett av alldeles för många exempel.
Citera
2013-11-16, 19:05
  #7
Medlem
soulreapers avatar
Kan bli väldigt bra även om jag var skeptisk efter slutet på 3:an men iom att det verkar vara en prequel så är mina förhoppningar uppe i taket. Uncharted serien var/är ett måste att spela igenom om man tycker om den typen av spel, i stort sett första spelet till PS4 som jag på allvar ser fram emot.
Citera
2013-11-17, 18:11
  #8
Medlem
hejsantests avatar
Den 7:e dec lär första trailern visas förmodligen eftersom VGA äger rum det datumet, Naughty Dog brukar premiärvisa nya spel där
Citera
2013-11-18, 12:05
  #9
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinzoo
Jobbigt att det kommer att heta bara Uncharted istället för Uncharted 4, jag tror jag läste att det skulle vara en prequel men ändå....
Dom kunde väl döpt det till "Uncharted ONE" istället

Spelutvecklare gillar inte att ha för höga siffror på sina spel för då tror folk att det är massproducerad smörja, vilket det ofta är. Därför slänger man på nya undertitlar istället för siffror på några av spelen för att hålla talen nere eller så gör man Reboots/Prequels/Spinoffs för att ta serien i en ny eller nygammal riktning. Exempelvis Assassins Creed(6 spel men bara uppe i nr 4 trots att Revelations och Brotherhood är cannon) eller Call of Duty 10 spel men slutade räkna efter COD 4. Undantaget är väl Final Fantasy annars kan jag inte komma på många spel som har siffror högre än 4 i titeln.
Citera
2013-11-19, 12:28
  #10
Medlem
Fix-ds avatar
Uncharted 2 är mitt absoluta favoritspel så jag kan inte annat än se fram emot det här något extremt. Satt och hoppade i min stol när jag fick se trailern. Fan vad kul, nu är jag helt hundra på att det blir ett PS4 i alla fall.

Men jag hoppas på att det är en fortsättning, vill helst inte se en prequel. Antar att rösten i trailern är nästa bad guy, får lite skurk-känsla i varje fall. Han som gör rösten heter Todd Stashwick om det säger något för någon.

Grymt taggad för det här!
Citera
2013-11-21, 07:36
  #11
Medlem
hejsantests avatar
Hoppas!
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719621
Citera
2013-11-26, 15:34
  #12
Medlem
När tror ni vi får veta mer om detta spelet? e3? tidigare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback