Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-08-06, 12:58
  #37
Medlem
När jag slutat så bestämde jag mig helt enkelt att ”bara för idag” så ska jag inte använda cannabis. Det är ett beslut som har tagit mig långt. Det krävs såklart självdisciplin.
Citera
2018-08-06, 13:57
  #38
Medlem
Tropicanans avatar
Jag förstår inte det här problemet, man bör ju ha ytterst dålig kontroll över sig själv om man inte kan sluta röka cannabis. Jag rökte mycket en period men kände att det var dags att ta en paus, så jag gjorde det. Spolade ner resterade gräs jag hade och slutade på stört.

Det enda jag upplever är "det skulle vara nice att röka en gås nu" men mer än så blir det ju inte. Man sitter ju inte och skakar och krampar för att man inte får röka, det är verkligen ingen konst att sluta med cannabis om man som sagt inte är riktigt dålig på att hålla sig i skinnet.
Citera
2018-08-06, 14:35
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Jag förstår inte det här problemet, man bör ju ha ytterst dålig kontroll över sig själv om man inte kan sluta röka cannabis. Jag rökte mycket en period men kände att det var dags att ta en paus, så jag gjorde det. Spolade ner resterade gräs jag hade och slutade på stört.

Det enda jag upplever är "det skulle vara nice att röka en gås nu" men mer än så blir det ju inte. Man sitter ju inte och skakar och krampar för att man inte får röka, det är verkligen ingen konst att sluta med cannabis om man som sagt inte är riktigt dålig på att hålla sig i skinnet.

Du kan ju komma tillbaka när du rökt över 20 år mellan 2-5 gram minst varje dag. Direkt du vaknar. Före och efter lunch/middag. Alltid före du ska sova.

Kroppen vänjer sig med rökat och allt vad det gör, både psykiskt och fysiskt.

Till slut har det blivit en stor del av livet. Och då kan det bli en hel del problem när man slutar.
Citera
2018-08-06, 15:03
  #40
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Du kan ju komma tillbaka när du rökt över 20 år mellan 2-5 gram minst varje dag. Direkt du vaknar. Före och efter lunch/middag. Alltid före du ska sova.

Kroppen vänjer sig med rökat och allt vad det gör, både psykiskt och fysiskt.

Till slut har det blivit en stor del av livet. Och då kan det bli en hel del problem när man slutar.


Jaha tråden är ägnad åt missbrukare, för jag kan upplysa dig om att röka direkt när man vaknar samt 2-5 gram om dagen är knappats sunt och då lär man ha problem med droger och knappast klara av vardagen.

Majoriteten av de som röker cannabis röker knappast så intensivt som du förklarat. Så då antar jag att tråden är tillägnad 2% av cannabisrökarna.
Citera
2018-11-07, 16:23
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Jaha tråden är ägnad åt missbrukare, för jag kan upplysa dig om att röka direkt när man vaknar samt 2-5 gram om dagen är knappats sunt och då lär man ha problem med droger och knappast klara av vardagen.

Majoriteten av de som röker cannabis röker knappast så intensivt som du förklarat. Så då antar jag att tråden är tillägnad 2% av cannabisrökarna.

Självklart var tråden ägnad till missbrukare, till människor som känner otroliga svårigheter med att sluta. Ni andra behövde inte ens besvära er med att svara.

Men kul att se att denna tråd fått nya svar fem år efter trådstart!

/TS
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback